Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير راه و شهرسازي روز چهارشنبه با حضور در جمع اعضاي کميسيون عمران مجلس، روشن شدن علت سقوط هواپيماي مسافربري «اي تي آر» شرکت آسمان را به پيدا شدن جعبه سياه اين هواپيما موکول کرد.

به گزارش ايرنا، عباس آخوندي همچنين گفت که وظيفه مجلس پرسشگري است و در چنين موقعيت‌هايي به طور حتم بايد ورود کند تا مطمئن شود اقدامات لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته پس از سقوط اين هواپيما يادآور شد: پس از بروز اين حادثه سازمان هواپيمايي کشوري بر اساس ماده 2 قانون هواپيمايي کشوري بلافاصله ستاد بررسي سانحه را تشکيل داد تا بخش‌هاي مختلف اين حادثه از جمله هواپيما، بحث هواشناسي، سيستم‌هاي ناوبري و سيستم فرودگاه و مباحث مختلف به صورت دقيق بررسي شود.
آخوندي همچنين گفت که سازمان هواپيمايي کشوري بلافاصله بعد از وقوع اين حادثه يکي از مديران ارشد خود را به منطقه فرستاد تا براساس خطوط پروازي، کار را براي پيدا کردن لاشه هواپيما انجام دهد.
وي با اشاره به کمک ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي مردمي گفت: نکته مهم در اين سانحه کمک ارتش بود. در اين چند روز مدام با امير سرلشگر سيد عبدالرحيم موسوي فرمانده کل ارتش در ارتباط بوديم که دستور دادند يکي از اميران ارتش آنجا مستقر شود. متعاقب آن نيروهاي تکاور وارد شدند و بعد از مشخص شدن محل سقوط هواپيما توانستند نيروهاي جست وجوگر را به منطقه هلي‌برد کنند و اين کار با سرعت زيادي صورت گرفت.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: البته افزون بر ارتش دوستان سپاه و بسيج هم کمک کردند و همچنين کوهنوردان حرفه‌اي هم وارد شدند؛ اين در حالي بود که از همکاري گسترده مردم نيز برخوردار بوديم.
آخوندي با بيان اينکه هم اکنون بيش از 30 جسد کشف شده است، گفت: براي روشن شدن تمام زوايا از کارشناسان کشور فرانسه هم دعوت کرديم که خوشبختانه اين هيات نيز وارد ايران شده تا در جمع بندي گزارش ها به ما کمک کنند.
وي با بيان اين که در حال حاضر اصلي‌ترين مساله براي روشن شدن علت سانحه پيدا کردن جعبه سياه هواپيما است، گفت: اطلاعاتي که در زمين و در سيستم‌هاي ما ثبت شده در اختيار ما قرار دارد، اما بقيه اطلاعات را بايد از جعبه سياه هواپيما استخراج کرد تا ببنيم در خود هواپيما چه اتفاقي افتاده است.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص خانواده‌هاي جانباختگان اين حادثه گفت: از جهت سرکشي به خانواده‌ها من دوشنبه که در منطقه بودم به خانواده يکي از جانباختگان سر زدم و تسليت عرض کردم. از طرفي خود شرکت آسمان که شرکت عملياتي اين مساله است، مسوول شده اين کار را انجام دهد.
آخوندي با اشاره به اينکه مقصران سقوط هواپيما و علت اين حادثه بر اساس رژيم مسووليت حقوقي انجام و بعد از آن افراد مسئوليت حقوقي اقدام خودشان را خواهند پذيرفت.
به گزارش ايرنا، پرواز شماره 3704 شرکت هواپيمايي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يکشنبه 29 بهمن ماه در حاليکه تهران را به مقصد ياسوج ترک مي کرد، پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج و در منطقه کوهستاني پادناي سميرم در 14 مايلي فرودگاه ياسوج سقوط مي کند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**1597
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه سقوط یک نفر از کوه صفه ساعت ۱۵:۴۵ امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شد.

وی افزود: این حادثه توسط همنورد این فرد گزارش شد و اعلام کرد که خود او در مکانی گیر و همنورد او از فاصله‌ای حدود ۴۰ متری سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این حادثه در مسیر انحرافی و غیراصولی هفت چشمه رخ داده و فرد سقوط کرده از ناحیه پا و سینه و سر دچار آسیب شده بود و توسط عوامل اعزامی این سازمان به محل امن منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

شریعتی با اشاره به اعزام اکیپ امداد و نجات از ایستگاه‌های شماره سه و ۱۲ ادامه داد: عملیات مذکور حدود سه ساعت به طول انجامید.

کد خبر 750384

دیگر خبرها

  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • تلاش ۴ ساعته نجاتگران هلال احمر برای یافتن مفقودی در دره انبی، روستای انبی ارومیه 
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند