Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما- نشست ماهيانه اعضاي خانه موسيقي روز گذشته در ساختمان فاطمي و با حضور هنرمندان، علاقمندان و اعضاي اين نهاد تشکيل شد. «حميدرضا نوربخش»‌ -مديرعامل خانه موسيقي- در نشست ماهيانه خانه‌ي موسيقي روي اين مساله تاکيد کرد که همواره خانه موسيقي، مشي کمک و تعامل با دستگاه هاي فرهنگي را داشته است، زيرا به اين معتقد است که با تعامل مي‌توانيم امور را پيش ببريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين نشست حميدرضا نوربخش(مدير عامل خانه موسيقي) ايام فاطميه و سانحه سقوط هواپيماي مسافربري را تسليت گفت و براي بازمانگان اين حادثه آرزوي صبر و شکيبايي کرد و در ادامه با اشاره به برخي تحولات سال 96 گفت: «در دولت، شوراي شهر و مديريت شهر تهران تحولاتي را شاهد بوديم که اميدواريم تاثيرات مثبت و مهمي در موسيقي کشور داشته باشد. »‌
وي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي شوراي عالي خانه موسيقي گفت: «شوراي عالي خانه موسيقي که راس هرم خانه است فصل نوين فعاليت هاي خود را آغاز کرده است. اعضاي اين شورا از هنرمندان با سابقه کشور و توسط مجمع عمومي خانه موسيي تشکيل مي شوند و بزرگترين مرجع سياستگذاري موسيقي در خانه موسيقي و در کشور هستند که اتفاقات موسيقي را رصد کرده و براي آن ريل گذاري مي کنند. در فصل جديد فعاليت ها استاد شجريان با توجه به اينکه در همه اين سنوات به عنوان رئيس شوراي عالي خانه موسيقي حضور داشتند و اکنون کسالت دارند و شايد تا مدتي نتوانند در جلسات شوراي عالي حضور داشته باشند، شوراي عالي تصميم گرفت ايشان به عنوان رئيس افتخاري شوراي عالي حضور داشته باشند. ولي براي اينکه در پيشبرد امروز اخلالي پيش نيايد، در انتخابات اخير شوراي عالي خانه، آقاي فرهاد فخرالديني به عنوان رئيس شورا انتخاب شدند و قرار است با عزم جزم، انگيزه و اراده قوي اهداف خانه را به پيش ببرند و مسائل موسيقي را با جديت دنبال کنند و رهنمود هاي خود را داشته باشند. »‌
مديرعامل خانه موسيقي گفت: «در هفته گذشته هم آقاي حسيني (معاون محترم امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد) به جلسه شوراي عالي دعوت شدند و در اين جلسه شرکت کردند و اعضاي شوراي عالي نقطه نظرات، دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خودشان را بيان کردند. به هر حال ما همواره نگاهمان با مسئولان فرهنگي کشور تعاملي بوده مگر آنکه خود مديران نخواهند از اين تعامل بهره مند باشند؛ ولي در تمام اين سال‌ها تمام ارکان خانه موسيقي مشي کمک و تعامل بوده. زيرا به اين معتقد هستيم که با دستگاه هاي فرهنگي کشور بايد تعامل داشته باشيم تا امور را پيش ببريم. دغدغه ما موسيقي است و هر کجايي که ببينيم کاستي اي وجود دارد تذکر مي دهيم و مسائل را دنبال مي کنيم. هر جايي که نياز باشد با جديت بيشتري مسائل را گوشزد مي کنيم.»‌
وي همچنين به اين نکته اشاره کرد که: «فکر مي کنيم هدف دستگاه هاي فرهنگي اين است که امور فرهنگ و هنر و هنرمندان را پيش ببرند. بنابراين در اين بخش هدف مشترکي داريم. هدف ارتقا موسيقي و ارتقا سطح کيفي و تخصصي موسيقي و ارتقا سطح معيشتي هنرمندان موسيقي است. زيرا هنرمندي که دغدغه هاي معيشتي داشته باشد نمي تواند اثري را خلق کند و با خيال راحت به موسيقي اش بپردازد. به همين دليل سعي کرديم به مسئولان فرهنگي دغدغه هاي هنرمندان را گوشزد کنيم و مطالبات هنرمندان را پيگيري کنيم.»‌
نوربخش در ادامه با اشاره به شعار دولت تدبير و اميد مبني بر سپردن امور هنري به صاحبان صنف که با همراهي جامعه فرهنگي و هنري مواجه شد گفت: «همه جامعه فرهنگي هنري به همين دليل در کنار دولت بودند و ما سعي کرديم در همين راستا به استقرار دولت دوازدهم کمک کنيم. در همين راستا هم معاون محترم هنري تشريف آورند و نکته‌ها گفته شد و اعلام آمادگي از سوي خانه موسيقي و شوراي عالي براي مشورت انجام شد. اين انتظار هم وجود دارد که اگر در بخشي مديريتي در جايي قرار بگيرد نظر اهالي موسيقي گرفته شود. اميدواريم اتفاقات خوبي در موسيقي بيافتد و ديگر لغو کنسرت نداشته باشيم، بانوان نوازنده ما مشکلاتي در کشور براي اجراي موسيقي نداشته باشند.»‌
نوربخش در ادامه با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در صندوق هنرمندان گفت: «به عنوان نماينده اهالي موسيقي در هيئت مديره صندوق اعتباري هنر عضو هستيم. در آنجا فعاليت هايي براي بيمه هنرمندان دارد صورت مي گيرد که روند سريعتري را طي کند. در بخش بيمه تکميلي هم سعي کرديم انتخاب احسني براي بيمه اي که خدماتي را ارائه مي کند داشته باشيم. همه شرکت هاي بيمه اي خدماتي را عرضه مي کنند و روال کار به اين صورت است که با همه بيمه ها مکاتبه مي کنيم و معمولا بيمه اي که خدمات بهتري را عرضه مي کند انتخاب مي کنيم. اشکالي که الان در بيمه تکميلي پيدا شده اين است که در صندوق سامانه اي جديد ايجاد شده که نقش انساني حذف شده و رايانه طرف کاربران قرار گرفته و کندي و اخلالي وجود دارد. بيمه اي که هم اکنون به عنوان بيمه تکميلي انتخاب شده بالاترين سطح خدمات را داراست.»
نوربخش در پايان سخنانش گفت: بيمه اي که الان براي اهالي موسيقي وجود دارد، کف حقوق قانون کار را براي هنرمندان درنظر گرفته اند ما اين مساله را دنبال مي‌کنيم که اين را ارتقا دهيم. لازمه اش اين است که اعتباري در بخش دولتي اختصاص داده شود و قرار است محل آن مشخص شود و در بخش هايي که طرح تکريم وجود دارد اين ها ارتقا پيدا کند. ما به جد دنبال اين مسائل هستيم و اميدوارم در روزهاي آغازين سال آينده گزارشي دقيق از اين مسائل به شما بدهم.
در ادامه توسط هاله وزيري(مجري برنامه) نامه اي که از سوي اهالي موسيقي به رياست جمهوري براي جلوگيري از تعطيلي دانشکده موسيقي علمي کاربردي واحد 11 را قرائت کرد و هنرمندان اين نامه را امضا کردند. جمعي از دانشجويان، مسئولان و استادان اين دانشگاه هم در اين مراسم حضور داشتند.
ادامه نشست با اجراي ساز و آواز همراه بود. مسعود جاهد(نوازنده ني) و محمود جاهد(آواز) در دستگاه شور به اجراي اين بخش از برنامه پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟

عبدالحسین خسروپناه درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلاً مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه قرار شده بود افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت دهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتاً تامین نشدن زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو  شایبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده برای اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود