Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنچه طی روزهای گذشته در شورای شهر کرج از آن به عنوان پاشنه آشیل مدیریت شهری کرج یاد شد معضل مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب و دفن زباله در حلقه دره کرج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک;  آنچه طی روزهای گذشته در شورای شهر کرج از آن به عنوان پاشنه آشیل مدیریت شهری کرج یاد شد معضل مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب و دفن زباله در حلقه دره کرج بود مبنی بر اینکه مدیریت پسماند با مشکلاتی اعم از عدم تفکیک از مبدا، نحوه نامناسب جمع آوری و انتقال زباله، رها شدن شیرابه های حلقه دره و ایجاد بوی نامطبوع است به گونه ای که این بو از چندکیلومتری به مشام می رسد لذا مردم انتظار مرتفع شدن این معضلات را از شورای شهر و شهرداری کرج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام برخی اعضای شورا پناهگاه نگهداری سگ ها و مشکلات اخیر آن بیانگر عدم مدیریت صحیح و نظارت ناظر بر پیمانکار است چرا که بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب مصوب وزارت کشور کشتن آنها با سلاح گرم ممنوع است لذا شهرداری باید با ایجاد پناهگاه سگ های قابل نگهداری را درمان کرده و نرها را عقیم کند.

متاسفانه به دلیل کم کاری و تعلل پیمانکار و عدم نظارت بر این مهم تعدادی از سگ ها طی یک نزاع تلف شده و برخی از آنها طعمه سگ ها شده اند و گروهی از فعالان حمایت از حقوق حیوانات به دلیل این تعلل تجمع کردند و حوادث مذکور می تواند پاشنه آشیل مدیریت شهری کرج و شورا باشد لذا از شهردار کرج درخواست می شود تدابیر لازم را در این راستا بیاندیشد.

و اما مشکلات سریالی مدیریت پسماند موضوع دیگری بود که در شورای شهر کرج به آن پرداخته شد چرا که 13 سال از طرح جامع تفصیلی مدیریت پسماند می گذرد اما این طرح تشکیل نشده است و تا پایان سال 93 باید دفن زباله با ممنوعیت همراه می شد اما همچنان در مرحله صفر به سر می برد و 100 درصد زباله های جمع آوری شده در کرج و شهرهای اقماری بازیافت نمی شود.

طرح های 20 ساله تولید کمپوست و واحد تولید آن تعطیل شده و از حل مشکلات آن عاجز است و همچنین طی 2 سال گذشته واحد پردازش دیگر مستقر شده در حلقه دره نیز تعطیل شد، همچنین قرارداد تفکیک از مبدا طی 2 سال اخیر با شرکتی منعقد شد که صلاحیت لازم را در چارچوب قانون نداشته و یک قرارداد 5 میلیارد تومانی منعقد شده در این راستا نیز نیمه تماند ماند و کارایی ندارد و صرفا به اموال شهرداری خسارت وارد شد.

همچنین درباره قرارداد 11 میلیارد تومانی 120 هزار سطل زباله برای تفکیک از مبدا گزارش مشخصی وجود ندارد تا به تاثیر این قرارداد در مدیریت پسماند پی برد و البته در انتخاب پیمانکاران حوزه مدیریت پسماند بعضا اخذ صلاحیت های لازم رعایت نشده است درحالیکه باید گواهی صلاحیت آنها مورد توجه قرار گیرد.

طی سال های اخیر یک پیمانکار با قراردادی 100 میلیارد تومانی درباره پروژه بازیافت نخاله های ساختمانی به توافق رسید و مجوزهای لازم را دریافت کرد اما بدون هیچ دلیل قانونی معطل مانده است.

به دنبال اعتراض فعالان حامیان حقوق حیوانات مبنی بر وضعیت نگهداری سگ ها در حلقه دره کرج پیمانکار متخلف پناهگاه «سگ های بلاصاحب» خلع ید شد تا آرامش به حلقه دره باز گردد و این مهم نتیجه اولین نشست هم اندیشی شهرداری کرج با فعالان و پیگیری اعضای شورای شهر بود و در برخی خبرها نیز آمده است که طی روزهای آینده خبرنگاران و دوستداران حیوانات از مرکز نگهداری سگ ها در حلقه دره کرج بازدید خواهند داشت.

آنچه مسلم است توجه به دغدغه های مردمی و رسیدگی به معضلات می تواند بار بسیاری از مشکلات را از دوش کرج برداشته و به طور خاص در حوزه مدیریت پسماند امیدواریم فرهنگ سازی، برنامه ریزی صحیح و اقدام به موقع بتواند چالش های نشات گرفته از بحران دفع زباله در شهر کرج را به حداقل برساند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از امضای پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در طی ماه جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ رضا محمدی در خصوص آخرین وضعیت زباله‌سوز 6 هزار تنی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون در کشور نمونه مشابهی از نظر فنی و یا به لحاظ ظرفیتی موجود نبوده و نمونه مورد بحث اولین پروژه زباله‌سوز با مقیاس بزرگ در سطح کشور است. در مسیر فرایند مطالعات و طراحی پروژه با پیچیدگی‌های فنی زیادی روبرو شدیم.

وی افزود: در همین راستا با به‌کارگیری متخصصین ذیربط و با دعوت از شرکت‌های پیمانکار این حوزه، کارشناسان و مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند جلسات متعددی به منظور هماهنگی و بررسی فنی مباحث پیرامون احداث پروژه برگزار شد که نتایج خوبی‌ حاصل و انشاالله با بررسی، تحلیل و جمع‌بندی نهایی، پیش قرارداد پروژه در اردیبهشت ماه به امضا طرفین خواهد رسید.

محمدی درخصوص مزایای استفاده از این روش گفت: مدیریت پسماند به روش زباله‌سوزی از بهترین روش‌های متداول کاهش دفن زباله در دنیاست که از مزایای آن ‌می توان به تولید انرژی برق، تولید مصالح ساختمانی با استفاده از خاکستر حاصل و درنهایت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی علی‌الخصوص آلودگی محیط با شیرابه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمان تصریح کرد: مجموع پسماند تولیدی شهر تهران و شهرهای اطراف مثل باقرشهر و حسن‌آباد بعد از فرایند پردازش روزانه (تفکیک پسماند خشک) حدود 6 هزار تن است که با بکارگیری زباله‌سوز، موضوع شیرابه و دفن زباله در مجتمع پردازش آرادکوه به پایان خواهد رسید و آغاز فصل جدیدی در بهبود وضعیت زیست محیطی شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر