Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست اخلاق باحضور «حجت الاسلام والمسلمین عباسی» از قم در جمع طلاب واساتید برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام عباسی بابیان اینکه تعلیمات دینی  به سه دسته تقسیم می‌شود گفت: عقاید مربوط به فکرواندیشه انسان است، فقه وشرح مربوط به اعضاء وجوارح انسان می‌باشد واخلاق مربوط به قلب وروح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه مسائل اخلاق دربین مسلمانان وحوزه‌های علمیه از اهمیت کمتری برخوردار است.
درحالیکه در روایت آمده اگر مومنی درمسائل اخلاق خودش کوتاهی کند وبانفس مبارزه نکند ایمانش ناقص است.
این استاد اخلاق ادامه داد: در حوزه‌های علمیه باید تحصیل علم همراه با تهذیب نفس واخلاق باشد واین میسر نمیشود مگرباوجودبرنامه تزکیه واستاداخلاق که لازمه این راه است.
سمیه السادات حسینی فرمانده بسیج طلاب هدف از برگزاری این جلسه را اهمیت دادن به تهذیب نفس وخودسازی طلاب درکنار تحصیل علم دانست وخاطرنشان کرد: این جلسات بصورت مستمر هر ۱۵ روز یکبار درجهت ارائه برنامه مناسب تزکیه نفس برگزار می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟