Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:50:29 GMT

٥٠ درصد نابارورى ها مربوط به مردان است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۱۲۱۶

٥٠ درصد نابارورى ها مربوط به مردان است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا خردمند دبير علمى دومين كنگره سلامت مردان در حاشیه برگزاری دومین کنگره سلامت مردان با تمركز بر ناباروری مردان گفت: از یک دهه گذشته دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان کشور تصمیم گرفتند که ارتقا سلامت مردان را در دستور كار قرار دهند و در همين راستا هفته اى با عنوان سلامت مردان نامگذارى شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى ادامه داد: مردان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل مى دهند اما كمتر به سلامت خود توجه می‌کنند.

خردمند در ادامه به نابارورى مردان اشاره كرد و گفت: كنگره امسال با محور نابارورى مردان برگزار شده است و در سالهای اخیر مطالعات نشان داده که ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان است که بسيارى از اين علل قابل پيشگيرى و درمان هستند.

دبير علمى دومين كنگره سلامت مردان به علل شايع ناباروى در مردان اشاره كرد و افزود: عوامل محیطی در بروز نابارورى بسیار تأثیرگذار هستند و استرس‌های محیطی و آلودگی‌های آب و هوا، غذا، نوع رژیم غذایی و چاقی و زندگى شهر نشينى بر ناباروری موثر است.

خردمند به ساير محورهاى دومين كنگره سلامت مردان اشاره كرد و گفت: بررسی سلامت روان، سلامت جنسی، سرطان ها و ساير تاثير گذار بر سلامت مردان در كنگره امسال مورد توجه قرار گرفته است.

وى تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مقاله به دومين کنگره سلامت مردان ارسال شده و بیش از ۶۰ متخصص و صاحب نظر در قالب میزگرد و پنل سخنرانی هایی را با موضوع سلامت مردان خواهند داشت.

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان با بیان اینکه مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند، گفت: با پیشرفت چشمگیر که در زمینه درمان ناباروری انجام شده است، بيشتر ناباروری مردان قابل درمان است.

وی ادامه داد: مردان در صورت مراجعه به‌موقع به پزشك می‌توانند در درمان ناباروری موفق باشند حتی در یک دهه پیش اگر مردی فاقد نطفه بود و ناباروری او دائمى تلقى مى شد امروز با اقدامات درمانی جديد درمان می‌شود.

خردمند تاكيد كرد: زوج‌های نابارور به‌موقع جهت درمان به پزشك مراجعه كنند و در اين خصوص به طور ملى در جهان 15 درصد زوج‌ها دچار ناباروری هستند و اگر زوجین پس از یک سال از اینکه قصد فرزنددار شدن داشتند، نابارور بودند باید جهت درمان به‌ مراكز درمانى مراجعه كنند.

انتهاى پيام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد.

نمایندگان مجلس روز گذشته و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» را تصویب کردند.

جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

گزارش کمیسیون تلفیق درباره ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد