Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آخرین جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی قرآن کریم طی روزهای گذشته با موضوع بررسی اقدامات و راهبردهای طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد.
از جمله مواردی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تأکید بر محوریت جزء 30 قرآن کریم در برنامه‌ها و فعالیت‌ها بود. بر همین اساس مقرر شد تا همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود در زمینه حفظ قرآن کریم را بر این موضوع قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال طرح 1452 و کانون‌های مساجد برنامه‌های خود را برای حفظ جزء 30 قرآن کریم تنظیم کنند. ضمن اینکه دستگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های دیگری در زمینه حفظ قرآن کریم نیز داشته باشند.
همچنین مقرر شد تا فعالیت‌های محتوایی و موضوعی قرآن کریم که معمولاً در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد، با محوریت جزء 30 باشد. در این جلسه پیشنهاد شد تا قرارگاه یا گروه خاصی برای پیگیری این موضوع تشکیل شود که پرداخت بیشتر به این موضوع به جلسات آتی موکول شد.
در جلسه اخیر که اعضای شورای اندیشه‌ورزی صدا و سیما نیز حضور داشتند در مورد راهکارهای کلی ترویج حفظ قرآن کریم از طریق صدا و سیما نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش چند راهکار کلی پیشنهاد داده شد.
علاوه بر این مقرر شد تا دستگاه‌ها سهمیه‌های پیشنهاد شده در زمینه تعداد حافظان قرآن کریم را مورد بررسی قرار دهند و هر کدام پیشنهادهای خود را در جلسات آینده ارائه دهند.
همچنین پیشنهاد داده شد تا نمایندگان مرکز امور رسیدگی به امور مساجد تهران و شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت عضو ستاد شوند.
در بخش دیگری از این جلسه بر تمرکز ویژه بر کودکان و نوجوانان و ترویج حفظ جزء 30 قرآن کریم و مفاهیم قرآن تأکید شد و پیشنهاد داده شد تا بر روی افزایش اقبال و ایجاد انگیزه برای حفظ قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان از طریق تهیه کلیپ‌ها و تیزرهای کوتاه قرآنی اقدام شود. پیشنهاد شد گروه محتوایی ویژه‌‌ای برای این کار تدارک دیده شود تا از نظر محتوایی تأمین لازم را انجام دهد.
ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم چند برنامه برای حفظ قرآن کریم تعریف کرده است، برنامه اول، برنامه عمومی است که شامل همه می‌شود و محوریت کار در این بخش جزء 30 قرآن کریم خواهد بود در این بخش مقرر شده است تا پنج سال آینده تا جزء 25 قرآن کریم، هر سال یک جزء محور فعالیت قرار بگیرد.
برنامه دوم برنامه خاص حفظ قرآن کریم است که در آن افرادی که در مسیر حفظ قرآن کریم هستند و از قبل اجزایی را حفظ کرده‌اند، بیشتر در مسیر حفظ قرآن کریم قرار بگیرند و اجزای بیشتری را حفظ کنند.
برنامه سوم نیز برنامه‌ای تخصصی است که براساس روال آزمون‌های تخصصی سازمان دارالقر‌آن‌ الکریم است و مربوط به افرادی که به صورت خیلی تخصصی فعالیت می‌کنند، است. این سطح بالاتر از دو سطح دیگر قرار دارد. در عین حال راهبردها و اقدامات ملی پشتیبان این سه اقدام و سه حرکت است.
روند جلسات و برنامه‌ریز‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که برای تحقق نهضت همگانی حفظ جزء 30 قرآن کریم قرارگاه مستقلی به عنوان زیرمجموعه ستاد تشکیل شود تا تمامی موارد در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین در هفته آینده جلسه ستاد برگزار خواهد شد تا جمع‌بندی‌های لازم صورت بگیرد و اقدامات تمامی دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا پس از آن فعالیت‌ها وارد فاز اجرایی شود. در این جلسه در مورد طبقه‌بندی اقدامات نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» با موضوع مدیریت از پنجره قرآن کریم حضور اساتید ارزشمند و برجسته حوزه و دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره شامل؛ مدیریت خداوند بر نظام هستی؛ اساس تفکر توحیدی، ضرورت و اهمیت مدیریت از منظر قرآن کریم، ویژگی‌های مدیریت خدامحور، نقش و نحوه مدیریت در سیره الگوهای قرآنی، اصول و مبانی مدیریت اسلامی براساس آموزه‌های قرآن کریم، رابطه مدیریت و تربیت در قرآن کریم، مدیریت خانواده و جامعه با توجه به آیات قرآن، مدیریت نفس مدیریت بحران با دید خدامحوری و تحقق وعده‌های قطعی الهی، تفاوت مدیریت اسلامی و غربی، مدیریت؛ تخصص یا نیاز، الزامات مدیریت جهادی در بیان اسلام و قرآن و مدیریت افکار عمومی از نگاه قرآن کریم می‌باشند.

اساتید این دوره حجج اسلام محمد ابوالقاسم، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی نبی‌زاده، رئیس دانشکده اصول دین واحد قم برگزار می‌گردد.

همچنین آقایان علیرضا کاوند، رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران، محمدعلی برزنونی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، روح‌الله تولایی، معاون تعاملات و بین‌الملل دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سیدمحسن خادمی، مدیرعامل مؤسسه ترجمان گام دوم، جلیل بیت‌مشعلی، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، سیدعابد رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجج اسلام محمدمهدی کریمی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی خمین، علی فدیعمی، استاد حوزه و فعال قرآنی و خانم بی‌بی حکیمه حسینی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد از اساتید دیگر این دوره هستند.

لازم به‌ذکر است این دوره، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ به مدت ۱۰ شب به صورت آنلاین برگزار شده و پس از پایان دوره گواهی معتبر، اعطا خواهد شد.

افراد علاقه‌مند تا ۷ اردیبهشت فرصت دارند در این دوره ثبت‌نام کنند. ضمناً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره ۰۹۱۴۷۵۷۰۲۸۸ پیام ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • وحشت صهیون از قرآن
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها
  • برپایی محفل انس با قرآن کریم درسنندج به شکرانه «وعده صادق»
  • استاندار البرز: در طرح توسعه سواحل جنوبی مکران حضور می‌یابیم