Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، هیأت زنان نخبه قرقیزستان صبح امروز از خبرگزاری فارس بازدید کرد.

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس در نشستی با اعضای این هیأت با اشاره به اینکه اغلب این فعالان برای نخستین بار به ایران سفر کرده‌اند، اظهار داشت: عمده افرادی که برای اولین بار به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند، در انتهای سفر فضای ایران را بسیار متفاوت از ذهنیت قبل خود ارزیابی و اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: من مطمئنم شما نیز پس از سفر به ایران ذهنیت متفاوتی خواهید داشت.

تیرانداز با اشاره به اینکه عمده پیشرفت‌های ایران اسلامی بعد از انقلاب بوده‌ تصریح کرد: این پیشرفت‌ها در حالی است که جمهوری اسلامی شاهد بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها پس از انقلاب بوده اما هیچ کدام از آنها نتوانستند مانع پیشرفت کشور شوند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید بر این نکته که شمار زیادی از کارمندان، مسئولین و مدیران ما در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی، زن هستند، یادآور شد: نرخ امید به زندگی و عمر زنان در ایران قبل از انقلاب 65 سال بوده که بعد از انقلاب به 82 سال افزایش یافته است.

به گفته تیرانداز، نرخ سواد قبل از انقلاب 35 درصد بوده که اکنون به بالای 90 درصد رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جمهوری اسلامی و اسلام به زن هیچ شباهتی به نگاه‌های غرب و رسانه های غربی ندارد، تبلیغات خارجی و نگاه آنان به نقش زنان در جمهوری اسلامی را نادرست عنوان کرد و افزود: خلاف آنچه غرب در مورد نقش زنان در جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند زنان در ایران در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی نقش فعال دارند.

تیرانداز افزود: اسلام به ما آموخته است حرمت و منزلت زن فقط در ظاهر و زیبایی‌های ظاهری زن و جنسیت نیست و با این نگاه زنان ما بعد از انقلاب جایگاه بالاتری پیدا کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در غرب متاسفانه به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌شود، یادآور شد: در ایران هم قانون و هم فرهنگ اجازه نمی‌دهد از زن استفاده ابزاری شود. در عین حال که بسیاری از اساتید دانشگاه و معلمین در ایران از قشر زنان هستند.

وی افزود: اگرچه قرقیزستان را ندیده‌ام اما شنیده‌ها حاکی است در آنجا نیز زنان در جامعه فعال و پویا هستند و از این جهت ما این مسئله را به فال نیک گرفته و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

تیرانداز با اشاره به برگزاری بازی‌های جهانی عشایر در قرقیزستان تصریح کرد: مقامات شما مبتکر این برنامه بوده و خبرگزاری فارس نیز پوشش مناسبی از این بازی‌ها خواهد داشت.

به گفته وی، ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران را رسانه‌های بین‌المللی آن طور که در واقعیت هست، نشان نمی‌دهند. چندی پیش شماری از خبرنگاران خارجی به ایران آمده بودند و فکر می کردند ایران خودرو ندارد و با اسب و شتر تردد می‌شود و در این حد سانسور خبری در مورد حقایق ایران وجود دارد. از این جهت همکاری و تعامل با جامعه رسانه ای قرقیزستان ارزشمند بوده و انتظار داریم حقایق ایران را آن طور که هست به دنیا نشان دهیم.

تیرانداز افزود: خبرگزاری فارس پرمخاطب ترین خبرگزاری ایران است. در بسیاری از کشورها نمایندگی داریم و معرفی جمهوری اسلامی در آن کشورها جزو وظایف ما است.

وی در پایان گفت: خوشنودی خود را از ملاقات با شما اعلام و امیدوارم اوقات خوشی در ایران داشته باشید.

معاون سابق نخست‌وزیر و وزیر سابق فرهنگ و گردشگری قرقیزستان، رئیس دانشکده تاریخ و علوم اجتماعی دانشگاه آرابایف، نماینده پارلمان و عضو کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، رئیس شبکه تلویزیونی قرقیزستان تی‌وی، استاد دانشگاه ملی قرقیزستان، پژوهشگر ارشد و رئیس اندیشکده میراث تاریخی-فرهنگی وابسته به آکادمی ملی علوم قرقیزستان و رئیس مرکز ایران‌شناسی در دانشگاه اسلاوینسکی از جمله اعضای این هیأت هستند.

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخی نیز با حضور حامد شیخ‌پور سردبیر اخبار خارجی خبرگزاری فارس برگزار و به سؤالات مهمانان پاسخ داده شد.

در ادامه این دیدار، هیأت زنان قرقیزستان از تحریریه و دانشکده خبرگزاری فارس بازدید کردند.

 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی مجلس به علم‌الهدی؛ سخنان منطبق بر واقعیت نیست!

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

به گزارش تسنیم، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:

 

۱- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.

۲. برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بار‌ها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.

۳. این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.

۳- دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.

۴- این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهر‌های مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر در حوزه‌های سلبی، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.

۵- موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان، مسأله‌ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آن‌ها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و مومنین روزه‌دار نشوند.

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است/سوءاستفاده کشورهای غربی از ناآرامی‌ها ۱۴۰۱
  • محمودی کیا، عضو هیأت علمی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی مطرح کرد: هشدار به نهادهای متولی درباره غفلت از اندیشه معیار امام/ خسارات جبران ناپذیر پرداخت مناسبتی به اندیشه امام
  • حمایت از فلسطین علت بسته شدن صفحات KHAMENEI.IR توسط متا است
  • آیا پوتین بر مسند قدرت باقی می‌ماند؟
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • واکنش رسمی مجلس به علم‌الهدی؛ سخنان منطبق بر واقعیت نیست!
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • پیام های تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه