Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که بیش از 50 درصد از مددجویان شناسائی شده این نهاد در دولت تدبیر و امید با فراهم شدن امکانات و بودجه لازم زیر پوشش قرار گرفتند.

سعید آرام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 240 هزار نفر در مازندران واجد شرایط لازم برای مددجوئی از بهزیستی بودند که تنها حدود نیمی از آنان زیر پوشش قرار داشتند ولی اکنون تمامی آنها از خدمات و مستمری این نهاد برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد : تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم تنها کمتر از 40 درصد از معلولان و 60 درصد از زنان سرپرست خانوار استان زیر پوشش بهزیستی بودند ولی امروز تمامی این افراد به عنوان مددجو زیر پوشش قرار دارند.
وی آمار زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی مازندران را بیش از 14 هزار نفر اعلام کرد.
بر اساس آمارهای رسمی ، در استان مازندران یکصد هزار و 343 نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد که حدود 50 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و بقیه هم به خاطر تمکن مالی تحت حمایت نهادهای حامی قرار ندارند.
مازندران از نظر تعداد زنان سرپرست خانوار رتبه هشتم کشور را دارد.
آرام آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی مازندران را هم 50 هزار نفر اعلام کرد و گفت که مشخصات این تعداد در سامانه اطلاعاتی بهزیستی کشور ثبت شده و از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره می برند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر این که هیچ فرد واجد شرایطی در استان خارج از چتر حمایتی بهزیستی قرار ندارد ، افزود : اگر افرادی معلول یا زن سرپرست خانوار هستند و از بهزیستی مستمری و خدمات دریافت نمی کنند ، به این دلیل است که یا تاکنون به بهزیستی مراجعه نکرده اند و یا از توانایی مالی مناسب برخوردار هستند.
7335/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌