Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@05:38:50 GMT

فقط این افراد مشمول سهام عدالت می شوند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۱۶۵۲

فقط این افراد مشمول سهام عدالت می شوند

به گزارش جهان نيوز، بررسی گزیده‌ای از مفاد تصویب‌نامه‌های اخیر شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در خصوص سهام عدالت نشان می‌دهد، بر اساس تصویب‌نامه ۱۴ آذر ماه ۹۵ کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۴ در طرح توزیع سهام عدالت ثبت نام شده اند، مشمول نهایی سهام عدالت محسوب می‌شود.
همچنین مشمولانی که در زمان ارائه صورتحساب مددجوی نهاد‌های حمایتی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور و روستاییان و عشایر فاقد شغل بوده از ۵۰ درصد تخفیف در بهای سهام مورد واگذاری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر این دوره محاسبات اقساط سهام عدالت با لحاظ سال مالی شرکت‌های سرمایه پذیر، حداکثر ۱۰ دوره مالی و از تاریخ یکم فروردین سال ۱۳۸۵ تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۵ تعیین شده است و در صورتی که در پایان مهلت مقرر بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد.

مشمولان حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ می‌توانند خود نسبت به پرداخت بدهی یاد شده اقدام نمایند. (که البته این مهلت با تمدید یک ماهه زمان پرداخت بدهی توسط مشمولین، تا پایان مهر ماه سال جاری تمدید شد).

همچنین بر اساس تصویب نامه ۸ اسفند ماه ۹۵ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی تا زمان آزادسازی سهام عدالت، مسئولیت وصول سود سهام مربوط به این طرح از شرکت‌های سرمایه پذیر و همچنین پرداخت سود متناسب با میزان سهام تخصیص یافته به هریک از مشمولین را عهده دار خواهد بود.

در تصویب نامه یک آذر ماه ۹۶ این شورا نیز آمده است با توجه به میزان اقساط تسویه شده سهام عدالت از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر (طی مهلت ۱۰ ساله مقرر)، تخفیفات دو دهک پایین درآمدی و پرداخت مانده مبلغ سهام تخصیصی توسط مشمولین، سهام قطعی تخصیص یافته به طرح توزیع سهام عدالت در ۴۹ شرکت دارای قیمت قطعی واگذاری به مشمولین طرح تعلق می‌یابد و بقیه سهام شرکت‌های تخصیص یافته به این طرح نیز به عنوان سهام دولت و جزء موارد مشمول واگذاری می‌باشد و در چاچوب قوانین مربوطه واگذار می‌شود.

افزون بر این، اعمال نظارت بر شرکت‌های تعلق گرفته به مشمولین طرح کما فی السابق بر عهده سازمان خصوصی سازی بوده و اجرای حکم بند ب. ماده ۲۵ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تا زمان آزاد سازی کامل سهام توسط سازمان خصوصی سازی ضروری است.

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سرهنگ حسین پیوندی در گفت و گویی بیان داشت: برابر ماده ۲۴ قانون خدمت وظیفه عمومی در مواردی که دو برادر همزمان در شرایط اعزام به خدمت قرار دارند در صورتیکه یکی از برادران در حال خدمت باشد. برادر دیگر در صورت نداشتن غیبت تا پایان خدمت برادر خود میتواند تاریخ اعزامش را تمدید کند.

این مقام انتظامی گفت: مشمول فاقد غیبت جهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت می بایست به همراه برگ اشتغال به خدمت برادر جهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کند .

سرهنگ حسین پیوندی ادامه داد: در مواردیکه تاریخ اعزام به خدمت دو برادر همزمان باشد. تاریخ اعزام به خدمت یکی از آنان به مدت دو ماه تمدید میشود و در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت مشمول میتواند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادر حین خدمت از تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره مند شود .

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در پایان گفت: مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir. سامانه تلفن گویا به شماره ۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی ‏sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898275

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر
  • پایان سال‌ها انتظار؛ استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند