Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص جزئیات ضرب و شتم پزشک و کادر درمانی بیمارستان فارابی اصفهان گفت: متاسفانه روز گذشته یکی از بیماران بخش اعصاب و روان مزمن که دچار آمبولی ریه شده بود، فوت می کند.

وی افزود: از زمانی که حال این بیمار روبه وخامت می رود، توسط پزشک متخصص داخلی ویزیت شده و به بخش مراقبت های ویژه منتقل می شود، اما عملیات احیا موفقیت آمیز نبوده و بیماری که دچار وقفه قلبی شده بود، فوت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگیز بیان کرد: این بیمار خانمی 65 ساله و اهل خوزستان بود که در استان اصفهان سکونت داشته و برای درمان در بخش روانپزشکی بیمارستان فارابی بستری بود.

وی گفت: بعداز اینکه عملیات احیا ناموفق اعلام شد، یکی از فرزندان این بیمار، همکار پزشک ما را که از بخش دیگری برای کمک در احیای بیمار آمده بود، به همراه سوپروایزر بیمارستان و پرستار بخش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد و دستگاه های دی سی شوک و کامپیوترها را پرتاب کرده و منجر به خسارات زیادی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: پزشک و کادر پزشکی بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفتند و در حال حاضر حال عمومی پزشک و کادر پزشکی بیمارستان مساعد است.

چنگیز با بیان اینکه از این دست اتفاقات در بیمارستان ها کم مشاهده نمی شود، چراکه همراهان بیمار مرگ عزیزان‌شان را برنمی تابند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که خشم همراهان بیمار به کادر درمان بیمارستان ها آسیب بزند، زیرا ممکن است از سویی به پزشکان و پرستاران خدوم کشور صدمات جدی جبران ناپذیری وارد شود و از سویی دیگر تجهیزات بیمارستانی که برای نجات سایر بیماران حیاتی است، نیز خراب می شود.

وی تاکید کرد: این موضوع را توسط مراجع قضایی پیگیری می کنیم، تا برخورد جدی در این زمینه داشته باشند، چراکه نباید تکرار رخداد چنین حوادثی به انگیزه و آرامش پرسنل بیمارستان در ارائه خدمت به بیماران لطمه وارد کند، از طرفی نیز سایر بیماران بستری در بیمارستان نیز با مشاهده رفتارهای خشونت بار همراهان یک بیمار، دچار اضطراب می شوند و درنتیجه روند کار بیمارستان مختل می شود.

انتهای پیام/

جزئیات ضرب و شتم پزشک و کادر درمانی بیمارستان فارابی اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران

محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت‌پذیری و دلسوزی تمامی دست‌اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها،  احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود