Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-28@17:32:49 GMT

آغاز نوزدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۹۷

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۲۲۹۶

به گزارش وانانیوز، 

جلسه نوبت عصر امروز (چهارشنبه) آغاز شد که در این جلسه قرار است نمایندگان تبصره ۱۲ در بخش هزینه ای را مورد بررسی قرار دهند.

تبصره ۱۲ در مورد تعیین میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و ممنوعیت احتمالی برای افزایش حقوق یا سقفی برای آن می باشد.

پیش از آغاز جلسه علنی نمایندگان در جلسه غیرعلنی به بررسی این موارد پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟

سمیه گلپور اظهار کرد: در حال حاضر مطالبه ما این است که حداقل هر سه ماه یکبار شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و متناسب با نرخ تورم دستمزد را گام به گام ترمیم کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: درست است که نتوانستیم متناسب با نرخ تورم دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم و نمایندگان کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند، ولی برای اثبات صداقت خود به جامعه میلیونی کارگری و با توجه به اینکه نرخ تورم ثابت نیست از وزارت کار می‌خواهیم جلسات شورا را حداقل هر سه ماه تشکیل دهد و نسبت به ترمیم حقوق کارگران حداقل بگیر اقدام کند.

گلپور درباره برخی دیدگاه‌ها که گفته می‌شود اگر نمایندگان کارگر جلسه شورا را ترک نمی‌کردند رقم دستمزد بیشتر از ۳۵ درصد بسته می‌شد گفت: شنیده ایم که چنین مطالبی گفته شده است، ولی معتقدم این نوعی فرافکنی است. اتفاقا طبق گفته نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرما وقتی دیدند گروه کارگری به افزایش ۳۵ درصدی رضایت نمی‌دهند و خواستار افزایش بیش از آن بودند اعلام کردند ما از ۳۵ درصد بالاتر نمی‌رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی‌کنند، پس کمتر از ۳۵ درصد تصویب شود. آیا این عاقلانه است که در جلسه گفته شود دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهیم بعد گروه کارگری جلسه را ترک کنند و بروند؟

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد:آنچه ما متوجه شدیم چه بسا اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی‌کردند حداقل مزد کمتر از ۳۵ درصد تصویب می‌شد لذا در صورت تمایل و حسن صداقت گروه کارفرمایی و دیگر شرکای اجتماعی ما و گروه کارگری برای تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار و چانه زنی جهت نزدیک شدن مزد به نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد است، اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گفته گلپور افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد شاید در فصل بهار ۴۰ درصد معیشت خانوار‌های کارگری را پوشش دهد در حالی که جهش تولید که به عنوان شعار امسال انتخاب شده با تکیه بر نیروی کارگر محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس