Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:16:33 GMT

درگیری گروههای تروریستی در استان ادلب در سوریه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۲۹۶۲

درگیری گروههای تروریستی در استان ادلب در سوریه

دمشق - ایرنا - در پی درگیری گروههای تروریستی در استان 'ادلب'، گروه تروریستی تازه تاسیس 'جبهه آزادسازی سوریه'، شهر 'اریحا' در این استان را از تسلط گروه تروریستی 'تحریر الشام'(جبهه النصره) خارج کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوری روز چهارشنبه اعلام کردند که درگیری های این دو گروه تروریستی از غرب 'حلب' به استان ادلب کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در درگیری های این دو گروه در استان حلب، گروه تروریستی تحریرالشام بر روستای 'عاجل' مسلط شد و تروریستهای جبهه آزادسازی سوریه نیز شهرک 'باتبو' در جنوب غرب حلب را از تسلط تحریرالشام خارج کرد.
گروه های تروریستی احرارالشام و 'نورالدین الزنکی' یکشنبه گذشته با ادغام در یکدیگر گروه تروریستی جدیدی با نام 'جبهه آزادسازی سوریه' تشکیل دادند.
گروه های تروریستی احرارالشام و نورالدین الزنکی در بیانیه ای اعلام کردند که برای جبران کم کاری های گذشته و تفرقه ای که گروه های تروریستی دچار آن شده اند، تصمیم به تشکیل این گروه جدید گرفته اند.
این اقدام احرارالشام و نورالدین الزنکی پس از انتشار اخباری درباره آمادگی تحریرالشام (جبهه النصره) برای حمله به مواضع آن ها انجام شد.
گروه های تروریستی احرارالشام و نورالدین الزنکی، 'جابرعلی باشا' ملقب به 'ابوالبراء' را به عنوان فرمانده کل (جبهه تحریرسوریا) جبهه آزادسازی سوریه تعیین کردند.
خاورم**8005**1651

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !

  به گزارش  پارس نیوز ، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.   این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

 بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

منبع : تسنیم

     

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.     

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید