Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:22:42 GMT

انجام سالانه 1000 پیوند سلولهای بنیادی درکشور

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۲۹۷۵

رئیس انجمن پیوند مغز استخوان ایران و بنیان گذار پیوند سلولهای بنیادی خونساز در کشور از انجام سالانه هزار مورد پیوند سلولهای بنیادی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتراردشیر قوام زاده در حاشیه برگزاری کنگره ملی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی که امروز (دوم اسفند) با حضور محققین و پژوهشگرانی از هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور در کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه پیوند سلولهای بنیادی از سال 1369 در کشور در حال انجام است گفت: در حال حاضر و طی این سالهای توسعه این علم درکشور به صورت جدی پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیان گذار پیوند سلولهای بنیادی خونساز در کشور با اشاره به وجود 17 مرکز پیوند سلولهای بنیادی در کشور گفت: هم اکنون سالانه در کشور بیش از هزار مورد پیوند سلولهای بنیادی مغز استخوان انجام می‌شود.

قوام زاده افزود: با توجه به جمعیت 80 میلیونی انجام 2400 مورد پیوند قابل قبول است و این درحالی است که درکشور سالانه هزار مورد پیوند انجام میشود.

رئیس انجمن هماتولوژی آنکولوژی ایران تصریح کرد: باید از طریق تقویت مراکز و افزایش و ارتقا امکانات آنها بتوانیم تعداد موارد پیوند را 1400  مورد افزایش دهیم.

قوام زاده خاطرنشان کرد: برای افزایش موارد پیوند سلولهای بنیادی در کشور نباید به دنبال گسترش تعداد مراکز پیوند بود و تنها باید بر تقویت مراکز موجود تمرکز کرد که این امر در کاهش و صرفه جویی در هزینه های بسیار موثر است.

رئیس انجمن پیوند مغز استخوان ایران به جایگاه بالای کشور در زمینه علم هماتولوژی و آنکولوژی اشاره کرد وافزود: در این زمینه از بسیاری کشورهای حتی کانادا در جایگاه بالاتری قرار داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم) رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم) رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم) نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم)

دیگر خبرها

  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد