Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@17:59:42 GMT

۲۰۱۷ سال مرگ و میر فعالین محیط زیست بود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۳۰۷۸

۲۰۱۷ سال مرگ و میر فعالین محیط زیست بود

چه در سال ۲۰۱۶ چه در سال ۲۰۱۷ کلمبیا و فیلیپین بدترین کشورها برای فعالیت فعالین محیط زیست بودند. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ رسانه ها خواندنی برگزیده نظرات

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،دیپلماسی ایرانی نوشت: فقدان حضور زنان در بخش انرژی، تلاش ها در جهت مبارزه با تغییرات اقلیم را با شکست مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فعال بخش انرژی هشدار داد که فقدان حضور زنان در بخش انرژی باعث شده که نبرد علیه تغییرات اقلیم با شکست مواجه شود. کاترین میشل، استاد سیاست های انرژی در دانشگاه اکستر، می گوید تبعیض علیه زنان به این معنی است که این صنعت درها را به روی ایده های جدید بسته است، ایده هایی که به ویژه در بخش سیستم های کم کربن مطرح هستند.

گاردین به نقل از این استاد دانشگاه نوشته «من مطمئن هستم که صنعت انرژی در اختیار مردان است و به ویژه که در دست مردان سفید پوست است که گذار انرژی را با کندی مواجه می سازند». به اعتقاد او زنان در موضوعات مربوط به انرژی پیشگام تر از مردان هستند اما تولید متداول انرژی از سوخت های فسیلی بیشتر از سوخت های سبز در حوزه اختیار مردان است. در بریتانیا نزدیک به دو سوم از 89 شرکت مطرح در زمینه انرژی هیچ کارمند زنی در هیات رییسه خود ندارند. بسیاری از زنان در این صنعت از تبعیض های جنسیتی و آزار جنسی شکایت دارند.

همچنین رکورد مرگ فعالین محیط زیست در سال 2017 شکسته شد. مرگ فعالین محیط زیست در سال 2017 به رکورد جدیدی دست یافت و بر اساس گزارش های منتشر شده در سال 2017 تعداد کسانی که در درگیری های مربوط به معدن کاری، قطع درختان جنگل و کشاورزی کشته شدند از مرز 150 نفر گذشت. فعالین محیط زیست در این سال بر سر معادن، از بین بردن جنگل ها و کشاورزی در صدها نقطه دنیا درگیر شدند.

از تنش هایی که گزارش های آن منتشر شده است، مرگ یک نفر در فیلیپین بر سر قطع غیرقانونی درختان، یک نفر در سر تجارت پالم در پرو و یک نفر بر سر حفاظت از فیل ها در تانزانیا کشته شدند. بنابراین سال 2017 به عنوان یکی از مرگ آورترین سال هایی بود که فعالین محیط زیست از سر گزراند. و از سویی چه در سال 2016 چه در سال 2017 کلمبیا و فیلیپین بدترین کشورها برای فعالیت فعالین محیط زیست بودند. گزارش ها حاکی از آن است که معدن کاری غیرقانونی و صنایع استخراج با 33 کشته در صدر قاتلین فعالان محیط زیست قرار دارند. کشاورزی تجاری هم با 28 کشته در رده دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح سه‌شنبه در همایش سنتی محیط زیست اظهار کرد: اولین همایش دانش سنتی محیط زیست ثمره‌ای برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با سازمان محیط زیست شده است تصریح کرد: تعاملاتی در سطح این دانشگاه با محیط زیست برای برپایی این همایش صورت گرفت.

پیرعلی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خوبی در سطح دانشگاه شهرکرد فعال است که در رابطه با حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یکی از اقدامات شایسته آن‌ها پاکسازی طبیعت است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شده است گفت: برپایی این همایش نتیجه مذاکرات تعاملاتی است که تا کنون اتفاق افتاده است.

پیرعلی عنوان کرد: با ارائه طرح‌های پژوهشی امید است که بتوانیم کمک مؤثری در موزه‌های طبیعی در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و نباید به سمت صنعتی پیش رود، تلاش کنیم تا فرهنگ بکر محیط زیست و طبیعت برای استان باقی بماند.

پیرعلی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش باید فعال شود تا بتوانیم از نتایج آن استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 6079637

دیگر خبرها

  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • نامه رئیس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان