Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس گفت: با توجه به تجربه حوادث ناگوار درحوزه هواپیمایی، مسئولین باید اقدامات جدی در جهت جلوگیری از این مشکلات داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای ای‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی‌.آر تهران- یاسوج اظهار کرد: طی این چند روز تمام نیروها و دستگاه‌های مربوطه جهت کشف لاشه هواپیما بسیج شدند.

وی با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از انتقال پیکر جان باختگان و جعبه سیاه هواپیما و بررسی علت وقوع حادثه، بدون شک مدیران مربوطه برای پاسخگویی باید حاضر شوند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلفات جاده‌ای که هر ساله در کشور شاهد هستیم ادامه داد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بروز حوادث تلخ در جاده‌های کشور و مسیرهای ریلی، هوایی و دریایی بوده‌ایم قطعا وزیر راه و شهرسازی باید در این خصوص توضیح دهد که چرا این اتفاقات رخ می‌دهد و راهکار پیشگیری از آن چیست؟

بابایی صالح با بیان اینکه نمایندگان به طور جدی مسائل را پیگیری خواهند کرد گفت: متاسفانه ۶۶ نفر از سرمایه‌های انسانی کشور در سانحه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده‌اند که باید وزیر پاسخگوی چنین فاجعه‌ای باشد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با تصریح بر اینکه در جهت اطلاع رسانی دقیق به مردم تلاش می‌کنیم عنوان کرد: رئیس جمهور، رئیس مجلس و قوه قضائیه دستورات جدی در خصوص پیگیری علت و دلایل وقوع این حادثه تلخ را صادر کرده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: خوشبختانه صبح روز گذشته لاشه هواپیما توسط بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه در ارتفاعات کوه دنا کشف شد که نیروهای امدادی جهت انتقال پیکرها به محل اعزام شدند اما وضعیت آب و هوایی منطقه کمی سرعت عملیات را با مشکل مواجه می‌کند.

بابایی صالح اذعان داشت: بر اساس شواهد و گفته‌ها، وقوع این حادثه دلیل نقص فنی نداشته و هواپیما به خاطر مه آلودی منطقه و شرایط جوی با کوه برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه ناوگان هوایی و ریلی کشور باید نوسازی شود افزود: حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌رانی ما هم وضعیت مطلوبی ندارد و نیاز به حمایت و نوسازی دارد که دولت باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به تجربه حوادث ناگوار در حوزه هواپیمایی، مسئولین باید اقدامات جدی در جهت جلوگیری از این مشکلات داشته باشند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی

تین نیوز

طبق گزارش دفتر مطالعات عمومی مرکز پژوهش های مجلس، سال گذشته شرکت راه آهن با بیش از 2۰۰۰ میلیارد تومان در زمره شرکت هایی اعلام شد که بیشترین زیان مالی را ثبت کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این گزارش، زیان خالص این شرکت دولتی در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و از زیان ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومانی در سال ۹۷ و ۹۸ و سود ۳۲۶ میلیارد تومانی سال ۹۹ در سال ۱۴۰۰، زیان خالص ۱.۹ هزار میلیارد تومانی و سال ۱۴۰۱ نیز زیان ۲ هزار میلیارد تومانی به ثبت رسانده است.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت راه آهن نیز به موضوع زیان دهی این شرکت اذعان کرده و گفته این شرکت در سال‌ های 97 تا 99 نیز با هزینه شش هزار میلیارد تومانی زیان ده بوده است و طی سال های 1400 تا 1402 چون هزینه ها در صورت‌های مالی می‌آید به همین دلیل شرکت زیانده شده است. اما سوالی که مطرح می شود اینکه که چرا سالیان متمادی این زیان دهی تدوام یافته و مدیریت چه نقشی دارد؟

دلیل زیان دهی راه آهن؛ مدیریت ضعیف!

سید‌حسن موسوی‌نژاد؛ کارشناس صنعت ریلی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز درباره دلیل زیان دهی شرکت راه آهن اذعان داشت: ناوگان کهنه و مدیریت ضعیف موجب شده در سال 1401 و 1402 کاهش حمل داشته باشیم. بدیهی است کاهش حمل منجر به کاهش درآمد و در نتیجه افزایش زیان دهی می شود. غیر از این مدیریت هزینه ها نیز در شرایطی که برنامه ریزی کلان و دقیقی برای مدیریت هزینه ها ندارید می تواند هزینه ها را افزایش دهد.

 

 

اخبار پربازدید مرتبط را بخوانید:

خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند! ذات راه آهن انحصار است

این کارشناس حمل ونقل ریلی ادامه داد: واگذاری حمل ونقل ریلی به بخش خصوصی همه اینها در شرایطی است که در داخل مجموعه راه آهن مدیریت دارای برنامه وجود داشته باشد. با توجه به موضوع مدیریت بهره برداری لوکوموتیو، مدیریت بهره برداری واگن و مدیریت نگهداری زیرساخت انحصار شرکت راه آهن بر شبکه ریلی کشور قابل حذف نیست. از دیگر سو بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری به شرطی که به مدیریت مجموعه راه آهن و برگشت سرمایه خود مطمئن باشد اقدام خواهد کرد. بدیهی است در شرایطی که راه آهن ضعیف مدیریت می شود واگذاری راه آهن به بخش خصوصی حتی به بهای ناچیز داوطلبی نخواهد داشت. وی معتقد است: در شرایطی که راه آهن بهره ور نیست و نمی شود و چشم انداز بهره وری هم در آن دیده نمی شود واگذاری نیز آفت است و راه حل مناسبی برای برون رفت راه آهن از زیان دهی نخواهد بود.

سوددهی به شرط...

رئیس اسبق انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی در پاسخ به اینکه راه آهن برای اینکه سودده باشد چه پیش شرط های نیاز است، گفت: نیاز به این دارد که پیرامون سرمایه گذاری مستمر و مدیریت هزینه و نیز در مورد بهره برداری زیرساخت ها و ناوگان ریلی برنامه ریزی دقیق شود؛ این برنامه ریزی ها بدون شک منجر به افزایش درآمد خواهد شد و با کاهش هزینه ها به سمت سوددهی حرکت کنیم. اما متاسفانه وقتی این اتفاقات رخ نمی دهد و به علاوه اینکه مدیریت منابع انسانی نیز دقیق و اصولی صورت نمی گیرد بالطبع هزینه ها زیاد شده و زیان را در پی خواهد داشت.

چه باید کرد؟

موسوی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: راهکارهای مدیریت راه آهن برای برون رفت از زیان دهی تصریح کرد: اعتماد به نیروهای متخصص، بهره دادن به ایده های نو از داخلی و بیرون مجموعه، شاخص گذاشتن برای هر بخش جهت افزایش بهره وری و بها دادن به بهره وری هر بخش موجب رشد بهره وری در کلیت مجموعه راه آهن خواهد شد.با افزایش بهره وری راه آهن سوددهی رخ خواهد داد و سرمایه گذاری و واگذاری در بخش گلوگاه ها و زیرساخت ها نیز امکان پذیر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • ◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا