Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کارگروه اشتغال استان به منظور بررسی و تعیین تکلیف طرح‌های اشتغال فراگیر در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به ریاست استاندار اردبیل برگزار شد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ استانها اردیبل نظرات

به گزاری خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه کارگروه اشتغال استان به منظور بررسی و تعیین تکلیف طرح‌های اشتغال فراگیر در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در سالن جلسات سازمان میراث فرهنگی اردبیل با حضور دستگاه‌های اجرایی، متقاضیان طرح‌ها و بانک‌های عامل  به ریاست استاندار اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مشکلات پروژه‌های مجتمع آخار باخار، بازسازی حمام یعقوبیه، توسعه شهربازی الماس شهر، توسعه مهمان‌پذیر در محله پیرعبدالملک، احداث قصر چوبی در منطقه نمونه ازناو خلخال و احداث هتل اورانوس مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر گزارشات خود را ارائه کردند و به مشکلات متقاضیان طرح‌ها رسیدگی و دستورات لازم اتخاذ شد.

زیرساخت‌های گردشگری اردبیل نیاز به ارتقا دارد

استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: رونق تولید و اشتغال سیاست و اولویت اصلی دولت بوده و در این راستا طرح‌های مختلفی در سطح استان در حال اجرا بوده که یکی از مهمترین این پروژه‌ها طرح اشتغال فراگیر با هدف توسعه اشتغال به شمار می‌رود.

اکبر بهنام‌جو بیان کرد: طرح اشتغال فراگیر می‌تواند منجر به رونق بخش تولید و سرمایه‌گذاری شود که با توجه به این امر ضروری است تا مسئولان و متولیان امر در سطح استان در راستای ارائه تسهیلات در این بخش توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: یکی از محورهایی که می‌تواند اجرای این طرح زمیینه‌ساز رونق این بخش شود گردشگری بوده که انتظار می‌رود با حمایت از طرح‌های در این حوزه زمینه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان فراهم شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر پیگیری جدی رفع مشکلات دریافت تسهیلات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالا در حوزه گردشگری استان اردبیل باید تلاش کنیم تا با تقویت و توسعه زیرساخت‌ها در این بخش زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری در استان شویم.

بهنام‌جو افزود: در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، مشکلاتی از جمله  ناتوانی در تدوین صورت‌های مالی که مورد تاکید بانک‌ها است، مشاهده می‌شود که برای رفع آن ضروری است معاونت امور اقتصادی استانداری چند تیم منسجم را شکل داده تا این افراد نسبت به تهیه صورت‌های مالی اقدام کنند.

تصویب 67 طرح اشتغال گردشگری 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به بررسی پروژه‌های طرح اشتغال فراگیر در حوزه گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: 67 طرح سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های گردشگری در حوزه اشتغال فراگیر در استن اردبیل به تصویب رسیده است.

کریم حاجی‌زاده با اشاره به رد 6 طرح از این تعداد بیان کرد: به دلایلی نظیر ناتوانی در تامین مدارک این تعداد طرح مورد تائید واقع نشد و از 61 طرح دیگر نیز برخی در دریافت تسهیلات از بانک‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند که انتظار می‌رود در راستای رفع این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل برای توسعه تصریح کرد: با توجه به تاثیر این طرح‌ها در توسعه گردشگری استان ضروری است موانع دریافت تسهیلات بررسی شده و سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانیم زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از حمایت از طرح‌های اشتغال در بخش گردشگری استان اردبیل خبر داد و افزود: در کنار اینکه این موضوع زمینه‌ساز توسعه صنعت گردشگری در اردبیل می‌شود بستر توسعه اشتغال را نیز در این منطقه فراهم می‌کند.

حاجی‌زاده گفت: استان اردبیل یکی از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود که سالانه گردشگران مختلف داخلی و خارجی از جاذبه‌های این استان دیدن می‌کنند که توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه این صنعت و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه شود.

سهمیه اردبیل در طرح اشتغال فراگیر 564 میلیارد تومان است 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز اظهار کرد: تلاش برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار رویکرد و سیاست ما در اعطای تسهیلات یارانه‌دار مختلف از جمله طرح اشتغال فراگیر بوده که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم زمینه‌ساز رفع مشکلات اشتغال در استان باشیم.

قاسم رحیمی تثبیت فرصت‌های شغلی موجود را از مهمترین برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: مهمترین موضوع کنونی در کنار اشتغال ایجاد زمینه برای تثبیت شغل بوده و با انجام سیاست‌های خاص در بازار کار و اتخاذ روش‌های کاربردی یارانه مزد و مشوق‌های کارفرمایی می‌توان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

وی ارائه آموزش‌های لازم به دریفت‌کنندگان تسهیلات را راهکار رفع مشکلات در حوزه اشتغال دانست و افزود: مشکل اشتغال فقط با ارائه تسهیلات حل نمی‌شود چرا که باید در کنار تسهیلات ارزان قیمت، نهادینه‌سازی مناسب برای آموزش مهارت‌های فنی نیروی کار انجام شده و در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل سهمیه استان اردبیل در قالب طرح اشتغال فراگیر را 564 میلیارد تومان دانست و گفت: باید تلاش تمامی مسئولان و متولیان در این حوزه در سطح استان بر جذب حداکثری این اعتبارات در نظر گرفته باشد تا بتوانیم با این امر زمینه‌ساز توسعه اشتغال در سطح استان در بخش‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است

میثم برجعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتدار و پیشرفت‌های کشور ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم،» کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار خواهند داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر افزود: دفاع از حق و حقوق کارگران به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این اداره بوده و در این راستا تلاش فراوانی انجام شده است.

برجعلی زاده بابیان اینکه شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کارگر بیمه شده دارد، گقت: امیدوارم که با تاکیداتی که مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته خصوصاً در هفته کارگر داشتند شاهد افزایش امنیت شغلی کارگران و ایجاد آرامش روانی و اقتصادی و در نتیجه شکوفایی تولید و چرخش هر چه بهتر چرخ اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل تعهد اشتغال شهرستان رودسر ۱۸۳۲ نفر بوده که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۷۱ نفر معادل ۱۰۸ درصد محقق شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در رودسر پرداخت شد که بیش از ۵۰ درصد کل تسهیلات توسط کمیته امداد انجام شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رودسر از جمله برنامه های اداره تعاون شهرستان را همکاری بامجموعه فرمانداری و اعضای کمیسیون کارگری شهرستان غبارروبی مزار شهدا، بازدید از شرکت ها، میزخدمت در نماز جمعه، دیدار با کارگران و پاسخ به سوالاتشان در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های کارگری و نیز تجلیل از ۸۰ کارگر و کارآفرین نمونه ذکر کرد.

کد خبر 6093675

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم