Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@07:40:46 GMT

بازگشت آرامش به بازار ارز

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۴۰۷۱

بازگشت آرامش به بازار ارز

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهم‌ترین عاملی که منجر به آرامش در قیمت ارز شده جلوگیری از عملیات خلاف قانون در معاملات است.

به گزارش ایسنا، ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بانک مرکزی سال گذشته دستورالعمل‌هایی در همین رابطه ابلاغ کرد، اما متاسفانه توجهی به آن نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون با اقدامات نیروی انتظامی از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز و معامله‌گرانی که در فضای خاص عملیات خرید و فروش ارز انجام داده و با لفظ قیمت‌ها را جابجا می‌کردند، انجام شد.

وی افزود: وقتی فعالیت این عده متوقف شد، آرامش به قیمت ارز بازگشت.

سیف در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از قیمت ارز چیست، خاطرنشان کرد: در سه چهار روز گذشته شاهد کاهش قیمت ارز بوده‌ایم و این نشان‌دهنده آن است که هیجاناتی که در قیمت ارز ایجاد شده بود، در حال تخلیه است. من راجع به قیمت چیزی نمی‌گویم زیرا نرخ ارز در هر زمان نشات گرفته از متغیرهای اصلی اقتصاد است که بانک مرکزی از آن نرخ مراقبت می‌کند. مهم این است که نرخ ارز در تعادل با سایر متغیرهای اصلی اقتصاد باشد.

در همین زمینه: ۲۵ میلیارد دلار از خانه‌ها بیرون می‌آید؟ بازار مبادلات آنلاین ارز آغاز به‌کارکرد مقابله با فعالیت‌های زیرزمینی در بازار ارز | بازار به تعادل رسید دلخوش: بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز قاطعانه ورود پیدا کند حسنی: وزیر اقتصاد با عامل روانی افزایش نرخ ارز مقابله کند خودداری برخی صرافی‌ها از خرید دلارهای بدون فاکتور فنر جمع شده نرخ ارز دروغی بیش نیست

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی