Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد کشاورزي گفت: 25 هزار ميليارد ريال اعتبار در بودجه سال آتي به اجراي طرح هاي آبياري نوين براي مقابله با خشکسالي در کشور اختصاص يافته است.

محمدعلي جوادي روز چهارشنبه در آيين تکريم و معارفه رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي افزود: اين اعتبار به صورت رقابتي تعيين شده است و هر استان مي تواند به ميزان تلاش براي تجهيز اراضي کشاورزي به آبياري نوين از از اين بودجه بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با يادآوري واردات حدود هفت ميليون تن گندم تا قبل از سال 92 ادامه داد: با تدبير دولت يازدهم و دوازدهم پس از گذشت چهار سال اکنون کشور در اين زمينه به خودکفايي رسيده و بخشي از توليدات اين محصول، به خارج از کشور صادر مي شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد کشاورزي افزود: يک ميليون و 950 هزار تن شکر در کشور توليد مي شود که با هدفگذاري 2 ميليون 250 هزار تن توليد، به خودکفايي در اين محصول است نزديک هستيم.
جوادي افزود: در زمينه توليد دانه هاي روغني و گلخانه اي که از محصولات استراتژيک براي رفع نياز کشور به روغن است، گام هاي موثري برداشته شده است.
وي ادامه داد: 10 هزار نفر مهندس ناظر براي افزايش بهره وري در بخش کشاورزي در دولت يازدهم و دوازدهم با وجود همه محدوديت هاي اقتصادي در وزارت جهاد کشاورزي جذب شده که اين مهم افزايش توليد را به همراه داشته است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد کشاورزي جوانگرايي و بهره گيري از نيروهاي جوان را از برنامه هاي اولويت دار اين وزارتخانه عنوان کرد و گفت: براي جوان سازي مديران، سند توسعه جانشين پذيري يا شايسته سالاري مديران آينده تصويب و به اجرا رسيده است.
وي با يادآوري متوسط بازندگي 65 ميلي متري در استان يزد افزود: اين استان با وجود اين ميزان بارندگي اکنون توانسته دستاوردهاي مناسبي در زمينه کشت گلخانه اي و آبياري نوين کسب کند و اميد است در استان مرکزي با بهره گيري از اين تجربيات، قدم هاي ارزنده اي برداشته شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد کشاورزي گفت: در استان مرکزي به ويژه شهرستان اراک به دليل آلودگي هاي خاص، بايد با همکاري بخش کشاورزي و محيط زيست براي رفع اين آلودگي ها، تلاش شود.
نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: بخش کشاورزي يکي از بخش هاي مهم اقتصادي کشور به شمار مي رود که در سياست هاي اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب و برنامه ششم توسعه به اين بخش توجه ويژه شده است.
سيد مهدي مقدسي افزود: افزايش بهره وري در بخش کشاورزي و تغيير نگرش از سنتي به صنعتي براي افزايش توليد و تحقق اقتصاد مقاومتي از انتظارات مهم مردم و مجلس شوراي اسلامي است.
وي ادامه داد: با توجه به استقرار ايران در منطقه خشک و نيمه خشک براي کاهش مصرف آب کشاورزي، افزايش بهره وري از آب و مقابله با کم آبي بايد توسعه آبياري نوين در دستور کار قرار گيرد.
نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي گفت: استان مرکزي از ظرفيت هاي مناسبي در حوزه توليد محصولات کشاورزي برخوردار بوده و با وجود اقدام هايي که در اين حوزه انجام شده تا رسيدن به نقطه مناسب فاصله زيادي وجود دارد.
مقدسي ياد آور شد: اکنون متوسط سن مديران بخش کشاورزي در کشور بالا است و و جوانگرايي و بهره گيري از مديران زن که از برنامه هاي دولت دوازدهم است، بايد در دستور کار اين وزارتخانه قرار گيرد.
نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم ايران اسلامي با حضور در راهپيمايي 22 بهمن حمايت خود را از انقلاب اسلامي نشان دادند و اين حضور تلنگري براي مسئولان است که خدمت هرچه بيشتر به مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
وي ادامه داد: براي حمايت از بخش کشاورزي و افزايش بهره وري در منابع آبي بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي 85 درصد از اعتبارات مورد نياز اجراي اين طرح، در اعتبارات سال آينده به صورت يارانه اي توسط دولت پرداخت مي شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مرکزي در اين نشست گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز با کنترل بيماري هاي واگير دار در جامعه از جايگاه ويژه اي در دنيا برخوردار بوده و آنچه کشور را با مشکل مواجه کرده بيماري هاي غير واگير شامل بيماري هاي قلبي و عروقي است که عامل اصلي آن تغذيه است.
فتح الله حقيقي افزود: بر اين اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براي کنترل بيماري هاي غير واگير در حال تدوين سند امنيت غذايي در استان هاي کشور است که جهاد کشاورزي با افزايش بهره وري آب، توزيع نهاده هاي با کيفيت و استاندارد در اجراي هرچه بهتر اين سند وظيفه مهمي بر عهده دارد.
وي ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزي در راستاي اجراي هرچه بهتر سند تحول سلامت اقدام هاي مناسبي انجام داده که نياز است اين اقدام ها در استان مرکزي نيز انجام شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مرکزي گفت: براي تحقق برنامه هاي سند امنيت غذايي در دولت تدبير و اميد اقدام هاي مناسبي از جمله افزايش 21 تني توليد محصولات کشاورزي و توليد يک ميليون و 900 هزار تن شکر در راستاي خودکفايي در اين محصول انجام شده است.
حقيقي گفت: توليد دانه هاي روغني که از محصولات استراتژيک بخش کشاورزي به شمار مي رود در دولت تدبير و اميد حدود سه برابر افزايش يافته است.
وي ادامه داد: اکنون 510 هزار هکتار از اراضي کشاورزي در سطح کشور به سامانه آبياري نوين تجهيز بوده و 150 هزار هکتار نيز در مرحله اجرا قرار دارند که تجهيز اين اراضي به اين سامانه، نقش مهمي در کاهش مصرف آب کشاورزي و افزايش بهره وري برعهده دارد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مرکزي افزود: دولت برآمده از اراده ملت است و دولت يک صداست و اين صدا بايد توسط مردم شنيده شود.
حقيقي ادامه داد: دولت معتقد است تکريم مردم بايد انجام شود و اين مهم در استان بايد در دستور کار همه مديران قرار گيرد.
وي گفت: مردم از شرايط دولت آگاه هستند و بزرگترين مطالبه مردم، تحقق قول هايي است که مسئولان به آنان مي دهند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: وزارت جهاد کشاورزي متولي امنيت غذايي در کشور است و تا کنون از عهده اين مهم به خوبي برآمده و سازمان جهاد کشاورزي اين استان نيز با همکاري ساير دستگاه ها براي تحقق هرچه بيشتر اين سياست در استان تلاش مي کند.
مجيد آنجفي افزود: حرکت در چارچوب قوانين و اسناد بالا دستي، افزايش بهره وري در بخش کشاورزي و نظام جامع، تلاش براي تحقق هرچه بيشتر سياست هاي اقتصاد مقاومتي و برنامه ششم توسعه از برنامه هاي جهاد کشاورزي استان مرکزي است.
در پايان اين آيين از تلاش هاي علي بابايي تقدير و مجيد آنجفي به عنوان رئيس سازمان جهاد کشاورزي اين استان معرفي شد.
استان مرکزي به عنوان دومين قطب صنايع مادر تخصصي، چهارمين قطب صنعت کشور محسوب مي شود و در زمينه تنوع توليدات صنعتي رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
اين استان با وجود صنعتي بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزي است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در اين حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضي باغي و کشاورزي در استان مرکزي وجود دارد که يک و دو دهم درصد توليدات کشاورزي مازاد بر نياز استان به ساير مناطق ارسال مي شود.
استان مرکزي با توليد حدود 54 هزار تن گوشت سفيد، 53 هزار تن توليد گوشت قرمز، 320 هزار تن شير، حدود 41 هزار تن توليد تخم مرغ از جايگاه ويژه اي در توليدهاي بخش کشاورزي و دامداري در سطح کشور برخوردار است.
استقرار ايستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گياهان زينتي محلات، ايستگاه ملي تحقيقات لوبياي خمين، وجود شعبه ششم تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي، وجود ايستگاه تحقيقات ماهيان زينتي و مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي نيز از ظرفيت هاي علمي و تحقيقاتي استان مرکزي است.
1955/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری