Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@16:41:01 GMT

ابداع پارچه‌ای که نور لیزر را به پوست می‌رساند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۴۹۶۳

ابداع پارچه‌ای که نور لیزر را به پوست می‌رساند

یک شرکت فرانسوی، پارچه‌ای ابداع کرده است که می‌تواند نور را مستقیما به پوست بیمار برساند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از بیماری‌ها از جمله آکنه، یرقان، بیماری پاژه و پسوریازیس، با استفاده از نور‌درمانی درمان می‌شوند. روکش‌های نوری جدید برای تولید روشنایی، از سیستم‌های LED استفاده می‌کنند اما نور منتشر شده از LEDها در مقایسه با نور لیزر، ضعیف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، لامپ‌های نوری «فوتوداینامیک تراپی» به خاطر نور غیرمستقیم و شدیدشان، می‌توانند دوره‌های درمانی دردناکی را ایجاد کنند.

شرکت فرانسوی «الیاف پزشکی تکسینوف» اعلام کرده با کمک کنسرسیوم سلامت اروپا موسوم به PHOS-ISTOS، یک پارچه نرم موسوم به FLUXMEDICARE ابداع کرده است که نور لیزر را با شدت بالا مستقیما به پوست می‌رسانند.

در سرتاسر این پارچه، فیبرهای نوری وجود دارند که نور را از یک لیزر خارجی به پوست منتقل می‌کنند. برای بسیاری از کاربردهای این ابزار، ابتدا یک کرم حساس به نور روی پوست استفاده می‌شود.

سپس، پارچه FLUXMEDICARE به دور پوست پیچیده می‌شود. نور، واکنش میان اکسیژن موجود در هوا و کرم حساس به نور را فعال می‌کند و پوست را بیشتر نسبت به نور‌درمانی حساس می‌سازد.

این ابزار که نرم و انعطاف‌پذیر است، در تماس با پوست حتی پوست پاها و دیگر قسمت‌های بدن که باید به دور آنها پیچیده شود، باقی می‌ماند. با توجه به سطوح درد، در آزمایش‌های FLUXMEDICARE، گزارش شد که بیماران، هنگام درمان با این ابزار، تقریبا دردی احساس نکردند.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!