Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید حجت‌الله خانلرخانی عصر امروز در حسینیه روستای قاسم‌آباد شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود در این مراسم در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بی‌بی دو عالم (س)، با بیان اینکه شهدا با اقتدار به حضرت زهرا (س) از حریم اسلام و ولایت دفاع کردند، اظهار کرد: شهدا با حرمت در مسیر فرهنگ علوی و فاطمی این انقلاب را به پیروزی رسانده و حفظ کردند و ما اگر می‌خواهیم در مسیر آن‌ها باشیم باید مدافع حریم ولایت بوده و به حضرت زهرا (س)‌ اقتدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه است و باید بدان توجه کرد و در مسیر گسترش آن گام برداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان در این مسیر راهگشا و کمک باشد.
در این مراسم، محمدعیسی عبداللهی، دوست و هم‌رزم شهید با بیان اینکه حجت‌الله جوانب متدین و انقلابی، خوش‌رو و خوش‌طبع، مهربان و بامحبت بود، اظهار کرد: این جوان دوست‌داشتنی پیرو ولایت بود و ما سال‌ها با هم بودیم و با هم زندگی می‌کردیم و دوران راهنمایی و دبیرستان را با هم سپری کردیم و در این مدت او فعال بود و با منافقین به مبارزه آشکار می‌پرداخت و بعد از کلاس درس می‌گفت، برویم برای مبارزه با گروهک‌های در سطح شهر.
وی افزود: در عملیات نیز با هم بودیم که شهید شد و چون آتش دشمن شدید بود، شب بعد برای عقب بردن او آمدید که دیگر اثری از او نبود.
در این مراسم، مداح اهل بیت (ع) به مرثیه‌سرایی در وصف حضرت زهرا (س)‌ و شهدا پرداختند.
پیکر شهید حجت‌الله خانلرخانی بعد از ۳۵ سال تفحص و شناسایی شد و به آغوش مادر پیر و چشم‌انتظارش بازگشت و تنها شهید روستا لقب گرفت.
همچنین قبل از این مراسم امام جمعه شاهرود با حضور در منزل شهید خانلرخانی با مادر این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر سه شنبه در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و جمعی از معاونین عنوان کرد: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت و اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام تأکید کرد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن و… آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 6086384

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان