Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس گفت: زیرساخت و اولویت مرزبانی در مناطق مرزی استان گلستان, تعامل با مرزنشینان است و این تعامل تاکنون به خوبی انجام شده و ادامه دارد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ استانها گلستان نظرات

سرهنگ محمدرضا سراوانی, در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: روزهای گذشته, کلیپ و فیلمی مبنی بر ضرب و شتم نیروهای هنگ مرزی با یکی از بازاریان بازارچه اینچه‌برون در فضای مجازی منتشر شده که متاسفانه برخلاف واقعیت و آنچه اتفاق افتاده، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از بازاریان در بازارچه اینچه‌برون مبادرت به فروش اقلام جنسی غیرمجاز, غیربهداشتی و به نوعی قاچاق مانند, اسپری, قرص و غیره می‌کرد و چندبار تذکرات لازم به این فرد داده شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: چند روز پیش ماموران با حکم قضایی مبادرت به جمع‌آوری اجناس وی کردند که این فرد به نام بهزاد و 39 ساله برای مانع شدن از بردن اجناس خودش را جلوی ماشین هنگ مرزی می‌اندازد و فریاد می‌زند.

سرهنگ سراوانی تاکید کرد: بالطبع مردم جمع شدند و این منظره را نظاره‌گر بودند و برادرش به حمایت از وی فضا و جو را متشنج می‌کند و در غفلت و حواس پرتی ماموران, با همدستی این دو برادر چند نفر اجناس غیربهداشتی و غیر مجاز را از داخل ماشین جمع آوری و به محل دیگر انتقال می‌دهند.

وی یادآور شد: همانطوری که همه می‌دانیم فضای مجازی قدرت رسانه‌ای بالایی دارد و اگر ضرب و شتمی توسط ماموران انجام شده بود, حتما در فضای مجازی منتشر می‌شد, اما تنها فیلمی که از این فرد منتشر شده, انداختن خود جلوی ماشین و داد و هوار کردن است.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس گفت: با این‌حال ماموران ما منشور اخلاقی را رعایت کرده و با دستگاه قضایی تماس گرفته و جریان را بیان کردند و دستگاه قضایی دستور داد تا افرادی که در برابر حکم قضایی ایستادگی کرده و مانع اجرای حکم شدند دستگیر کنید که در این‌باره, 2 برادر با احترام تمام دستگیر شدند.

وی افزود: اجناسی که از این فرد گرفته شده بود و غیرمجاز و به نوعی قاچاق بود, اگر به دستگاه قضایی تحویل می‌شد, این فرد متحمل جریمه سنگینی می‌شد و وی با اشرافیت از این موضوع, این نقشه را طراحی و اجرا کرد.

سرهنگ سراوانی اظهار کرد: مرزبانان ضمن اینکه وظیفه دارند, با مرزنشینان تعامل داشته باشند, از طرف دیگر موظفند به وظایف دیگر خود مانند جلوگیری از فروش اجناس غیرمجاز, غیربهداشتی و به نوعی قاچاق عمل کنند, اما در این مسیر همه منشور اخلاقی و حفظ حریم و شخصیت طرف مقابل حتی متهم و متهمان را رعایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئله اقتصاد مرزنشینان در کنار دیگر مسائل فرهنگی, اجتماعی, بهداشت, کشاورزی, دامداری و غیره برای ما بسیار مهم است و در طول سال برنامه‌هایی برای ارتقاء این موارد در مناطق مرزی انجام می‌شود و در این رابطه نشست‌ها و مذاکراتی در رابطه با تجارت و مسائل و اجناس و موارد پیشگیرانه با مرزنشینان برگزار می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس گفت: حفظ استیفاء حقوق مرزنشینان در مناطق مرزی یکی دیگر از وظایف ماست و مرزبانان با تعامل و همدلی و همکاری متقابل همیشه سعی کردند تا حقوق مرزنشینان چه دامدار و چه کشاورز, تجار و غیره را حفظ کنند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان بابیان اینکه عمر بیشتر جاده‌های شهرستان گنبد کاووس به ویژه در مناطق روستایی بالای ۵۰ سال است، گفت: حداقل ۳۰ درصد از ۶۷۰ کیلومتر جاده‌های این بخش نیاز به روکش آسفالت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، عادل مصدقی، امروز – چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گنبد کاووس با هزار و ۲۰۸ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی، معادل یک پنجم طول راه‌های استان گلستان را دارد.

وی افزود از مجموع طول راه‌های گنبدکاووس ۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه، ۶۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۵۵ کیلومتر راه روستایی شنی و ۱۱۳ کیلومتر راه خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان اضافه کرد: برای تکمیل هر کیلومتر شبکه ارتباطی راه‌های روستایی گنبدکاووس و زیرسازی و آسفالت ۱۱۳ کیلومتر جاده خاکی فعلی که در اولویت دوم قرار دارد، ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی بابیان اینکه عمر بیشتر جاده‌های شهرستان گنبد کاووس به ویژه در مناطق روستایی بالای ۵۰ سال است، بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد از ۶۷۰ کیلومتر جاده‌های این بخش نیاز به روکش آسفالت دارند.

مصدقی افزود: هزینه هر کیلومتر روکش آسفالت ۳۰ میلیارد ریال است که تحقق آن به تخصیص اعتبارات ویژه از منابع ملی و استانی به گنبدکاووس نیاز دارد.

وی همچنین کم عرض بودن برخی راه‌های اصلی گنبدکاووس را از دیگر معضلات این شهرستان دانست و اضافه کرد: کم‌عرض بودن به معنای غیر استاندارد بودن راه نیست، بلکه به سبب رشد جمعیت و افزایش خودروها، جاده‌ها باید تعریض شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: هم اکنون جاده گنبد- کلاله که از پرترددترین محورهای اصلی این شهرستان است، نیاز شدید به تعریض و احداث یک دهنه پُل روی رودخانه «اوغان» در محدود روستای «بایلر» دارد.

وی، فقدان شانه خاکی را عمده مشکل جاده‌های اصلی و روستایی این شهرستان ذکر کرد و گفت: جاده گنبد- مراوه‌تپه به طول ۱۵۵ کیلومتر، محور گنبد- «بی بی شیروان» به طول ۳۵ کیلومتر و جاده گنبد- سلطانعلی به طول ۱۵ کیلومتر فاقد شانه خاکی هستند.

به گفته مصدقی، نبود شانه خاکی از دلایل اصلی کاهش ایمنی و تخریب جاده و افزایش استرس رانندگان و به تبع آن کاهش ایمنی بصری آنها و در نهایت وقوع سوانح رانندگی می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود علائم ایمنی و تابلوهای رانندگی در جاده‌های گنبدکاووس از دیگر معضلات زیرساختی حوزه راه‌های این شهرستان است که بخشی از علائم نصب شده توسط افراد بزهکار در سال‌های اخیر سرقت شدند.

مصدقی، تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی را تنها راهکار جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی راه‌های گنبدکاووس دانست و بیان کرد: مطابق استانداردهای موجود باید هر ساله ۲۰ درصد ارزش جاده‌ها، صرف نگهداری و بهسازی آنها شود.

کد خبر 745358

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • معرفی برترین‌های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • اختتامیه طرح مکنا در یگان‌های مرزبانی گلستان
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است