Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@15:17:10 GMT

مشكل هر فعال اقتصادی را در فارس پیگیری و حل كردیم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۵۴۸۳

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز امروز، 2 اسفندماه در نوزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: امروز واحدهای تولیدی در شرایط نامناسبی قرار دارند که نیاز است همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در استان و شیراز اقداماتی برای حمایت و تقویت از بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی انجام دهند تا این واحدها سرپا بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی استان اولویت ما در اتاق شیراز است، افزود: به جرأت می‌گوییم تا امروز مشکل و معضل هر فعال اقتصادی استان که به اتاق شیراز مراجعه کرده را در سطح استان پیگیری و حل کردیم و مشکلاتی که نیاز به پیگیری در سطح ملی بوده نیز دنبال کرده‌ایم.
رازقی با تقدیر از حمایت دستگاه‌های اجرایی و به ویژه دستگاه قضایی استان از فعالان اقتصادی فارس گفت: با همکاری و تعامل خوب اتاق شیراز و دستگاه قضایی در استان، در هفته گذشته 9 مورد ممنوع‌الخروجی فعالان اقتصادی استان رفع شد که این اتفاق ارزشمندی در فضای اقتصادی استان است.
رئیس اتاق شیراز با بیان اینكه فضای کسب و کار در استان ارتباط مستقیم با اشتغال و بیکاری دارد که هرچه این فضا مساعد باشد میزان بیکاری نیز کمتر است، گفت: در حال حاضر فضای کسب و کار استان فارس بین رتبه یک تا پنج کشور قرار دارد که پیش از این در رتبه 27 قرار داشتیم.
رازقی بیان كرد: شاخص اخذ اعتبار از منابع مالی یکی از شاخص های مهم درپایش فضای کسب و کار است که بررسی این شاخص در سطح کشور، بر عهده اتاق شیراز به عنوان یکی از چهار اتاق بزرگ کشور قرار داده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ارائه گواهی سوء پیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب و کار در ایران حذف شود، امکان ارتقای حدود ۳۰ رتبه فضای کسب و کار ایران در عرصه بین‌المللی را فراهم می‌کند.
رئیس اتاق شیراز افزود: عمده جواب‌های گواهی سوپیشینه، مساعد و مثبت است اما زمان انجام کار را طولانی می‌کند که اگر این مشکل در حوزه اقتصاد حل شود، تأثیر موثری بر شرایط کسب و کار کشور می‌گذارد.
رازقی گفت: پیرو برگزاری همایش ملی ثبت شرکت‌ها در اتاق شیراز، رئیس اتاق ایران در قالب نامه‌ای از قوه قضائیه درخواست کرد استعلام گواهی سوء پیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب و کار در کشور حذف و یا برخط شود.
وی همچنین از شهرداری شیراز درخواست كرد در راستای کمک و تقویت، واحدهای تولیدی این شهر را از پرداخت عوارض از تابلوهای کسب، پیشه و تجارت معاف کند.
انتهای پيام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد

مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد پهلوانیان در جلسه شورای عشایری استان اظهارداشت: تنوع در موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا‌های سنتی و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس در بهمن‌ ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود