Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@15:36:37 GMT

تأثیر تکنولوژی بر سبک زندگی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۵۴۸۹

تأثیر تکنولوژی بر سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از دلوار، وی یکی از مهمترین اثراتی که تکنولوژی به زندگی ما داشته است را تغییر سبک زندگی دانست که در حقیقت سلایق و زیبایی شناختی ما نسبت به زندگی را بطور کامل عوض کرده است. لذا وقتی سبک زندگی را عوض می کند یعنی محیط را هم عوض کرده و برای توده مردم، یک نظام اخلاقی و فرهنگی جدید که مبتنی بر عضویت در یک نظام غیر واقعی و مجازی می باشد را ایجاد می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندرخور در خصوص تاثیرات فراوان تکنولوژی و فناوری های امروزی بر سبک زندگی جوامع مختلف عنوان داشت: امروزه فناوری ها در کنار تاثیرات مثبت بر روی سبک زندگی تاثیرات منفی زیادی نیز داشته به حدی که خواه یا ناخواه با وجود اثرات مثبت و منفی فراوان آن جزو لاینفک و جدانشدنی زندگی های امروزی شده است.

وی در ادامه تاثیرات منفی تکنولوژی های امروزی من جمله اینترنت و شبکه های اجتماعی را این گونه برشمرد: تاثیراتی همچون کاهش تمرکز فکری فرد، کاهش آستانه صبر، کاهش چشمگیر خلاقیت، تغییر در الگوی خواب افراد،کاهش ارتباطات غیر مجازی در اجتماع، تنبلی حافظه و گوشه گیری افراد و صدها تاثیر منفی دیگر که در استفاده نادرست از فناوری  و تکنولوژی های امروزی نهفته هستند.

این مربی عقیدتی در پایان اظهار داشت: تاثیرات فناوری ها و تکنولوژی های جدید بر سبک زندگی در بسیار از مواقع به صورن ناخودآگاه صورت می گیرد دانستن همین امر بایستی سبب هوشیاری ما شده تا پیش از پدید آمدن پیامد های سوء این فناوری های نوین آن ها را حدس زده، نشانه شناسی کرده و به دنبال چاره جویی موثر باشیم.

پایان خبر/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی  هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان (نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌هاست.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد