Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مادريد - ايرنا - خبرگزاري هاي افه و اروپاپرس به همراه روزنامه هاي ال موندو، آ.ب. ث و لاوانگوارديا؛ روز چهارشنبه در بازتاب ديدار «آلفونسو داستيس» وزير امور خارجه اسپانيا با مقامات ايران در تهران، به ملاقات وي با «علي‌ اکبر ولايتي» مشاور مقام معظم رهبري در امور بين المللي پرداختند.

به گزارش ايرنا، اين رسانه هاي اسپانيا افزودند: داستيس امروز (چهارشنبه) در تهران ابراز داشت که ايران با رويکرد سازنده و گفت وگو، مي‌ تواند به ايجاد ثبات در منطقه، بدون نياز به روي آوردن به رقابت تسليحاتي يا راه حل هاي نظامي، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته اين رسانه ها، ولايتي اشاره داشت که ايران مايل به تلاش براي حل مشکلات منطقه از راه سياسي است، زيرا معتقد است که سرنوشت کشورهاي منطقه را بايد به دست خود آنها سپرد نه به دست بيگانگان.
ولايتي در اين رابطه تاکيد داشت: ما مايل به تبادل نظر براي حل همه مشکلات منطقه با رهبران اين منطقه هستيم و معتقديم که حضور کساني‌ که منطقه را نمي‌ شناسند، براي خودشان زيانبار مي‌ باشد.
به نوشته اين رسانه ها، داستيس گفت که با اين ديدگاه همکاري مشترک براي بهبود ثبات و رفاه منطقه، موافق است و از اراده اجراي آن به شيوه هاي سياسي و بدون روي آوردن به رقابت تسليحاتي يا راه حل هاي نظامي، استقبال کرد.
به گفته داستيس، ايران کشور مهم و تاثيرگذاري است که با رويکرد سازنده و گفت و گو، به تثبيت اوضاع منطقه اي که در آشفتگي قرار دارد که به نفع هيچکس نيست، کمک خواهد نمود.
ولايتي در اين رابطه، موافق بود که خاورميانه، منطقه بسيار حساسي با مشکلات فراوان است که نياز به تبادل نظرات با هدف تلاش براي حل مشکلاتي دارد که براي همه جهان مهم مي‌ باشند.
اين رسانه ها همچنين به نقل از ولايتي افزودند: اتحاديه اروپا و به ويژه اسپانيا، هميشه ديدگاه متفاوت و نزديک تري به خاورميانه و ايران داشته اند.
به گزارش ايرنا، آلفونسو داستيس وزير امور خارجه اسپانيا سه شنبه شب براي ديدار با مقام هاي جمهوري اسلامي ايران، وارد تهران شد.
ديدار با رييس جمهوري، وزير امور خارجه، دبير شوراي عالي امنيت ملي و علي لاريجاني از برنامه هاي سفر دو روزه وي به تهران است.
اروپام *1*491**1486**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی

رضا نصری تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعا‌های بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران است. در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روز‌هایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشور‌های جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نماینده مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • تأکید وزرای خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر