Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:42:01 GMT

اقدامی مردمی برای کاهش نیازهای حوزه درمان قروه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۵۶۸۰

اقدامی مردمی برای کاهش نیازهای حوزه درمان قروه

به گزارش ایرنا امروز بخش سلامت یکی از ارکان توسعه هر کشوری محسوب می شود و بدون پیشرفت در شاخص های بهداشت و سلامت افراد، نمی توان کشوری را در مسیر توسعه ارزیابی کرد.
البته این شاخص مهم خود از چندین فاکتور تشکیل می شود که مهم ترین آن ها سرعت و کیفیت دستیابی به خدمات مناسب درمان است.
همین امر اهتمام دولت و ملت را بر این قرار داده است که حتی المقدور در نقاط مختلف کشور از قبیل روستا امکان خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به وسعت و جمعیت کشورمان قطعا دولت به تنهایی نمی تواند به نحو مطلوب سرعت و کیفیت دسترسی به خدمات درمانی را ارتقا دهد بنابراین ضروری است که یکایک افراد توانمند یاریگر دولت در این زمینه باشند که قطعا با چنین اقداماتی نهایتا منفعت آن شاهد عموم جامعه می شود.
اهدای زمین و اختصاص هزینه برای احداث مرکز جامع سلامت شهر دزج هم یکی از این مواردی است که خیرین و مردم در ساخت آن پیشقدم شده اند.
علی اکبرکمپانی، خیری که برای ساخت این مرکز همت کرده است با بیان اینکه هر انسانی بخواهد برای خداوند خدمت کند، باید از طریق کمک به همنوعان و خلق به رضایت خداوند برسد، افزود: من این بنای خیر را برای خدمت‌رسانی به مردم و ادامه کارهای خیر پدرم احداث می کنم تا بخشی از کمبودهای درمانی بخش چهاردولی برطرف شود و امیدوارم این کار تداوم داشته باشد.

**منابع دولتی پاسخگوی رفع مشکلات نیست
فرماندار قروه در نشست هماهنگی برای احداث مرکز جامع سلامت توسط خانواده مرحوم خیر کمپانی در شهرداری دزج گفت: در حال حاضر منابع دولتی پاسخگوی نیازها و رفع مشکلات کشور نیست، از این ‌رو ضروری است با شناسایی افراد خیر در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان از مشارکت و همکاری آنان بهره مند شد.
پرویز کولانی افزود: باید با مدیریت درست این پروژه را عملیاتی کرد و به عنوان یکی از کارهای مهم شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.
به گفته وی کمک در حوزه سلامت کمک بزرگی برای مردم منطقه است چرا که موجب می شود مردم در فصل سرما و بارندگی برای درمان با مسافت طولانی و خطرات جاده ایی کمتری مواجه شوند.
کولانی افزود: گسترش مشارکت و برقراری ارتباط با خیرین جامعه به منظور رفع مشکلات حوزه سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا افزایش همکاری خیرین حوزه سلامت می‌تواند در ارتقاء سلامت جامعه نقش موثری داشته باشد.
بخشدار دزج هم در این نشست گفت: احداث درمانگاه شبانه روزی و فوریت های پزشکی یکی از نیازهای منطه است که در قالب احداث مرکز جامع سلامت و فوریت ها به تایید رسید و امیدواریم فاز اجرایی آن هر چه زودتر آغاز شود.
چنگیز اردلان افزود: همسر مرحوم فردی خیر بوده به گونه ای که با مردم دزج الفت و صمیمت خاصی داشته است و مردم دزج همواره از آن مرحوم و خانواده کمپانی به نیکی یاد می کنند.
امام جمعه شهر دزج هم گفت: رفع مشکلات و کمک به مردم یکی از اموری است که در پرونده اعمال فرد ثبت می شود و با بخشیدن مال، عدالت اقتصادی محقق می شود و فقیری باقی نمی ماند.
حجت الاسلام حسین پناهی افزود: افراد خیر هم در این دنیا نام نیکی باقی می گذارند هم در آخرت مورد توجه خداوند متعال هستند.
به گفته وی با توجه به رشد جمعیت بخش چهاردولی، امکانات حوزه سلامت و بهداشت کفایت نمی کند و به دلیل مسافت دور این بخش تا قروه، نیاز به احداث یک مرکز جامع سلامت احساس می شد.

** خیران کردستان 320 میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند
رئیس مجمع خیرین سلامت استان کردستان هم در این آئین گفت: از آغاز به کار این مجمع تاکنون، خیرین کردستانی 320 میلیارد ریال به حوزه سلامت استان با احتساب تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی کمک کرده‌اند.
مهدی علی مسیمر اضافه کرد: این کمک‌های مردمی برای اجرای 45 پروژه بوده که برخی از این پروژه ها کامل و برخی در دست ساخت است.
وی افزود: توسعه امکانات مورد نیاز بخش سلامت و رفع محرومیت‌ها از مهم‌ترین اهداف مجمع خیرین سلامت استان کردستان است.
به گفته وی لیست پروژه در دست اجرای مجمع خیرین سلامت استان کردستان شامل 2 ساختمان آنکولوژی و سرطان خون کودکان و بزرگسالان در سنندج، چهار اورژانس جاده ای، 2 اورژانس بیمارستانی، 2 مرکز جامع سلامت شهری و 2 باب ساختمان روستائی است.
مسیمر اظهار کرد: پنج خانه بهداشت روستایی، 2 پایگاه بهداشتی شهری، پنچ بخش دیالیز بیمارستانی، چهار بخش تخصصی بیمارستانی، یک مورد اتاق عمل بیمارستان، 2 درمانگاه تخصصی، سه داروخانه بیمارستان، یک مرکزتشخیص و درمان نا باروری، یک کلینیک تخصصی دیابت، بخش های CCU و NICU هرکدام یک مورد و همراه سرای استراحتگاه بیماران سرطانی و پرتو درمانی چهار مورد از دیگر پروژه های در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: تاکنون 61 قطعه زمین، سه دستگاه آمبولانس و یک واحد ساختمانی از سوی خیرین به حوزه سلامت استان کردستان کمک شده است.
مسیمر به کمک‌های خیرین سلامت استان طی سال جاری اشاره و عنوان کرد: در سال جاری هفت پروژه به ارزش 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه هم گفت: هشت مرکز جامع سلامت شهری در قروه، سریش آباد، قلعه، دزج و دلبران و هشت مرکز جامع سلامت روستایی در روستای میهم سفلی، سوتپه، وینسار، حسن خان، مهدی خان، گنجی ، مالوجه و بهارلو وجود دارد.
عباس کاوه افزود: مرکز شماره چهار شهرک امام خمینی قروه، خانه بهداشت نارنجک، قوچاق، گلالی، مرکز بهداشت شماره 2 شهید مدرس، پایگاه سلامت شهرک دانش و دلبران در دست احداث است.
وی گفت: خانواده خیرین حاجیه ایران الله وردی و علی اکبر کمپانی طی جلسه ای زمینی مرغوب در بهترین نقطه شهر را با عرصه 2 هزار و 800 متر مربع واگذار کردند تا طی یکسال خیرین نسبت به احداث 2 طبقه بنای مرکز جامع سلامت و همچنین احداث پانسیون بصورت سویت در طبقه فوقانی برای استقرار پزشکان و کارکنان مقیم در محل اقدام کنند.
بر اساس سرشماری سال 95 شهر دزج 2 هزار و 219نفر و بخش چهاردولی با 42 روستا ( چهار روستا خالی از سکنه ) در مجموع 16 هزار و 395 نفر جمعیت دارد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مفیاس در برنامه هفتم توسعه دیده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شهریار خواجه‌صالحانی امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث مدارس در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در طول دولت سیزدهم، 31 هزار و 877 کلاس درس در کشور احداث شده است.

وی با اشاره به کمک 50 درصد از خیرین کشور و اعتبارات دولتی در احداث این تعداد درس در سطح کشور، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه، قرار است 200 مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تلاش دولت بر نهضت جهش مدرسه‌سازی، مطرح کرد: از مهمترین برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمایت از خیرین و توجه به معماری ایرانی - اسلامی در ساخت مدارس است.

خواجه‌صالحانی ادامه داد: سند توسعه مدارس استان چهارمحال و بختیاری ضروری است که تدوین شود. همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در ساخت و نگهداری مدارس در کنار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس لازم است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی هستند، خاطرنشان کرد: باید در خصوص اینکه مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و توسعه محله است توجه شود که یکی از برنامه‌های سازمان نوسازی است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • نماینده قوی، پشتوانه مردمی می‌خواهد
  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار