Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دوهزار و ۵۰۰میلیاردتومان بودجه برای توسعه آبیاری نوین درنظر گرفته شده که استان ها باید از این بودجه بهره گیری بهینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جوادی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در زمینه تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم و مازاد تولیدمان را به سایر کشورها صادر می کنیم و با درنظر داشتن شرایط حاکم در راستای توسعه کشت گلخانه ای گام های موثری برداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به سبب آلودگی هایی که دارد باید بکوشد تا در حوزه کشاورزی و رفع آلودگی تلاشی مضاعف داشته باشد.

جوادی تصریح کرد: در راستای توسعه منابع انسانی در دولت های یازدهم و دوازدهم اقدامات مطلوبی به انجام رسیده و با تمام محدودیت های بودجه کشور و عدم نقدینگی ۱۰هزار نفر از مهندسان ناظر به حوزه کشاورزی اضافه شده اند که این ظرفیت در هیچ یک از بخش های خدمات و صنعت به کار گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در راستای جوان سازی مدیران سند توسعه جانشین پروری و یا شایسته سالاری به تصویب و اجرا رسیده است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربه گذشتگان و بهره مندی از انرژی و انگیزه جوانان به توسعه بخش کشاورزی بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در اجرای برنامه سند توسعه کشاورزی، استان مرکزی نسبت به سال های گذشته تلاش مضاعفی داشته و همواره باید در این زمینه به حمایت زیربخش ها، تشکل هایی اعم از نظام مهندسی، گروه های صنفی، کارگروه ها و به حمایت از سرمایه گذاران حوزه کشاورزی بپردازند.

جوادی بیان کرد: امیدواریم که مدیران حوزه کشاورزی در استان مرکزی بتوانند با همکاری جامعه دانشگاهی و جامعه علمی عملکرد موفق تری ارائه دهند و استانی موفق و سرافراز در حوزه کشاورزی تلقی شود.

وی ابراز داشت: استان یزد توانسته با میانگین بارندگی ۴۵ میلی متر توسعه بسیار خوبی در عرصه کشت گلخانه ای داشته باشد که پیشنهاد می دهیم مدیران استان مرکزی بازدیدی میدانی از این مراکز به عمل آورند تا با بهره وری بهینه از منابع آبی و بارندگی های استان مرکزی بتوانند گامی موثر در عرصه توسعه کشت گلخانه ای بردارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: متاسفانه چند دستگاه دولتی اعم از جهاد کشاورزی، محیط زیست، آموزش و پرورش و غیره هستند که نسبت به سایر دستگاه ها اختلاف حقوق و مزایا دارند که دولت در نظر دارد این شکاف ۶۰ درصدی پرداخت مزایا را به صورت سه مرحله افزایش ۲۰درصدی جبران کند تا همه در یک شرایط متناسب حقوق و مزایا دریافت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت