Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود گفت: طرح مرمت و مقاوم‌سازی آثار تاریخی شاهرود به مناسبت ایام نوروز برگزار می‌شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، حمیدرضا حسنی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به در پیش رو بودن سال جدید معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان میامی در دستور کار قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه تعداد زیادی از گردشگران و توریست‌های خارجی برای سفر به مشهد مقدس از این مسیر عبور می‌کنند تصریح کرد: معرفی بناهای تاریخی و ظرفیت‌های بومگردی شاهرود یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود با اشاره به اینکه 148 اثر تاریخی از این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت‌شده است اعلام کرد: طرح مرمت و احیای ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی شاهرود تا پایان امسال برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از تخریب آثار و ابنیه تاریخی در شاهرود بیان کرد: آرامگاه پیر اردیان، خانه تاریخی یغمایی‌ها، حمام تاریخی بیارجمند، مساجد و آرامگاه‌های عرفا ازجمله مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهرستان است که باید در آستانه سال جدید احیا و مرمت شوند.

حسنی با بیان اینکه اجرای این طرح بالغ بر 300 میلیون تومان اعتبار لازم دارد اذعان کرد: مجوز راه‌اندازی موزه در روستای خیج صادرشده است و می‌توان گفت این منطقه متعلق به 6 هزار سال گذشته است.

وی ابراز داشت: جنگل ابر شاهرود یکی از شاخص‌ترین ظرفیت‌های طبیعی شاهرود در سطح استان است و این منطقه در سطوح کشوری نیز معروف است و باید برای سامان‌دهی این منطقه برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری شاهرود اقدامی اساسی انجام دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود بیان کرد: نصب تابلوهای معرفی مناطق گردشگری و تفریحی این شهرستان از دیگر برنامه‌های این اداره در آستانه سال جدید است.

وی افزود: نمایشگاه نوروزی ویژه ارائه محصولات و صنایع‌دستی شاهرود از اواخر اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز برپا می‌شود و مردم می‌توانند برای خریداری محصولات موردنیاز خود باقیمتی مناسب به این نمایشگاه مراجعه کنند.

حسنی با اشاره به توسعه مشاغل خانگی از سوی این نهاد بیان کرد: تاکنون بیش از 400 فقره پروانه تولید مشاغل خانگی به مردم شاهرود به‌ویژه مناطق روستایی صادرشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهرستان شاهرود دارای 600 تخت پذیرایی ویژه مسافران نوروزی دارد که می‌توان گفت بیش از 50 درصد از هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان در این شهرستان احداث‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود با تأکید بر اینکه جذب گردشگران خارجی به این شهرستان از دیگر رویکردهای ما در شاهرود است اعلام کرد: از ابتدای شال جاری تاکنون بالغ بر 500 گردشگر خارجی در اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و مسافرخانه‌های شاهرود اقامت داشتند.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه