Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان اینکه بیش از ۸۳۰ وکیل پایه یک در دادگستری یزد فعالیت می‌کنند اضافه کرد: برای استقرار کانون وکلای یزد در بافت تاریخی نه دولت و نه میراث فرهنگی همکاری کرد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد حسین جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور است اظهار داشت: با توجه به دولت‌های مدرن هم مطبوعات و هم کانون‌های وکلا در یک مسیر قدم بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد حائل بودن بین مردم و حاکمیت از اهداف مشترک دو مجموعه کانون وکلا و رسانه دانست و گفت: یکسری مؤسسات و نهادهای مدنی باید حائل بین مردم و یک کشور باشند و رسانه این مسئولیت را برعهده دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز 1 تا 7 اسفندماه به عنوان هفته وکیل مدافع نامیده شده است تصریح کرد: دکتر محمد مصدق در سال 1331 استقلال کانون وکلا را رقم زد و همه ساله این هفته پاس را می‌داریم.

جعفری با تأکید بر اینکه بودجه کانون وکلا با خود وکلا بوده است تصریح کرد: بودجه تشکیل کانون وکلا با دست خود وکلا و برای تقویت بنیان‌های کانون وکلا تأمین می‌شود و این نهاد به طور کامل خودگران است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد سال 1395 را سال آغاز به کار این کانون در یزد عنوان کرد و گفت: کانون وکلای استان یزد بیست و چهارمین کانونی بود که به صورت مستقل و از خرداد ماه سال گذشته در سطح کشور راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: از زمانی که به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد معرفی شدم تصمیم به افتتاح دفتر در بافت تاریخی گرفتم تا ارزش‌های دینی، ملی و مذهبی را اثبات کنم که با توجه به همکاری نکردن دولت و میراث فرهنگی در این زمینه، با همکاری دوستان موفق به این امر شدیم.

جعفری با بیان اینکه حضور کانون وکلا در بافت تاریخی می‌تواند امنیت اقتصادی و اجتماعی را در سطح استان و کشور بالا ببرد گفت: بسیاری از افراد منطقه بافت تاریخی که در کنار این کانون قرار دارند از حضور کانون وکلا در این منطقه بسیار خشنود شدند.

وی با اشاره به اینکه استقرار کانون وکلا در بافت تاریخی توانسته پیشگیری از جرائم مختلف و بسیاری مسائل و مشکلات این مناطق کاهش دهد افزود: بسیاری از وکلای بین‌المللی که به استان یزد وارد می‌شوند با مشاهده این کانون در بافت، این کانون را یکی از مراکز بسیار زیبا معرفی می‌کنند و مورد استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه 837 نفر از وکلای پایه یک در دادگستری استان یزد در حال فعالیت هستند عنوان کرد: 359 نفر کارآموز وکالت نیز عضو کانون وکلای دادگستری استان یزد هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال دو آزمون کارآموزی وکالت در استان یزد برگزار شد گفت: سال گذشته 2700 نفر و امسال 1800 نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی معتقد به داشته‌های بومی هستیم و باید گفت در ساخت مسکن‌های مهر در شهر یزد باید به احیای بافت‌های تاریخی توجه می‌شد اظهار داشت: مسکن‌های مهر در یزد کمک خوبی برای مردم نبود و با توجه به زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد اگر این کار این منطقه انجام می‌شد بسیار بهتر و تأثیرگذار تر بود و همچنین نیازی به گسترده کردن شهر هم نبود.

وی به فعالیت‌های این کانون در استان یزد اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله در کانون وکلای استان یزد مسئله آموزش است و در این مدت برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفت که دو همایش حقوق شهروندی برای مردم از مهمترین آن‌ها بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: اولین کلینیک حقوق شهروندی و بزرگ‌ترین اینفوگرافیک در منشور حقوق شهروندی در یزد نصب شده است.

جعفری در پایان با تأکید بر اینکه مردم چشمشان به زبان و قلم ما است گفت: کانون وکلای استان یزد در تلاش است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مردم را نسبت به قوانین و حقوقشان آگاه کند تا بتوانند به خوبی از حق و حقوق خود دفاع کنند.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد