Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس افتخاری رویداد تبریز ۲۰۱۸، امروز در نشست مشترک ستاد تبریز ۲۰۱۸ و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تبریز که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد گفت: قرار بود مراسم رسمی افتتاحیه ۳ فروردین در تبریز برگزار شود، اما به علت فشردگی سفر‌های مهم خارجی رئیس جمهو، برگزاری مراسم افتتاحیه در ۵ اردیبهشت سال آینده نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا نعمت‌زاده افزود: هر چند مراسم افتتاحیه این رویداد مهم عقب افتاد، اما دعوت مقامات بین‌المللی در اردیبهشت با توجه به سرسبز بودن منطقه، زمان مناسب‌تری است.
او ادامه با اشاره به ضعف تبلیغات رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: در دیدار اخیر با رئیس سازمان صدا و سیما، آقای علی عسگری اعلام کرد که این سازمان با همه امکانات برای انعکاس این رویداد آماده است به شرطی که مواد اولیه اطلاع رسانی آن همانند فیلم و تیزر به صورت مستمر تامین شود.
رئیس افتخاری تبریز ۲۰۱۸ به ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان شرقی و تبریز هم اشاره کرد و گفت: هر یک از فعالان اقتصادی این استان می‌توانند به نوبه خود گوشه‌ای از کار را بگیرند و در حد توان برای دعوت از گردشگران تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه ارتباط با بخش خصوصی در رویداد تبریز ۲۰۱۸، تاکنون کم رنگ بوده است گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بهینه کرد و این مهم با به میدان آمدن بخش خصوصی محقق می‌شود.
مجید خدابخش با تاکید بر معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در عرصه‌های بین‌المللی افزود: این معرفی می‌تواند به زبان‌ها و روش‌های مختلف انجام شود و در این میان استفاده از ظرفیت شبکه‌های برون مرزی و داخلی برای تبلیغ تبریز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان در این خصوص از ظرفیت همه تبریزی‌ها در ایران و خارج از کشور هم بهره برد.
به گفته او برخی زیرساخت‌ها برای آینده گردشگرپذیری تبریز هم در دست اقدام است که ساخت ۹ هتل و بهره برداری از آن‌ها تا سال آینده در استان، راه اندازی تور‌های ۳ روزه برای گرشگران، تقویت بوم گردی و آماده سازی اماکن تاریخی تبریز همانند ربع رشیدی از جمله آنهاست.
استاندار با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین ماموریت ما در رویداد تبریز ۲۰۱۸ جذب گردشگر خارجی برای بهبود اقتصاد گردشگری است تصریح کرد: یکی از روش‌های جذب گردشگر، برپایی نمایشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت تورگردانی‌ها و برگزاری رویداد‌های بین المللی در تبریز است و باید از همه ابزار‌ها برای دعوت و حضور گردشگران در تبریز استفاده کرد.
خدابخش با انتقاد از اینکه هنوز به گردشگران خارجی به ویژه برنامه‌های سال ۲۰۱۸ از مثلث طلایی گردشگری شیراز، اصفهان و یزد نام می‌برند، گفت: باید تبریز ۲۰۱۸ زمینه‌ای باشد که این مثلث به مربع تبدیل شده و از حضور گردشگران در تبریز هم استفاده شود.
او به حل مشکلات گردشگر خارجی حاضر در تبریز هم تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات گردشگران، نبود کارتخوان‌های ویژه خرید با کارت‌های بانکی خارجی است که خوشبختانه بانک ملی اعلام آمادگی کرده تا در شعبات خود کارت‌های اعتباری خارجی را بپذیرد، ضمن اینکه طی مذاکره با وزارت خارجه، امکان الکترونیکی شدن صدور ویزا برای راحتی تردد گردشگران خارجی در تبریز راه‌اندازی شده است.
استاندار خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸، بعد از این رویداد خواهد بود چرا که اگر خدمات ما استاندارد بوده و ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند، مهمانان جدید به این شهر سفر خواهند کرد.
شهردار تبریز هم با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای برای تقویت اقتصاد شهر است افزود: بازار در این رویداد اهمیت خود را به وضوح نشان می‌دهد و تلاش همه مدیران برای رونق بازار است.
ایرج شهین‌باهر با تاکید بر اینکه رویداد تبریز ۲۰۱۸ یک موضوع دولتی نیست بلکه برای انتفاع مردم است افزود: برخی تصور می‌کنند برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ تنها بر عهده دولت و شهرداری است در حالی که همه در این رویداد سهیم اند و نقش ما زمینه سازی و برداشتن موانع دولتی است و با نهایت تلاش از همه اختیاراتمان برای حل موانع موجود و معرفی تبریز استفاده خواهیم کرد.
در ادامه این نشست، هریک از فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی هم توانمندی‌ها و تمایلات خود برای کمک به برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز ۲۰۱۸ و افزایش جذب گردشگر را اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • برگزاری قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴