Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت سوم اسفندماه سالروز عملیات خیبر، تغییر راهبردهای عملیاتی، ایده‌سازی و طراحی شیوه‌های نوین برای آینده جنگ و تداوم دفاع مقدس را از دستاوردها و پیامدهای این عملیات دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در ابتدای این بیانیه آمده است: عملیات خیبر یکی از مهم‌ترین عملیات‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی 8 ساله استکبارجهانی و ارتش بعثی ـ صهیونیستی صدام بود که در سوم اسفندماه سال 1362 با رمز مقدس یا رسول الله آغاز و غافلگیری و شکست نظامیان عراقی در منطقه طلائیه و هورالهویزه را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می‌افزاید: عملیات خیبر درشرایطی طراحی شد که در مقابله با تاکتیک‌های جدید دشمن بعثی، بکارگیری تاکتیک‌ها و تدابیر نوین به‌منظور برهم زدن معادله نظامی جنگ به نفع جمهوری اسلامی و در دست گرفتن ابتکار عمل اجتناب‌ناپذیر بود و در همین راستا منطقه هورالهویزه با ویژگی‌های خاص خود کانون توجه و تصمیم‌گیری فرماندهان دفاع مقدس برای اجرای عملیات در آن منطقه واقع شد.
در ادامه این بیانیه، توجه ویژه به ملاحظات و تمهیدات حفاظتی و تقویت اقدامات شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات با محوریت نیروهای بومی منطقه، از عوامل پیشبرد اهداف این عملیات توصیف و تصریح شده است: تمرکز بر قابلیت‌های عملیاتی آبی ـ خاکی و کور کردن سیستم‌های راداری و مختل نمودن هوشیاری دشمن از مؤلفه‌های ضروری و موفقیت‌بخشی بود که در طراحی و اجرای عملیات خیبر مورد تلاش و محاسبه فرماندهان و رزمندگان اسلام قرار گرفت.
این بیانیه با برشماری پیامدهای عملیات خیبر در ادامه مدیریت جنگ آورده است: عملیات خیبر فرماندهان دفاع مقدس را به اهمیت تأثیر تجهیزات دریایی و آبی ـ خاکی برای کسب نتایج مهم و حیاتی واقف ساخت و نیروهای مسلح و مدافع ایران اسلامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آمادگی و آگاهی از ضرورت‌های حساس و حیاتی در تکمیل و توسعه سازمان خود، تقویت و توسعه یگان‌های دریایی در انجام عملیات‌های مشابه را در دستور کار خود قرار دادند و در حقیقت عملیات خیبر، هسته اصلی عملیات‌های بدر و الفجر هشت و کربلاهای 3، 4 و 5 و متعاقباً تشکیل نیروی دریایی سپاه را سبب شد.
در این بیانیه با تعظیم به مقام شامخ شهیدان و حماسه‌سازان عملیات غرورانگیز خیبر و گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تاکید بر ضرورت هوشمندی و هوشیاری نیروهای مسلح و آحاد ملت ایران نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های پیچیده حال و آینده جبهه دشمن برای مقابله با انقلاب و نظام اسلامی تاکیده است.
« تحول در صنعت دفاعی کشورمان که از عملیات خیبر کلید خورد، هم‌اکنون به نقطه‌ای از عظمت و اقتدار رسیده است که سبب بازدارندگی دفاعی و عاملی برای هراس دشمنان قسم خورده ملت ایران به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه‌ای شده است و از سویی تهدید و تهاجم استکبار جهانی به جمهوری اسلامی را ناچیز و متزلزل ساخته و به فضل الهی روند تولید قدرت دفاعی روزافزون کشور، تحت هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب همچنان محکم، استمرار خواهد یافت».
به گزارش ایرنا، عملیات خیـبـر با رمز یا رسول الله درمنطقه عملیاتی شرق رودخانه دجله و داخل هورالهویزه توسط سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در جزایرمجنون‌ و هورالهویزه‌ و ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در پاسگاه‌ زید در تاریخ سوم اسفند سال 1362 انجام شد.
اجتمام*1724*1193

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود