Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:04:52 GMT

اختیارات مدیران شهرستان ساوه افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۰۸۴

اختیارات مدیران شهرستان ساوه افزایش می یابد

ساوه - ایرنا - معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اختیارات مدیران و دستگاه های اجرایی این شهرستان افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ساوه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر افزود: باید علاوه بر پذیرفتن حق فرمانداری ویژه برای ساوه، نسبت به تهیه شناسنامه و مشخص کردن وضعیت چارت اداری این شهرستان اقدام و در گام سوم نیز برای ارائه تفویض اختیار به دستگاه ها و مدیران شهرستان ساوه مبادرت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: باید از جوانان شایسته و مستعد ساوجی برای مناصب مدیریتی استفاده کرد و اولویت جذب نیرو را باید به نیروهای این شهرستان اختصاص داد.
حقیقی از فرماندار ساوه درخواست کرد که لیست دستگاه های اجرایی که در این شهرستان به نیرو نیاز دارند را به استانداری ارائه کند تا در مورد نحوه تامین این نیروها تصمیم گیری شود.
معاون استاندار مرکزی گفت: سرانه ورزشی ساوه و در مجموع استان مرکزی ضعیف است که باید برای توسعه این فضاها اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.
حقیقی گفت: در حوزه بهداشتی و درمانی به خصوص در فضاهای بیمارستانی فعال در شهرستان ساوه مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع این نواقص اقدام لازم انجام شود.
وی اظهار کرد: تراکم دانش آموزی (در کلاس) برای شهرستان ساوه 37 نفر است این در حالی است که نرخ تراکم در کشور بطور متوسط 22 دانش آموز در هر کلاس است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان ساوه نیازمند بازنگری است.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت صنعتی و اقتصادی در ساوه با توجه به جمعیت جوانان جویای کار در اولویت برنامه های پیش بینی شده قرار دارد.
وی با اشاره به تمرکز 10 درصد جمعیت شهر ساوه در 22 منطقه حاشیه ای و سکونتگاه غیررسمی گفت: لازم است برای رفع معضل و آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه ای برنامه راهبردی و هدفمند اجرا شود.
فرماندار ساوه نیز در این نشست اظهار کرد: ساوه ویژگی های خاص خود را دارد و نیاز است در راستای همگرایی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، توجه بیشتری به این شهرستان شود.
وی اظهار کرد: بر اساس یافته های آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت قابل توجهی به ساکنان ساوه اضافه شده و اکنون شمار جمعیت این شهر به مرز 300 هزار نفر رسیده است.
فرماندار ساوه تصریح کرد: سالانه حدود 10 هزار نفر به جمعیت این شهرستان اضافه می شود بنابراین باید پیش بینی های لازم برای زندگی، کار، آموزش، بهداشت و درمان در این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.
معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: مردم ساوه بابت انجام برخی امور اداری باید به مرکز استان سفرکنند که تفویض برخی اختیارات به این شهرستان در افزایش رضایتمندی عمومی موثر است.
فرماندار ساوه اظهار کرد: اکنون به ازای هر 95 هزار نفر در شهرستان ساوه، یک بیمارستان وجود دارد در حالی که در استان مرکزی برای 68 هزار نفر یک بیمارستان وجود دارد و ضریب اشغال بیمارستان های ساوه 85 درصد است.
وی ادامه داد: از 21 بیمارستان موجود در استان مرکزی سهم شهرستان ساوه تنها سه بیمارستان است.
معاون استاندار مرکزی گفت: ساوه جوان ترین شهرستان استان بعد از زرندیه است و 25 درصد جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل می دهند که از حیث فضاها، متناسب با این جمعیت، رشد نداشته است.
بهاروند گفت: با اینکه شهرستان ساوه نسبت به سال های قبل وضع بهتری دارد اما هنوز در بسیاری از شاخص ها عقب هستیم و انتظار داریم با مساعدت مدیریت ارشد استان، شاهد افزایش شاخص های شهرستان ساوه در بخش های مختلف باشیم.
فرماندار ساوه گفت: 58 درصد از مردم این شهرستان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به تداوم دولت تدبیر و امید رای دادند که نشان می دهد با وجود برخی کاستی ها، هنوز به این دولت امیدوارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: در شهرستان ساوه 2 هزار و 198 پست سازمانی وجود دارد که حدود 50 درصد از این نیروها را مستخدمین رسمی و پیمانی تشکیل می دهند.
رقیه یادگاری اظهار کرد: با احتساب نیروهای قراردادی، اکنون حدود یک هزار و 700 پست با تصدی معادل 81 درصد از کل پست های موجود در این شهرستان داریم در حالی که این رقم در استان مرکزی 61 درصد است و این نشان می دهد وضعیت شهرستان ساوه از میانگین استانی بهتر است.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
6539/3075

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن عراقی زاده، ظهر چهارشنبه گفت: طی ٢۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی استان کرمان در ایستگاه‌های توتوییه (از توابع بخش پاریز شهرستان سیرجان) ۲۸ میلیمتر، دهج (از توابع شهربابک) و کمسرخ (روستایی از توابع بخش راین) ۲۶ میلیمتر، بهادرآباد (از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب) ۲۵.۵ میلیمتر بوده است.

وی افزود: همچنین میزان بارندگی در باغ خوش (روستایی در دهستان سعادت‌آباد از توابع بخش پاریز) ۲۵ میلیمتر و بیدستان (روستایی از توابع خبر شهرستان بافت) ۲۳ میلیمتر بوده است.

کد خبر 6081096

دیگر خبرها

  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد
  • خبر مهم برای کارگران | حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد