Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: تسهیلات بانکی کم‌بهره برای متقاضیان احداث واحدهای گلخانه‌ای در کشور ارائه می‌شود/میزان بهره وری آب  در شرایط گلخانه‌ای ۱۰ برابر بیشتر از کشت در فضای باز است. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه بررسی راهکارهای توسعه شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان اردبیل با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از دست اندرکاران تولیدات گلخانه‌ای و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث 120 شهرک گلخانه‌ای کشور در مرحله تکمیل است

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در این جلسه اظهار داشت: با توجه به کمبود آب کشاورزی در سطح کشور و نیز ضرورت مدیریت و بهره‌وری در مصرف آب کشاورزی توسعه شرکت شهرک‌های کشاورزی شامل مجتمع‌های گلخانه‌ای  شیلاتی و دامپروری  در کشور از اولویت‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و با توسعه این شهرک‌ها بهره‌وری مطلوب در تولید انواع محصولات کشاورزی قابل دسترسی است.

علی اشرف منصوری بیان کرد: در سطح کشور بیش از 25 هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای شناسایی شده است که در صورت همکاری‌های مطلوب از سوی وزارتخانه‌های خدمات‌رسان اعم از وزارت نیرو و وزرات نفت در خصوص تامین برق و گاز مورد نیاز این شهرک‌ها شاهد توفیقات خوبی در گسترش تولیدات محصولات گلخانه‌ای در سطح کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای گسترش  شهرک‌های گلخانه‌ای ابتدا اراضی مستعد شناسایی می‌شود و در مرحله بعدی با تامین زیرساختها از قبیل آب مورد نیاز، نیروی برق مورد نیاز، سوخت موردنیاز گازی این واحدهای گلخانه‌ای را به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کنیم که در شرایط فعلی بالغ بر 120 شهرک در نقاط مختلف کشور مراحل نهایی تکمیل زیرساخت‌های خود را سپری می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: در حال حاضر قرارداد احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح یک هزار و 200 هکتار با سرمایه‌گذاران در حال انجام است که با توجه به مقوله کمبود آب کشاورزی امیدواریم با حمایت همه‌جانبه از سرمایه گذاران در این بخش زمینه‌های  ایجاد اشتغال و بهره‌وری در تولید محصولات گلخانه‌ای و در مراحل بعد صادرات آن را به کشورهای همسایه فراهم آوریم.

وی با قدردانی از سعی و اهتمام رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاران  در رفع زیرساخت‌های این شهرک‌ها گفت: این استان در سطح کشور در بحث توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای جزو استان‌های پیشران است و در حال حاضر در سطح کشور 120 شهرک کشاورزی در حال بهره‌برداری است و کار مطالعه و بررسی 125 هزار هکتار هم برای ایجاد شهرک جدید استعداد یابی صورت گرفته و مطالعات در حال انجام است.

ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره برای متقاضیان احداث واحدهای گلخانه‌ای کشور

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشاورزی اظهار کرد: توسعه واحدهای گلخانه‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است زیرا برای تولید یک کیلوگرم محصول در شرایط باز در حدود 400 لیتر آب مورد نیاز است در حالی که در شرایط گلخانه‌ای می‌توان این میزان محصول را تنها با مصرف 30 لیتر آب تولید کرد و به عبارت دیگر میزان بهره وری در شرایط گلخانه‌ای 10 برابر بیشتر از شرایط کشت در فضای باز است.

منصوری بیان کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه واحدهای گلخانه‌ای تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بهره کم در اختیار این متقاضیان قرار می‌گیرد که این تسهیلات برای مناطق محروم و مرزی با سود بانکی فقط 4 درصد پرداخت می‌شود و برای سایر مناطق روستایی 6 درصد است و توصیه ما نیز به سرمایه‌گذاران این است که از این فرصت ارزشمند و استثنایی که دولت در اختیارشان قرار داده است نهایت استفاده را بکنند.

وی تصریح کرد: سعی و اهتمام ما بر این است که در مقوله بازاریابی و بسته‌بندی تولیدات گلخانه‌ای خود را با استانداردهای جهانی و بین‌المللی هماهنگ کنیم تا تولیدات آتی این شهرک‌ها نیز بتواند با قیمت مناسب و بازار یابی خوب روانه بازار مصرف کشورهای همسایه شود.

شهرک‌های گلخانه‌ای استان اردبیل توسعه می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و برنامه‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در توسعه گلخانه‌ها و کشت متراکم و نیز اهمیت کشت گلخانه‌ای در افزایش تولید محصولات و بازار هدف قابل دسترسی استان اردبیل به کشورهای cis و زیرساختهای انجام شده در 10 مجتمع گلخانه‌ای و دامپروری استان که هفت مورد از آنها تعیین تکلیف شده است و سه فقره باقی مانده نیز در حال طی مراحل قانونی برای واگذاری به بخش خصوصی و فعال سازی است.

عدیل سروی بیان کرد: امیدواریم تولیدات مجتمع گلخانه‌ای که خوشبختانه با بهره‌برداری در فیروز آباد پارس‌آباد آغاز شده است به عنوان پیشران توسعه تولیدات گلخانه ای گامی مثبت برای اراضی شناسایی شده به میزان دو هزار 219 هکتار باشد.

وی از اتمام واگذاری مجتمع دامپروری در شهرستان مشگین‌شهر به بنیاد تدبیر برای احداث گاوداری 5 هزار راسی و نیز تعیین تکلیف مجتمع دامپروری گرمی با واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد و از سازمان مدیریت و برنامه ریزیو مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی برای تخصیص اعتبار به منظور انجام زیرساخت در مجتمع گلخانه‌ای خلخال و انجام عملیات اجرایی در فاز نخست آن خواستار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مساعدت دولت در تامین زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات طرح پایدار روستایی و عشایری به افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه گلخانه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

حمایت‌های جدی برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای      

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه استان نهایت سعی و اهتمام خود را در ایجاد زیرساخت‌های شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان انجام خواهد دادچرا که هر هکتار از این واحدهای گلخانه‌ای برای تعداد 20 نفر ایجاد اشتغال می‌کند و از این لحاظ سهم بسیار مهمی در بکارگیری نیروهای بیکار تحصیل کرده در بخش کشاورزی خواهد داشت.

داود شایقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و همسایگی با کشورهای خارجی افزود: بازار بزرگ روسیه نعمت بزرگی برای استان محسوب می‌شود به طوری که ما به لحاظ برخورداری از این امتیاز می‌توانیم تمامی محصولات گلخانه‌ای خود را به کشورهای همسایه همچون روسیه ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مسئله کمبود آب کشاورزی و برای  استفاده اصولی و بهینه  از منابع آبی موجود و بهره‌وری مناسب از خاک‌های زراعی ضرورت گسترش شرکت‌های گلخانه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: این سازمان همواره سعی و اهتمام ویژه‌ای به حل مسائل و مشکلات کشاورزی داشته است به گونه‌ای که امسالاعتبار 15 میلیارد تومانی به صندوق توسعه بخش کشاورزی استان از سوی این سازمان اختصاص داده شد که این صندوق نیز بتواند با اعطای وام‌های کم بهره مسائل و مشکلات استان را در زمینه گسترش سیستم‌های نوین آبیاری بارانی و استفاده بهینه از منابع خاکی و همچنین گسترش واحدهای گلخانه‌ای انجام دهد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است