Web Analytics Made Easy - Statcounter

پناهجویان روهینجا که در مناطق بدون سکنه زندگی می‌کنند بازگشت به میانمار بدون ارائه ضمانت مبنی بر شهروندی و تامین امنیت را رد کردند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، در پی برگزاری نشست مقامات بنگلادش و میانمار برای گفت‌وگو درباره بازگشت پناهجویان روهینجا قرار است در اولین مرحله ۶۰۰۰ پناهجوی روهینجا به میانمار بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پناهجویان برای فرار از سرکوب‌های خصمانه ارتش برمه در اواخر ماه اوت به بنگلادش رفته‌اند.

در هفته‌های اخیر این پناهجویان برای بازگشت به میانمار تحت فشار قرار گرفتند. در همین راستا یکی از مقامات میانمار نسبت به عواقب ادامه حضور آنها در منطقه بدون سکنه هشدار داد.

با این حال دیل محمد، رهبر جامعه پناهجویان به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که آنها بدون دریافت ضمانت درباره تامین امنیت، شهروندی و پرداخت غرامت در برابر اموالی که در سرکوب‌ها از دست دادند به میانمار بازنمی‌گردند.

وی گفت: ما به خانه‌ها و روستاهایمان در میانمار بازنمی‌گردیم مگر اینکه درخواست‌هایمان برآورده شود. ما می‌خواهیم حق شهروندی، امنیت، اموال از دست رفتمان تامین شود.

روز سه‌شنبه مقامات دو کشور با یکدیگر نشستی را درباره پناهجویان گفت‌وگو و مذاکره کردند.

کارولین گلاک، سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد که هرگونه بازگشت پناهجویان باید به صورت داوطلبانه انجام گیرد.

در این میان عبدالمنان، رئیس هیات بنگلادش در این مذاکرات اعلام کرد: ما با هرکس که گفت‌وگو می‌کنیم اعلام می‌کند که در صورت تامین امنیت به خانه‌هایشان بازمی‌گردند.

گلاک گفت: برخی از پناهجویان در منطقه بدون سکنه هستند و آنها می‌ترسند به خانه‌هایشان بازگردند و به دنبال دستیابی به امنیت در بنگلادش هستند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند

به‌دنبال اعلام آغاز احتمالی مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان، سازمان عفو بین‌الملل نسبت به پیامد منفی آن ابراز نگرانی کرده است.

بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل در صفحه ایکس خود نوشته است که برنامه‌های پاکستان برای ادامه اخراج مهاجران، جان بیش‌تر پناه‌جویان افغانستانی را به خطر می‌اندازد.

این سازمان از جامعه جهانی خواسته است که روند رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی و اسکان مجدد پناه‌جویان افغان در پاکستان را تسریع بخشد.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است که دولت پاکستان باید اخراج دسته‌جمعی مهاجران افغانستان را متوقف کند و از حقوق پناهندگان بربنیاد قوانین جهانی حقوق‌ بشر محافظت کند.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که قرار است مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور آغاز شود.

دولت پاکستان به پلیس این کشور دستور داده است تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرماندهی انتظامی همدان در تمامی حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد
  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • اعتراض یوناما به اخراج پناهجویان افغانستانی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند