Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول سینما سیار دبیرخانه کشوری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: اولین سینمای سیار روستایی در خراسان جنوبی از امشب آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مرتضی بیابان گرد ظهر امروز (2 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت راه اندازی سینما سیار روستایی جشنواره مردمی عمار در خراسان جنوبی اظهار داشت: 30 درصد جمعیت ایران جز آمار سینمای ایران نیستند اما می توانند جز آمار اکران جشنواره عمار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به هدف از راه اندازی سینمای سیار روستایی گفت: هدف انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به تمامی مردم به خصوص نقاط محروم است و بی عدالتی سبب می شود افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند از تماشای آثار ارزشی سینمای ایران محروم بمانند.

 

 

مسئول سینمای سیار روستایی جشنواره مردمی عمار در خراسان جنوبی با بیان اینکه با راه اندازی این سینما مخاطبان خوبی جذب جشنواره عمار خواهند شد، افزود: از ظرفیت فیلم سازی برای معرفی سوژه ها و مشکلات مناطق محروم باید استفاده کنیم.

 

 

بیابان گرد با توجه به اینکه در سینمای ایران فیلمی در قالب مردم مناطق محروم ساخته نمی شود، ادامه داد: این بی عدالتی را باید از بین ببریم تا ارزش های مردم مناطق محروم در سینمای ایران دیده شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه بشرویه شهری است که از نعمت سینما برخوردار نیست، گفت: در اکران فیلم محمد رسول الله در بشرویه 750 نفر شرکت کردند و مردم این شهر برای اکران آن یک میلیون و 300 هزار تومان هزینه کردند.

 

 

مسئول سینمای روستایی جشنواره مردمی عمار در خراسان جنوبی با بیان اینکه این سینما به 13 نقطه محروم در استان طی 10 روز برنامه خواهد داشت، افزود: افتتاحیه این مراسم امروز در روستای شوسف برگزار می شود و برنامه های این سینما در زمینه های مدافعان حرم، کودک و نوجوان، نقد درون گفتمان و فیلم هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی است.

 

 

بیابان گرد در پایان خاطرنشان کرد: چرخه جشنواره مردمی عمار بر روی تولید اثر است تا فیلمسازان بومی توسط مردم دیده شوند و در خراسان جنوبی تعدادی فیلمساز بومی توسط برخی از نهادها آموزش می بینند.

پایان پیام/404

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: طرح«مسطورا» با هدف تبدیل کردن آیه های قرآن به گفتمان رایج بین مردم طراحی شده است.

وی افزود: در این طرح به دنبال این هستیم که در طول سه سال مردم بتوانند ۱۵۰ آیه قرآن را حفظ کنند به این صورت که در سال جاری ۵۰ آیه در بین عموم مردم حفظ شود که ۳۰ آیه در ماه رمضان مورد تمرکز قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: متن کار و محتوا در طرح «مسطورا» بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نوشته شده است که امیدواریم مبلغان ما نیز در این راستا فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری مکی گفت: برای رسیدن به اهداف طرح «مسطورا» می‌توان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مساجد، جلسات قرآن خانگی و صدا و سیما استفاده شود و نکته قابل توجه این است که برای درک عمیق این فرازهای قرآن انیمیشن‌هایی نیز تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با طرح «مسطورا» اقدام قرآنی ویژه ای را رقم بزنیم، گفت: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند عدد ۵ را ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • ۱۰۴ نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار خون اهدا کردند
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • امریه «سرباز روستایی» در اردبیل از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ماه ثبت‌نام می‌شود
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان جنوبی
  • تداوم نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی درمناطق روستایی
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...