Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمدحسین جعفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش، مهمترین رکن مصلحت عمومی است و امسال آزمون‌ های کارآموزی وکالت با حضور یک هزار و 800 نفر در استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری ، بزرگترین و قدیمی‌‌ترین نهاد مدنی در کشور محسوب می شود به نقش بی‌ بدیل آنها در حفظ حقوق شهروندی ، دادرسی عادلانه و همچنین گسترش مدنیت و توسعه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول به شباهت‌های فعالیت کانون وکلای دادگستری با مطبوعات اشاره کرد و اظهار نمود: کانون وکلا و رسانه‌های مختلف گروهی دارای هدف های مشترکی هستند که از مهمترین آنها ، ارتباط بین مردم و مسوولان است.
جعفری به نقش استقرار کانون وکلا در یزد اشاره کرد و ادامه داد: استقرار کانون وکلا و سایر دستگاه‌های اجرایی در بافت تاریخی موجب ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی و نیز پیشگیری از بروز جرائم در این مناطق است.
رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد بیان کرد: کانون وکلای دادگستری یک نهاد خودگردان است و از سال 1309 که شکل گرفته و تاکنون هیچ ردیف بودجه‌ ای نداشته و هزینه‌های خود را از محل حق عضویت وکلا در کانون تامین می‌کند.
جعفری از ایجاد اولین کلینیک حقوق شهروندی و بزرگترین اینفوگرافی منشور حقوق شهروندی کشور در یزد خبر داد و یادآور شد: کانون وکلای دادگستری در نظر دارد که به زودی همایشی با عنوان سانحه هوایی هواپیمایی ATR تهران – یاسوج برگزار کند.
وی گفت: این همایش با هدف بررسی حقوق شهروندی در مورد داشتن پروازهای سالم و ایمن در یزد برگزار می شود.
این نشست خبری به مناسبت هفتم اسفندماه ، سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری ایران و روز وکیل مدافع برگزار شد.
کانون وکلای دادگستری استان یزد از سال 1395 به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون 837 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 359 کارآموز وکالت با این کانون همکاری دارند.
7536/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان