Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپراتور مخابراتی AT&T اعلام کرده که سه شهر در ایالات متحده آمریکا، نخستین شهرهایی هستند که میزبان شبکه اینترنت پرسرعت ۵G خواهند بود.

به گزارش وب سایت زد دی نت، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، اپراتور مخابراتی AT&T چند ماه پیش اعلام کرده بود که قصد دارد شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۸ در ۱۲ کشور جهان راه اندازی کند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ که اتحادیه بین‌المللی مخابرات تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ آغاز کرد، رسما یک مسابقه جهانی و رقابتی تنگاتنگ میان اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی در جهان برای برقراری و راه‌اندازی نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد.

هم اکنون اپراتور AT&T اعلام کرده است که سه شهر دالاس، آتلانتا و واکو در ایالات متحده آمریکا نخستین شهرهایی هستند که به نسل پنجم اینترنت همراه مجهز خواهند شد.

مدیران این شرکت علاوه بر نوید برقراری زودهنگام اینترنت پرسرعت و جدید ۵G در این سه شهر، همچنین عنوان کرده‌اند که AT&T در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ نیز به تلاش‌های خود برای توسعه و گسترش زیرساخت‌های راه‌اندازی شبکه پرسرعت نسل پنجم اینترنت ادامه خواهد داد.

این شرکت همچنین ادامه داده است:"ما علاوه بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌های لازم و تجهیزات مربوطه، سعی داریم دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمندی را که از فناوری نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کنند، تولید و عرضه کنیم تا کاربران به زودی بتوانند به این شبکه پرسرعت و فوق‌العاده پیشرفته دسترسی پیدا کنند".

این اپراتور همچنین با شرکت اریکسون که در زمینه برقراری و توسعه زیرساخت و تجهیزات رادیویی و اینترنتی فعالیت می‌کند، همکاری‌های فراوانی درباره توسعه و ارائه سرویس اینترنت اشیاء داشته است که می‌خواهد ظرف چند ماه آینده در سال جاری میلادی، شهرهای هوشمند را نیز به کارنامه درخشان خود بیفزاید.

این اپراتور مشهور و فعال بین‌المللی در کشورهای بسیاری فعالیت کرده و حالا تصمیم گرفته است که بیش از ۷۵ درصد از شبکه‌های تحت پوشش خود را به فناوری شبکه اینترنت ۵G تبدیل کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳