Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@19:12:46 GMT

اعتبار ۲۵۰۰ میلیاردی برای آبیاری نوین در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۴۸۴

ساعت24-معاون وزیر کشاورزی گفت: در بودجه سال آینده اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی به منظور استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

محمدعلی جوادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و ضرورت استفاده بهینه از آب، در بودجه سال آینده اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی به منظور استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است، این بودجه رقابتی است و هر استان می‌تواند سهم بیشتری از برداشت این اعتبار داشته باشد، امیدوارم که استان مرکزی بتواند از این سفره به صورت بهینه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۲ میزان هفت میلیون تن گندم وارد کشور می‌شد، بعد از گذشت چهار سال علاوه بر خودکفایی در این محصول، بخشی از آن هم صادر می‌شود. همچین امروزه تولید شکر در کشورمان به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسیده که با هدف نهایی که دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن است فاصله اندکی داریم. در زمینه خودکفایی دانه‌های روغنی نیز تاکنون گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

جوادی بیان کرد: استان مرکزی بواسطه آلودگی که در شهر اراک و حومه آن وجود دارد، بایستی در بخش کشاورزی، رفع آلودگی و حفظ محیط زیست تلاش مضاعفی داشته باشد. خوشبختانه در این راستا گام‌های مثبتی برداشته شده و امیدواریم که با همکاری بخش کشاورزی و وزارتخانه اتفاقات بهتری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور توسعه منابع انسانی در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاقاتی صورت گرفت، افزود: با وجود محدودیت‌ها در بودجه کشور و عدم وجود نقدینگی، تعداد ۱۰ هزار نفر از مهندسین ناظر در سراسر کشور به بخش کشاورزی اضافه شدند. استفاده از پتانسیل نیروی انسانی جهت تجهیز، تغییر و بالا بردن راندمان مراکز کشاورزی است. امروزه در بسیاری از استان‌ها در این حوزه به مرحله مطلوبی رسیده‌ایم، ضمن‌ اینکه راه طولانی نیز در پیش داریم.

جوادی اظهار کرد: به منظور جوانسازی مدیران، سند توسعه جانشین‌پروری یا شایسته‌سالاری مدیران آینده تصویب و به اجرا رسیده است و کانون‌های مختلفی نیز در این امور فعالیت کرده‌اند که یکی پس از دیگری به نتیجه می‌رسد، امیدواریم با استفاده از تجربه افراد باسابقه در این حوزه و انرژی جوانان بخش کشاورزی را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: وزارتخانه و مسئولان استانی از رئیس سابق جهاد کشاورزی استان طی سه سال فعالیت خود رضایت داشتند، از مدیریت جدید انتظار داریم که در برنامه سند توسعه کشاورزی استان نسبت به قبل فعالیت مضاعف داشته باشد و در جهت حمایت از زیربخش‌های مختلف، حمایت از تشکل‌های مختلف استان، کمک به کشاورزان و بهره‌وران و حمایت از سرمایه‌گذاران قدم بردارد تا با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی این استان بتواند در بخش کشاورزی شاداب و سرافراز باشد.

جوادی با بیان اینکه متوسط بارندگی در استان یزد حدود ۶۵ میلیمتر است، افزود: بهتر است برخی از مدیران به صورت میدانی از همکاران و بهره‌وران استان یزد بازدید داشته باشند، این استان توانسته با استفاده از سیستم نوین آبیاری، محصولات زیادی را صادر کند. استان مرکزی نیز گام‌های مطلوبی در زمینه تولیدات گل، محصولات باغی و کشت و زرع برداشته است اما انتظار می‌رود که این استان با متوسط ۲۲۰ میلیمتر بارندگی، راندمان بیشتری در بخش کشاورزی از استان‌های خشک تر داشته باشد که این امر با تعامل و مدیریت سازمان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX۲۰۲۴)  از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت امسال با حضور شرکت‌های فناور و نوآور داخلی و خارجی در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

صندوق توسعه فناوری‌های نوین؛ حامی همیشگی شرکت‌های فناور و نوآور، امسال نیز همچون سال‌های گذشته درسیزدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX۲۰۲۴) حضور دارد.

این صندوق پژوهش و فناوری با تکیه بر تجربه و کارنامه موفق خود در ارائه خدمات نوین مالی و فناوری به اکوسیستم فناور و نوآور کشور، در اینوتکس امسال نیز برنامه‌های مختلفی را در تقویم اجرایی خود دنبال می‌کند.

رونمایی از نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی_ریالی کشور

محمد کلاهی؛ معاون اعتباری و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین در خصوص برنامه‌های پیش روی این صندوق در نمایشگاه اینوتکس امسال گفت: این صندوق به عنوان صندوق پژوهش و فناوری پیشتاز در ارائه خدمات مالی به زیست بوم فناوری کشور، همواره به دنبال بهینه سازی فرآیند‌های مالی و بهره مندی این اکوسیستم از ابزار‌های به روز و نوین تامین مالی است.

وی با اعلام خبر اخذ موافقت اصولی تاسیس نخستین «سکوی تامین مالی جمعی ارزی- ریالی» در کشور گفت: صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای ارائه ابزار‌های نوین تامین مالی در زیست بوم فناوری کشور در دی ماه ۱۴۰۲ موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس سکوی تامین مالی جمعی ارزی- ریالی از فرابورس ایران شد. این سکو که با نام «نوین کراود» به ثبت رسیده است، نخستین سکوی تامین مالی ارزی کشور است که با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، فرابورس ایران و صرافی بانک ملی، در حال رسیدن به مراحل اجرایی است. در این مدت پلتفرم و زیرساخت آن ایجاد شده و در مراحل پایانی اخذ مجوز فعالیت از فرابورس است.

کلاهی با اشاره به شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» بستر نوین کراود را به عنوان یکی از بهترین روش‌های تحقق شعار سال دانست و افزود: نرخ بازدهی مطلوب، تضمین اصل سرمایه و بازدهی کوتاه مدت پروژه‌ها از مزایای این سکوی تامین مالی جمعی است. ضمن این که مجوز این سکو برای نخستین بار در کشور توسط یک صندوق پژوهش و فناوری با بیش از ۱۷ سال تجربه فعالیت مالی اخذ شده و بنا دارد که مسیر تامین مالی حوزه فناوری و تولید را با تکیه بر سرمایه‌های خرد هموار ساخته و چشم انداز روشنی را برای بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان و فناور از این ابزار نوین تامین مالی ترسیم نماید.

تفاهم نامه با هیئت تجاری روسیه در راستای صادرات محصولات دانش بنیان

کلاهی توسعه بازار و تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور را از دیگر برنامه‌های این صندوق به ویژه در سال‌های اخیر یاد کرد و گفت: یکی از کشور‌های هدف برای صادرات فناوری و محصولات دانش بنیان روسیه است. بر این اساس با بررسی، ارزیابی و مذاکرات صورت گرفته بین هیئت تجاری روس و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در یک سال اخیر، اکنون زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری با این هیئت فراهم شده است.

وی این تفاهم نامه را زمینه ساز همکاری‌های جدید فناورانه بین ایران و روسیه دانست و تاکید کرد: در اینوتکس ۲۰۲۴ تامین نیاز‌های فناورانه دو کشور در قالب این تفاهم نامه به امضای صندوق توسعه فناوری‌های نوین و هیئت تجاری روسیه خواهد رسید.

تفاهم نامه صندوق توسعه فناوری‌های نوین و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) فولاد مبارکه

محمد کلاهی، مدیریت و راهبری منابع در حوزه فناوری و پروژه‌های فناورانه را از دیگر برنامه‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین عنوان کرد و گفت: این مهم همواره با تکیه بر تجربه و کارنامه موفق همکاری صندوق با هلدینگ ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های بیمه دنبال شده است و صندوق قابلیت خود را در مدیریت و راهبری صحیح این منابع در حوزه فناوری و سرمایه گذاری با بازدهی مطلوب، اثبات کرده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه جدید صندوق با یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی افزود: در همین راستا در اینوتکس امسال صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم نامه همکاری دیگری را با صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین صندوق‌های CVC حوزه فناوری منعقد می‌کند.

توسعه فناورکارت با افزودن خدمات محصول ایران کارت بانکی
معاون اعتباری و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین با اشاره به آغاز پروژه «فناورکارت؛ نخستین نئوبانک شرکتی حوزه فناوری» در نمایشگاه اینوتکس سال گذشته افزود: فناورکارت نئوبانکی به بزرگی زیست بوم فناوری کشور است و شکل گیری صحیح این خدمت کار بزرگی را می‌طلبد.

به همین منظور و در راستای توسعه خدمات فناورکارت به فعالان زیست بوم فناوری کشور، امسال تفاهم نامه‌ای با شرکت بهین فردا؛ از مجموعه بانک آینده به منظور همکاری مشترک این دو مجموعه در توسعه این محصول و اضافه شدن خدمات جدید B۲C به خدمات موجود شرکتی این پلتفرم، در اینوتکس منعقد خواهد شد.

کلاهی با تاکید بر گستردگی خدمات ایران کارت  در کشور به عنوان دلیل نخست انعقاد این تفاهم نامه یادآور شد: تفاهم نامه صندوق توسعه فناوری‌های نوین با شرکت بهین فردا به دلیل وسعت و کیفیت خدمات محصول ایران کارت و باشگاه مشتریان بانک آینده است. اضافه شدن این خدمات در کنار خدمات متعدد حقوقی و حقیقی موجود در پلتفرم فناورکارت آن را به محصولی ویژه و ممتاز برای استفاده شرکت‌های حوزه فناوری و پرسنل شاغل در شرکت‌ها و پارک‌های سراسر کشور تبدیل می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان