Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه‌ریزی مناسب بوده و باید برای تحقق این امر برنامه جامع تدوین و عملیاتی شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل بعد از ظهر امروز با حضور استاندار اردبیل و ناخدا دوم قلی‌نژاد، نماینده فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال‌غرب کشور در استانداری اردبیل برگزار شد که در این جلسه مصوبات جلسه قبل این شورا و نیز احداث گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی و احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز وظایف دستگاه‌های مرتبط در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمی اتخاذ شد که تمامی نهادهای مربوط در این حوزه برنامه‌های خود برای سال جدید را تدوین و بر اساس برنامه اقدامات لازم را انجام دهند.

لزوم تدوین برنامه جامع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان

استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به ضرورت تدوین برنامه جامع برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اردبیل اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه‌ریزی مناسب بوده و باید برای تمامی موارد این حوزه٬ برنامه‌های سال آینده توسط کارشناسان تهیه و تدوین شود چرا که با بهره‌گیری از یک برنامه جامع می‌توان تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود را فعال و زمینه توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها را فراهم کرد.

اکبر بهنام‌جو افزود: باید توجه داشته باشیم که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های اجرا شده تا چه حد در جامعه تأثیر داشته و خروجی برنامه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی گفت: احداث یادمان شهدا در شهرها و مناطقی از استان اردبیل که تا به امروز انجام نشده٬ باید مورد توجه قرار گرفته و برای ایجاد یادمان شهدا در این مناطق برنامه اجرایی تدوین و در زمینه فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید فرهنگ نماز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شود چرا که نماز یکی از ویژگی‌های اصلی شهدا بوده و انس با نماز یکی از مهم‌ترین دلایل تمایز این شهدا با سایر افراد بوده است.

اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با تهاج فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی که از طرف دشمنان برای کم رنگ کردن یاد و خاطره شهدا انجام می شود٬ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید همه نهادهای فرهنگی و ارزشی دست به کار شده و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنند.

یاسر شاهی گفت: بزرگداشت روز شهدا٬ 23 اسفند ماه بوده و باید برنامه‌های این روز مورد ارزیابی قرار گرفته و به بهترین نحو انجام شود چرا که از جمله مهم‌ترین برنامه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان اردبیل است که اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در کنار سپاه استان آمادگی برای همکاری به منظور برگزاری این برنامه‌ها را دارد.

وی افزود: احداث گنجینه عرفان به نام شهدای نیروی دریایی در اردبیل در دستور کار قرار گرفته و از مصوبات جلسه تیرماه امسال شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل است که امیدواریم با همکاری شهرداری هر چه سریعتر به انجام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: سال آینده جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اجرای برنامه‌های تدوین شده برگزار می‌شود و تدوین برنامه‌های ترویج ایثار و شهادت توسط کارشناسان نخبه و تأثیرگذار این حوزه به انجام خواهد رسید.

تخصیص 600 میلیون ریال اعتبار برای احداث گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی

ناخدا دوم فضلی قلی‌نژاد نیز در ادامه جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت با اشاره به احداث گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در شهر اردبیل اظهار داشت: گنجینه عرفان شهدای نیرویی دریاییبه زودی در شهر اردبیل راه‌اندازی می‌شود که برای احداث و نصب این المان و یادمان میدان علی سرباز اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای یادمان ناوشکن جماران در میدان علی سرباز اردبیل در دستور کار قرار گرفته است،‌افزود: در این زمینه مطالعات و بررسی‌ها با همکاری و تعامل شهرداری اردبیل صورت گرفته است و به زودی یادمان ناوشکن جماران در شهر اردبیل احداث و اجرا خواهد شد.

نماینده فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال‌غرب کشور گفت: نیاز است تا به منظور برگزاری طرح مناقصه این المان و طرح اجرایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل همکاری و تعامل داشته باشند.

قلی‌نژاد با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه اجرایی در شهر اردبیل افزود: این یادمان در ابعاد 10 متر طول، سه متر ارتفاع و 1.5 متر عرض احداث می‌شود که برای اجرای این طرح و پروژه 60 میلیون تومان هزینه برآورده و در نظر گرفته شده است.

احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه این جلسه گفت: تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اردبیل از جمله مصوبات این جلسه بوده و طبق پیگیری‌های انجام گرفته، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کردند که مجوز تدریس از مرکز فعلا صادر نشده و این در حالی است که اکثر دانشگاه‌های استان اردبیل این درس را در لیست دروس خود دارند.

علی واحد در رابطه با احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل افزود: محل احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل در محله یساول مشخص شده و بعد از آماده شدن طرح٬ این کار توسط شهرداری اردبیل اجرا می شود.

وی بیان کرد: سالهای زیادی است که یادواره های شهدا در یک روال معمول برگزار می‌شود و ضرورت دارد که از برنامه‌های ابتکاری در این رابطه استفاده شود چرا که برگزاری برنامه آبروی کوچه‌ها، افتخار محله‌ها تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: باید این برنامه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها نیز توسط خود دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود چرا که تأثیرگذاری این برنامه‌ها در بین قشر نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است.

برگزاری جشنواره نماز شهدا

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی شهدا و رزمندگان نماز است و شهیدی نبوده که بدون نماز به درجه رفیع شهادت برسد و تمامی شهدا انس عجیبی با نماز داشتند.

شکر عبدی افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم که فرهنگ نماز را برای جوانان و نوجوانان به عنوان شاخصه اصلی شهدا ترویج کنیم و برگزاری جشنواره‌های نماز شهدا در بخش‌های مختلف در این رابطه تأثیرگذار می‌باشد و قطعا نتایج مثبتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این یک ظرفیت بسیار مناسب و معنوی بوده که می‌توانیم نقش نماز در زندگی شهدا را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086672

دیگر خبرها

  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود