Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:59:55 GMT

جمع آوری لنت ترمز با نشان جعلی استاندارد در قزوین

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۶۷۴

جمع آوری لنت ترمز با نشان جعلی استاندارد در قزوین

قزوین-ایرنا-مدیرکل استاندارد قزوین گفت: یک نوع لنت ترمز با نشان جعلی استاندارد در قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد قزوین، سیروس صارمی افزود: در ادامه بازرسی از واحدهای صنفی استان در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد، تعدادی لنت ترمز چرخ عقب خودرو پراید با نام تجاری میهن لنت(MIHAN LENT) با نشان استاندارد و فاقد کد 10رقمی استاندارد و بدون نشانی تولید از سطح بازار شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با استعلام از ادارات کل استاندارد استان های کشور مشخص شد که لنت ترمز یاد شده برای هیچ کدام از استانها نمی باشد و جعل نشان استاندارد روی محصول مذکور محرز شده و این فرآورده به علت دارا بودن نشان استاندارد جعلی از سطح بازار جمع آوری شد.
این مسئول به هموطنان توصیه کرد به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه از مصرف هرگونه کالای بی کیفیت و غیر استاندارد خودداری نموده و در صورت مشاهده مراتب را از طریق سامانه پیامکی 1000001517و یا با شماره تلفن 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.
3013

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن عامل پارکینسون شناسایی شد

آفتاب‌‌نیوز :

محققان موفق به شناسایی ژنی شدند که مسئول ایجاد پارکینسون بوده و همچنین دریافتند انحطاط نورون‌های دو پامینرژیک به طور گسترده‌ای به عنوان اولین رویدادی که منجر به پارکینسون می‌شود پذیرفته شده است. نتایج این مطالعه جدید نشان می‌دهد، اختلال در عملکرد سیناپس‌های نورون – شکاف کوچکی که یک نورون می‌تواند از طریق آن یک تکانه به نورون دیگری ارسال کند – منجر به نقص منتهی به پارکینسون می‌شود.

به گفته محققان، تصور می‌شود که بیماری پارکینسون بین ۱ تا ۲ درصد از افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل امیدوارند هدف قرار دادن سیناپس‌ها راهی بالقوه برای درمان این بیماری باشد.

دیمیتری کرانیک (Dimitri Krainc) از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در مورد موضوع فوق گفت: بر اساس این یافته ها، ما فرض می‌کنیم که هدف قرار دادن سیناپس‌های ناکار آمد قبل از تحلیل رفتن نورون‌ها ممکن است نشان دهنده یک استراتژی درمانی بهتر باشد.

محققان می‌گویند امیدوارند با کمک این یافته‌ها بتوانند درک درستی از این که چگونه ژنتیک منجر به انحطاط در نورون‌ها می‌شود، ایجاد کنند. به گفته محققان، فرآیند میتوفاژی، توانایی سلول‌ها برای بازیافت میتوکندری، در افرادی که به پارکینسون مبتلا می‌شوند، ناکارآمد است. این ژن‌های پارکین و PINK۱ معمولاً در فرآیند بازیافت سلول‌ها نقش دارند. گفتنی است PINK۱ می‌تواند پارکین را برای بازیافت میتوکندری فعال کند، اما در مبتلایان به پارکینسون، جهش در ژن‌های کلیدی می‌تواند فرآیند میتوفاژی را مختل کند.

محققان می‌گویند که اطلاعات مربوط به دو خواهر که به فاصله چند دهه به پارکینسون مبتلا شده اند، به کشف اطلاعات جدید در مورد عملکرد پارکین کمک کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هر دو خواهر بدون ژن PINK۱ به دنیا آمدند، اما خواهری که تا حد بیشتری پارکین را از دست داده بود در ۱۶ سالگی به پارکینسون مبتلا شد، در حالی که خواهر دیگر تا سن ۴۸ سالگی به پارکینسون مبتلا نشد.

تفاوت در این دو مورد باعث شد محققان کشف کنند که پارکین همچنین در ترشح دوپامین نقش دارد، عملکردی که قبلا ناشناخته بود.

کرینک در خاتمه توضیحاتش عنوان کرد: اکنون باید دارو‌هایی تولید کنیم که این مسیر را تحریک و اختلال عملکرد سیناپسی را اصلاح کنند و امیدواریم قادر باشند از انحطاط عصبی در پارکینسون جلوگیری کنند.

 شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله پزشکی Neuron منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  • ژن عامل پارکینسون شناسایی شد
  • صدور ۱۲۹ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان سمنان
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نام‌گذاری شود
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • عامل ساخت پیام‌ های جعلی در بروجرد دستگیر شد