Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اواسط ماه ژانویه یک پیام هشدار حمله موشک بالستیک به ایالت هاوایی «به طور اشتباه» به شهروندان این ایالت ارسال شد. در متن این پیام آمده بود: «هشدار فوری تهدید موشک بالستیک در مسیر هاوایی. فورا به پناهگاه بروید. این یک مانور نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انتشار این پیام بسیاری از شهروندان هاوایی با پیش زمینه ای که از برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی داشتند، به خداحافظی با عزیزان خود پرداختند. برخی نیز به واسطه اطلاعات جزئی درباره پناهگاه ها در مکان های امن مستقر شدند و عده ای به دلیل نبود آموزش در مکان هایی همچون فاضلاب ها پناه گرفته بودند. سی و هشت دقیقه بعد پیامی با موضوع دروغین بودن این هشدار منتشر شد.

پس از آن فرماندار هاوایی اعلام کرد یکی از کارمندان امور اضطراری ایالت دکمه هشدار را به اشتباه فشار داده است.

این اقدام اشتباه مرکز امور اضطراری ایالت هاوایی موجب ایجاد موجی از رعب و وحشت در میان بیش از یک میلیون شهروند هاوایی شد. آزمایش این سامانه هشدار در ماه نوامبر سال 2017 آغاز شد و مردم این ایالت در مورد آنچه باید هنگام حمله موشکی انجام می دادند اطلاع چندانی نداشتند. بخش های پاسخ و بازیابی سیستم چندان توسعه یافته نیست و فاقد جزئیات ضروری در خصوص هماهنگی هنگام حمله موشکی و مکان های پناه گرفتن  شهروندان است.

اوایل ماه جاری میلادی نیز کارمند خطاکار مرکز امور اضطراری هاوایی اعلام کرد  100 درصد در خصوص حمله موشکی مطمئن بوده است. این موضوع پس از بررسی تکذیب شد. با این حال، ادعای کارمند خطاکار نشان می دهد، ایالت هاوایی نه تنها برای حمله های موشکی آمادگی ندارد بلکه حضور نیروی کار غیرمتخصص در مرکز امور اضطراری می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در میان شهروندان شود.

در نهایت، عدم آموزش شهروندان حین حمله موشک های بالستیک و ایجاد هرج و مرج، نشان می دهد، این ایالت آمریکا آماده مواجهه با حمله های موشکی نیست.

کره شمالی پس از آزمایش آخرین موشک بالستیک خود در سال 2017 اعلام کرد قادر است خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارحه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری گفت: ما در هفتم مارس با اطلاعات واضح و پرجزئیات در رابطه احتمال وقوع حمله تروریستی در گردهمایی‌های بزرگ ازجمله کنسرت‌ها به روسیه هشدار دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این اولین هشدار نبود که ما به روسیه در این زمینه می‌دادیم.

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته بود او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

وی گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

کمیته تحقیقاتی روسیه امروز اعلام کرد که بازرسان مدارکی کسب کرده‌اند که حاکی از ارتباط تروریست‌های کنسرت کروکوس با اتباع اوکراینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: به روسیه هشدار داده بودیم !
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه