Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:08:16 GMT

ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متجاهر افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۸۰۷

ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متجاهر افزایش می یابد

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اضافه کرد: اداره کل بهزیستی مکلف به تعمیر و آماده سازی این مرکز است و اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این مرکز را نیز از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پیگیری و جذب کند.
وی ادامه داد: استانداری همدان نیز اعتباری برای افزایش ظرفیت این مرکز پیش بینی کرده است با این وجود نباید منتظر رسیدن اعتبار بود بلکه باید کار را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: امر پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید اجتماعی شود تا بتوان از ظرفیت تمامی اقشار جامعه بهره گرفت.
شاهرخی افزود: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مکلف به بستر سازی برای حضور و مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر هستند.
وی تاکید کرد: اعضای این شورا نباید به انجام عملیات مبارزه و مقابله ای و انجام کار اداری اکتفا کنند بلکه باید فعال کردن مردم در قالب سمن ها مدنظر باشد.
وی ادامه داد: مشارکت و حضور مردم در هر عرصه ای توفیق را به همراه داشته است بنابراین باید در برنامه ریزی ها بستر بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد.
وی طرح ساماندهی تپه پیسا را ایده خوبی دانست و افزود: میراث فرهنگی ، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این محدوده اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در ساماندهی این محل باید به طور حتم ضوابط شهری و مسایل امنیتی و انتطامی لحاظ شود و در این باره معاونت عمرانی روند کار را تسریع کرده و تمامی موانع اداری رفع شود.
معاون استاندار همدان گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در بین دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر توزیع شده است.
وی افزود: 50 درصد اعتبارات این حوزه تخصیص یافته و مابقی آن آماده پرداخت است و تا یک ماه آینده دستگاه ها نسبت به جذب اعتبار باید تلاش کنند.
مرکز ماده 16 سال 92 با هدف جمع آوری، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در استان همدان راه اندازی شد و در این مرکز معتادان متجاهر و فاقد مکان که با حضور در سطح شهر چهره نازیبایی را به نمایش گذاشته یا با انجام اعمال ناشایست آثار ناخوشایندی در امنیت و آرامش مردم ایجاد می کنند، نگهداری می شوند.
مسئولیت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد از تیرماه امسال به بهزیستی واگذار شد و ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها نقش سیاستگذاری دارد.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه گذشته، دوشنبه، 27 فروردین‌ماه، طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح مناطق 11، 12 و 16 با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه 11، پیمان ضیائی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران نواحی 4گانه، محمد اسماعیلی، رئیس اداره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به همراه اکیپ معبربان و شهربان و گشت حامی شهر در منطقه 11 به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش اجرای این طرح که از ساعت 21 تا یک بامداد روز بعد به طول انجامید، طرحی بود که در دل طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، شامل 5 گروه تکدی‌گران، معتادان متجاهر، بی‌سرپناهان، زباله‌گردان و کودکان کار به طور ویژه گنجانده شد و هدف از اجرای آن، پاکسازی مؤثر و ضربتی معابر سطح منطقه از گروه آسیب‌دیدگان معتادان متجاهر بود.

موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه منطقه 11 با حداکثر توان از نخستین روز اجرای این طرح در حال اقدام است، گفت: طرح ویژه گفته‌شده با حضور خودروی گشت، اتوبوس و عوامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به اجرا درآمد و تمرکز آن بیشتر بر محدوده راه‌آهن، میدان بهداری، خیابان شوش، میدان رازی، خیابان رازی، بوستان و میدان رازی، پل 9 دی (حق‌شناس)، بوستان گل‌ها، بوستان هاشمیان و خیابان وحدت اسلامی بود و طی این برنامه، در حدود 70 معتاد متجاهر شناسایی و تحویل مرکز فوریت‌ خدمات اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شدند.

گفتنی است طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری تهران در مناطق 22گانه از هفته پیش أغاز شده و تا 31 فروردین‌ماه ادامه دارد؛ همچنین به گفته کارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه 11 و به دستور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از 2 روز پیش، 26 فروردین‌ماه، این طرح که قبلاً در دو شیفت کاری اجرا می‌شد، به صورت شبانه‌روزی درآمده و در سه شیفت کاری تا پایان زمان اجرای طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی