Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت آمادگي دارد که اگر درآمد کسي بالاست يارانه‌اش را قطع کند اما اين کار در طول سه ماه شدني نيست.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علني امروز -چهارشنبه- و در هنگام بررسي تبصره 14 بودجه 97 در مورد هدفمندي يارانه‌ها، گفت: دولت خود را موظف به اجراي تمامي احکام و وظايف و قوانين مصوب مجلس بخصوص مصوبات در بودجه مي‌داند اما گاهي مکانيزم احکام به گونه‌اي است که امکان اجرايي شدن آن نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: يکي از اين موارد، موضوع حذف يارانه خانواده‌هاي پردرآمد از طريق بررسي تراکنش‌هاي مالي و آزمون وسع آنها است.
نوبخت ادامه داد: اين يعني ما بايد حساب و تراکنش 80 ميليون جمعيت را کنترل کنيم که اين عملا باعث محدود شدن امنيت در عرصه اقتصاد مي‌شود.
وي اظهار کرد: در اين حکم مهلت سه ماهه براي دولت لحاظ شده تا يارانه بخش قابل توجهي از جامعه حذف شود.
رييس سازمان برنامه و بودجه افزود: دولت و مجلس در اين باره که بايد يارانه افراد پردرآمد حذف شود با يکديگر هم‌ نظرند اما مهم روش اجراست.
نوبخت افزود: اگر قرار باشد از طريق آزمون وسع و بررسي تراکنش‌هاي مالي اين کار را انجام دهيم نتيجه آن شد که يارانه افراد کم درآمد قطع مي‌شود، عملا اين کار در طول سه ماه امکان‌پذير نيست.
وي اضافه کرد: ما از مجلس مي‌خواهيم که جامعه را دچار استرس و اضطراب نکند.
سيام**9121 /1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی گفت که ما در زمان رسیدگی حق تغییر در منابع و مصارف بودجه و ایجاد حکم جدیدی را نداریم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر البرز حسینی نماینده خدابنده درباره روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: بخش دوم بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ آیین‌نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد که بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است.

سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده در مجلس در تذکر خود اظهار کرد: روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه چگونه است؟ آیا قرار است سرفصل‌ها و بودجه دستگاه‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد یا این‌که بودجه مربوط به پروژه‌های ریز دستگاه‌ها و مناطق مختلف کشور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس
  • از یارانه نان تا تسهیل واردات خودرو