Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:49:02 GMT

نجات 15 نوزاد از معلولیت مادرزادی در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۸۸۰

نجات 15 نوزاد از معلولیت مادرزادی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: در 6 ماه اخیر در این استان با تلاش کادر پزشکی و پرستاری، انجام آزمایش های متعدد و ارائه خدمات درمانی مناسب 15 نوزادی که در شکم مادرشان دارای معلولیت بودند، سالم و بدون نقص عضو متولد شدند.

به گزارش ایرنا دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: جلوگیری از معلویت مادر زادی این نوزدان کاری بزرگ و خدمتی شایسته به جامعه و این نوزادان و خانواده های آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از مشکلات در بخش سلامت جامعه در کشور را بالا بودن تلفات ناشی از حوادث رانندگی عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون هر روز در کشور 55 نفر بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند.
کشمیری ادامه داد: در استان بوشهر نیز یکی از نقاط حادثه خیزی که تلفات جانی و مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی در آن از متوسط استان و کشور بالاتر است سه راهی کنگان - دیر است.
فرماندار کنگان گفت: توجه جدی به مقوله سلامت از اولویت های دولت تدبیر و امید ایت و در سال های اخیر توفیق های بزرگی در این زمینه حاصل شده است.
فتح الله نوروزی به ارتقای کمی و کیفی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان قطب درمانی جنوب اشاره کرد و افزود: از آغاز طرح تحول نظام سلامت شمار پزشکان متخصص این شهرستان از کمتر از 10 نفر در گذشته به 46 نفر در زمانحاضر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: با این وجود هم اکنون روستای شرینو با 10 هزار نفر جمعیت در این شهرستان مرکز درمانی ندارد و برخی روستاهای این شهرستان نیز از بهداشت محروم هستند که انتظار می رود در اسرع وقت این مشکلات سامان یابد.
امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: امکانات بیمارستان امام خمینی (ره) برای 25 هزار پیش بینی شده که با توجه به رشد بیش از سه برابری جمعیت در مرکز شهرستان و مراجعه های شهرهای مجاور این امکانات جوابگو نیست.
شیخ محمد جمالی به رها شدن فاضلاب خانگی و شهری در شهرکنگان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات شهر کنگان رها شدن آب و فاضلاب خانگی و شهری است که بایستی با افراد خاطی برخورد شود.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات محمد بازیاری و حسن حیدری، خلیل جوکار به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنگان معرفی شد.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی در این شهرستان در دست اجرا و بهره برداری است.
7208/6043**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی عصر سه شنبه چهارم ماه در آئین اختتامیه دوره‌های امداد و نجات پسران در بندرعباس، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان این جمعیت در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا اگر نیاز بود اقدام عملی داشته باشند.

وی افزود: انسان باید در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ کند چرا که به طور کلی انسان در این دنیا مسافر است و همیشه باید برای سفر کردن به سرای آخرت آمادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: نوجوانان و جوانانی که این احساس نیاز را کرده‌اند که در دوره‌های امداد و نجات شرکت کنند به اهداف بزرگ‌تری می‌اندیشند چرا که آن‌ها می‌خواهند راه نجات‌گری را پیشه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های امداد و نجات، گفت: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر بر هر کسی ضروری است چرا که این دوره‌ها تمرین مسئولیت پذیری و علاوه بر اینکه در شرایط بحران کم حال دیگران است در زندگی نیز به کمک می‌آید.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است مسئولان از طریق فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان را نسبت به شرکت در دوره‌های امداد و نجات ترغیب کنند و بسترهای حضور حداکثری جوانان در این دوره‌ها فراهم شود.

کد خبر 6087001

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی