Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، آرتور راسی‌زاده نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این دیدار روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را در سطح عالی برشمرد و اظهار داشت : باید روابط بین دو کشور بیش از بیش افزایش یابد.
وی با تاکید بر تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی و نظامی افزود: با توجه به اشتراکات بین دو کشور، باید روابط ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه گسترش روابط اقتصادی بین ایران و آذربایجان برای ما بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: باورمان این است که دو کشور قابلیت گسترش روابط بیش از این را ‌دارند.
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز با ابلاغ سلام معاون اول رئیس جمهوری ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه روابط با کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان است و مقامات کشورمان بر این مهم تاکید ویژه دارند.
وی با برشمردن اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان تصریح کرد: در حال حاضر روابط دفاعی و نظامی ایران و آذربایجان در سطح بسیار خوبی است و امیدواریم این روابط به سطح راهبردی گسترش یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد خبر 847231 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد