Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: داوری آثار رسیده به جشنواره قرآن و عترت در ۱۰ اسفند و مراسم اختتامیه روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار پرهیزگاری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی جشنواره قرآن وعترت که در اداره ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت:اگر فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج شود بسیاری از ناملایمات و آسیب های اجتماعی کاهش یافته و انسانها در مسیر زندگی سالم گام برخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری جشنواره قرآن و عترت در رشته های مختلف با هدف ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه و کشف استعدادهای هنری در این عرصه و نیز تشویق جوانان به فعالیت های مذهبی است.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: جشنواره قرآن و عترت در هشت رشته با موضوعات قرآنی و دینی برگزار می شود و با تمدید فراخوان تعداد بیشتری از علاقمندان در آن شرکت کرده اند.

پرهیزگاری یادآورشد: آثار نهایی باید تا ۵ اسفندماه جمع آوری شود تا بتوانیم تا دهم اسفند کار داوری را به پایان برسانیم و مراسم اختتامیه در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه برگزار شود.

وی اظهارداشت: جدول برنامه های جشنواره قرآن وعترت مشخص شده و در روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح مراسم اختتاحیه در استانداری برگزار می شود.  

معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد:نمایشگاه آثار موضوعی خوشنویسی در ساعت ۱۱ صبح روز ۱۰ اسفند ماه به مدت یک هفته در محل سالن استاد محصص در اداره ارشاد برگزار می شود.

وی گفت: محفل تجلیل از ۱۰ تن از قاریان و خادمان قرآن شهرستانهای آبیک و بویین زهرا در تاریخ ۱۵ اسفند ماه، محفل شعر و داستان قرآنی در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ساعت ۶ عصر در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین، نمایش خیابانی با موضوع قرآن و دین در محل نمایشگاه، همایش تجلیل از ۳۵ تن از خانواده های شهدای قرآنی در ۱۴ اسفند ماه از برنامه های پیش بینی شده جشنواره قرآن و عترت است.

پرهیزگاری اظهارداشت: همچنین محفل انس با قرآن در شهرستان بویین زهرا و تجلیل از خادمان، مدیران، حافظان، مفسران و محققان قرآنی در این جشنواره تدارک دیده شده است.

هزینه های جنبی برگزاری مراسم به دبیرخانه ها داده می شود

معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: برای کمک به برگزاری هرچه بهتر برنامه های جشنواره در کنار تامین هدایای رشته های مختلف مبلغ یک میلیون تومان برای نمایش خیابانی، ۲ میلیون تومان برای مجلس شعر و داستان قرآنی، نمایشگاه آثار تجسمی، خوشنویسی و عکس مبلغ ۲.۵ میلیون تومان و به همایش تجلیل قرآنی مبلغ ۴ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش رسانه حدود ۸۵ اثر و در بخش تلاوت بیش از ۴۱۲ اثر رسیده که بیانگر استقبال هنرمندان از این رویداد فرهنگی است.

بودجه فرهنگی شهرستانها را مستقل توزیع می کنیم

پرهیزگاری در ادامه از توزیع عادلانه اعتبارات در سال آینده خبرداد و گفت: نگاه مسئولان این است که بودجه های فرهنگی به صورت عادلانه در میان شهرستانها توزیع شود که در این راستا از سال آینده برای شهرستانهای استان به صورت مستقل اعتباراتی پیش بینی شده که توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: این رویکردضمن تمرکز زدایی از خدمات رسانی در مرکز استان زمینه شکوفایی برنامه های فرهنگی شهرستانها را نیز فراهم می کند.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در این استان حافظ قرآن و از پنج جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند.

  حجت الاسلام مهدی رمضانی افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.   وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.      

 

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود