Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:30:17 GMT

اردبیل|۱۴۰ پهنه معدنی در کشور تعریف و طراحی شده است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۷۱۲۷

اردبیل|۱۴۰ پهنه معدنی در کشور تعریف و طراحی شده است

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال‌حاضر در سطح کشور ۱۴۰ پهنه معدنی تعریف و طراحی شده است که ۴ مورد از این طرح‌ها در استان اردبیل می‌باشد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسدالله کشاورز امروز در جلسه بررسی گزارش مطالعات اکتشافی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در خلخال با اشاره به اینکه سازمان صنعت و معدن اردبیل از لحاظ صدور پروانه اکتشاف معدن در سطح کشور موفق عمل کرده است اظهار داشت: هم‌اکنون 140 پهنه معدنی در سطح کشور تعریف و طراحی شده است که از این تعداد 4 مورد در سطح استان اردبیل واقع  و طراحی شده است که در طول سالهای گذشته سازمان صنعت و معدن اردبیل در بحث صدور پروانه اکتشاف معدن در سطح کشور موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عملکرد صنعت و معدن استان اردبیل در حوزه اکتشافات معدنی بسیار قابل قبول می‌باشد، افزود: در همین زمینه استان اردبیل مورد تشویق و همچنین حمایت اعضای کارگروه قرار گرفته است که امیدواریم با ادامه عملیات در پهنه‌های معدنی این استان به معادن فلزی در منطقه دست یابیم.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای مجموع تعداد 140 پهنه موجود و طراحی شده پس از مطالعات شناسایی و پی‌جویی 10 فقره پروانه اکتشاف در کل کشور صادر شده که از این تعداد 6 فقره مربوط به استان اردبیل و 4 مورد مربوط به سایر استان‌های کشور است و در این زمینه خوشبختانه استان اردبیل عملکرد خوبی داشته است.

کشاورز گفت: استان اردبیل به دلیل داشتن نرخ بالای بیکاری یکی از استان هایی است که نیاز مبرمی به تقویت برخی زیرساختها با بهره‌گیری از قابلیت‌های موجود دارد که در این زمینه تعریف و طراحی پهنه‌های معدنی در این استان می‌تواند اقتصاد منقطه را متحول سازد.

وی ادامه داد: امیدواریم عملیات اکتشافی از پهنه‌های معدنی این استان همچنان ادامه داشته باشد تا با بهره‌برداری از آنها  اقتصاد منطقه و استان متحول شده و موجبات اشتغال جوانان منطقه فراهم شود که در این زمینه ما نیز آماده حمایت همه‌جانبه از صنعت و معدن استان اردبیل هستیم.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است