Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌های اجاره‌ای بزک‌کننده برجام، از کاسبی بر سر قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری هم دریغ ندارند.به گزارش بلاغ، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این نشریات روز دوشنبه سعی کردند از سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج، دستمایه‌ای برای دفاع از برجام بسازند.


روزنامه اجاره‌ای آفتاب‌یزد نوشت: «برای اینکه این روزها را نبینیم، تیتر زدیم به افتخار برجام»(!؟) این روزنامه می‌نویسد: خود کرده را تدبیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حکایت مخالفت به اصطلاح دلواپسان از خرید هواپیماهای «نو» برای ترمیم ناوگان هوایی پیر و فرسوده کشورمان جدید نیست. این جماعت در آن زمان جهد دولت در این راستا را مانور تجمل و سمبلیک و خرید هواپیما را در اولویت نمی‌دانستند. این در حالی بود که دولت روحانی تلاش داشت تا از مفر ایجاد شده از برجام قدری این ناوگان پوسیده و زهوار در رفته را ترمیم کند. اما حرف منطقی دولتی‌ها در این مورد در گوش دلواپسان نرفت که نرفت.


ای کاش آنانی که روزی روزگاری عکس یادگاری گرفتن با هواپیماهای خریداری شده را تمسخر می‌نمودند امروز می‌رفتند پای لاشه هواپیمای سقوط کرده و با آن منظره عکسی برای  عبرت خود و دوستانشان می‌گرفتند.»


روزنامه زنجیره‌ای بهار نیز، با تیتر «قربانیان سیاست» به استقبال ماجرا رفت و نوشت: هنگامی که در سال‌های اخیر و به دلیل تغییر در سیاست خارجی کشور در یک موضوع خاص و پذیرش راه‌حل مذاکره‌محور در موضوع هسته‌ای بخشی از تحریم‌ها رفع شد و امکان خرید هواپیما فراهم آمد، مدعیان امروز معتقد بودند که قراردادهای خرید هواپیما اقدام نادرستی است و باید به جای چنین قراردادهایی به تولید ملی هواپیما پرداخت!


روزنامه زنجیره‌ای آرمان نیز در صفحه اول خود نوشت: دلواپسانی که با قرارداد خرید هواپیما پس از برجام مخالفت کرده و می‌کنند، حاضرند امروز پاسخگو باشند؟!


این قبیل سفسطه نشریات زنجیره‌ای در فرار به جلو و گرفتن قیافه طلبکار در حالی است که آنها باید پاسخگو باشند که چرا در سال پس از برجام، قراردادهای خرید هواپیما که جزو تحریم‌های لغو شده در برجام بود، عملی نشد؟ آیا این جز به خباثت و بدعهدی شیطان بزرگ برمی‌گردد که بارها درباره آن هشدار داده شد اما همین طیف، قیافه منجی و مصلح و شریک و رفیق را برای آمریکا ترسیم کردند؟!


ثانیا برخلاف تحریف‌گری نشریات زنجیره‌ای، موضوع بحث بر سر خوبی یا بدی خرید هواپیما نبوده است، چنان که القا می‌کنند. مسئله این بود که چرا تعهدات طرفین ناهمزمان، نامتوازن، و نابرابر است و چرا در حالی که انبوهی امتیاز نقد می‌دهیم، وعده نسیه باید بگیریم و تعهدات طرف مقابل ضمانت اجرا نداشته باشد؛ که دیدیم نداشت.


ثالثا بزک‌کنندگان برجام، ابتدا وعده می‌دادند همه تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی لغو می‌شود، ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده و ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به کشور می‌آید و مشکل رکود و بیکاری و مسکن و آلودگی هوا و آب خوردن یک جا حل می‌شود اما پس از آن که خرشان از پل گذشت، سعی کردند با آوردن نهایتا یکی دو  فروند هواپیمای نمایشی، تمام وعده‌ها را به فراموشی بسپارند؛ اما همان وعده ناچیز  آخر درباره خرید هواپیما هم عملی نشد. با این حال با وقاحت تمام - و البته به بلاهت تمام به سبک کبک که سر زیر برف می‌کند - می‌لافند که دیدید برجام چیز خوبی بود و هواپیماهای برجامی چه قدر عالی هستند و...؟!


و سرانجام اینکه، تا وقتی معلوم نشود علت سقوط هواپیما چه بوده است، اصلا نمی‌توان درباره ماجرا قضاوت کرد اما زنجیره‌ای‌ها اصلا قائل به دلیل و ربط نیستند.


کد مطلب: 350687 مرجع : مشرق 

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

فاطمه(س)؛ الگوی تمام عیار انسانیت در اعصار تاریخ

صادرات پیشکش، واردات را دریابید/ مازندران در چنبره بی‌تدبیری‌ها می‌سوزد

چرایی ادامه‌دار بودن فروش اسلحه با وجود کشتار دانش‌آموزان در آمریکا  

لوازم بهداشتی قاچاق بلای جان مردم/ افزایش ارز ؛ عامل اصلی گرانی کالاها

داستان بی‌کفایتی وزیر راه کی تمام می‌شود؟

    شما باید توضیح بدهید که چرا هواپیماهای برجامی نیامد پیوست رسانه‌ای موساد! چرا آخوندی در منطقه سقوط هواپیمای آسمان حضور ندارد؟ برگزاری جلسه دادگاه متهمان به ترور سیسی پایان جلسه علنی مجلس/ جلسه بعدی؛ فردا چرا از خلبانان چک‌های ۴۰۰ میلیونی گرفته می‌شود؟ حریری: لبنان از تنش‌های امنیتی به دور است نوبخت: دولت آمادگی قطع یارانه خانوار‌های پردرآمد را دارد روحانی از وزیر کشور گزارش شفاف حادثه پاسداران را خواست یک ساختمان دولتی در مجاورت کاخ سفید تخلیه شد ظریف: برجام قرارداد دوجانبه نیست پیام تسلیت روحانی در پی شهادت نیروهای انتظامی و بسیج چرا هواپیماهای برجامی نیامد؟ جنایت تفاله های داعش در پوشش دراویش نیروی مظلوم انتظامی بین دو لبه قیچی فتنه و فرقه اقطاب منحرف گنابادی از امام رضا(ع) خرقه گرفتند؟! پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم زمان نشان دادن مشت آهنین همین حالاست تحریم محصولاتی که ترویج فرقه ضاله می‌کنند  

بمباران «صرواح» در مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خط و نشان دوباره عادل الجبیر برای قطری‌ها

تبارشناسی فعالیت اسلام گرایان در ترکیه نوین

احتمال وجود مدیر 3 تابعیتی!

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

با خبر بودن اف‌بی‌آی از احتمال تیراندازی در فلوریدا

آمار تلفات داعشی‌ها در افغانستان

هشدار مصر درباره حضور عناصر فراری داعش در شمال آفریقا

اتهام دخالت در انتخابات آمریکا به ۱۶ فرد و نهاد روس

۱۸ شهید در جدیدترین یورش جنگنده‌های سعودی به یمن

 

نگاهی به بدترین مصاحبه محمدرضا پهلوی

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟

خرید و فروش جت‌های شخصی در ایران آزاد شد. اعلام این خبر کافی بود تا حسابی بحث‌های فضای مجازی درباره این مسئله بالا بگیرد؛ از چانه‌زنی‌ها درباره قیمت این هواپیما‌های لاکچری تا ضرورت آزاد‌سازی خرید و فروشش آن.

به گزارش همشهری، خیلی‌ها خرده گرفته‌اند که ایرانی‌ها اصلا از جت شخصی استفاده نمی‌کنند و ضرورتی نداشت این امر؛ اما رئیس سازمان هواپیمایی کشور می‌گوید: درست است که به تازگی خرید و فروش جت‌های شخصی در ایران آزاد شده و حالا هر که توان خریدش را داشته باشد می‌تواند صاحب یکی از این جت‌های ۷ نفره جمع و جور بشود، اما به این معنی نیست که ایرانی‌ها تا حالا جت‌سواری نمی‌کردند چراکه تا پیش از این هم طرفداران جت‌های شخصی در ایران قابل توجه بودند؛ از تاجران و فعالان اقتصادی گرفته تا برخی از مسئولان و تیم‌های ورزشی.

عده‌ای هم معتقدند وقتی هواپیما‌های فوق سبک بود چه نیاز به جت شخصی داشتیم؟ اما جالب است بدانید در حال حاضر ۲۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در ایران فعالیت دارند، اما از این هواپیما‌ها صرفا برای پرواز‌های تفریحی و آموزشی استفاده شود و برای مسیر‌های سفری کاربردی ندارند؛ اما هواپیما‌های بیزنس جت ۶ و ۷ نفره هواپیما‌هایی هستند که قابلیت پرواز‌هایی در اندازه سفر و جابه‌جایی‌ها در مسافت دور را هم دارند. البته استفاده از این جت‌ها شرط و شروطی هم دارد. اپراتور این جت‌ها صرفا بعد از اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی، تعمیر، نگهداری، عملیاتی و امنیتی می‌توانند مجوز پرواز کردن با آن را داشته باشد.

با وجود همه این توضیحات طی ۲ روز گذشته شوخی‌های کاربران در فضای مجازی درباره این خبر حسابی داغ است و حتی هشتگ‌هایی هم در این زمینه راه انداخته‌اند. برخی‌ها به شوخی و جدی گفته‌اند: «پس بریم پراید‌های عهد بوقمان را بفروشیم و جت شخصی بخریم». کاربر دیگری هم به شوخی گفته است: «حالا کجا پارکش می‌کنن؟ گرفتارشده‌ایم».

معامله جت شخصی برای عموم آزاد شد

نمای سایت پرواز به تصویری کارت‌پستالی شباهت دارد که آسمانی پر از ابر‌های کوچک و بزرگ در پس‌زمینه آن قرار گرفته است. در مرکز این تصویر رویایی هواپیما‌های آماده پرواز جا خوش کرده‌اند که سرنشینان و مسافران زیادی ندارند. اینجا فرودگاه بین‌المللی پیام، یکی از آشیانه‌های مجاز نشست و برخاست هواپیما‌های شخصی است و این هواپیما‌های تیزپرواز متعلق به افرادی هستند که وسعشان به تهیه و خرید هواپیمای شخصی می‌رسد و می‌توانند از آن برای تفریح، گشت و‌گذار یا مسافرت‌های تجاری و اقتصادی خود استفاده کنند.

این هواپیما‌ها جزو ۲۵۰ فروند هواپیمای شخصی هستند که در ۲۵ سال اخیر و پس از رواج معاملات غیررسمی هواپیمای شخصی در آشیانه‌ها و سایت‌های پرواز کشور در رفت‌وآمدند، اما حتما پس از این و به موازات انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش هواپیما‌های جت، شاهد افزایش شمار این نوع هواپیمای شخصی در سایت‌های پرواز کشور خواهیم بود.

خبر آزاد شدن خرید و فروش هواپیما‌های جت شخصی برای عموم مردم را رئیس سازمان هواپیمایی کشور دیروز اعلام کرده است: سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار هواپیما‌های شخصی پرواز در آسمان ایران را تجربه کردند؛ البته آزاد شدن خرید و فروش این پرنده‌های آهنی به طور رسمی اعلام نشده بود و متمولانی که از چراغ سبز قانون برای معامله این وسیله نقلیه خاص باخبر شده بودند، فقط برای آموزش و پرواز‌های محدود در مسافت و مسیری مشخص می‌توانستند این مرکب غیررایج را مورد استفاده قرار دهند.

شمار بالای مشتریان این نوع هواپیما‌ها سبب شد ۳ سال بعد وزارت راه وقت، به فکر تدوین لایحه‌ای برای آزادسازی معاملات هواپیمای شخصی بیفتد که اگر چه این لایحه به فرجام نرسید، اما باعث شد شرط و شروط مالکیت و بهره‌برداری هواپیما‌های شخصی در قالب صدور آیین‌نامه‌ای رسمی، تعیین و معاملات هواپیما‌های شخصی قانونمندتر از گذشته شود. در این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت کشور مجاز است با رعایت قوانین و مقررات، برای خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی اقدام کند. براساس آمار رسمی پس از صدور این آیین‌نامه معاملات این وسایل نقلیه لاکچری به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و اکنون شمار آن‌ها در ۲۳ آشیانه مجاز کشور به ۲۵۰ فروند رسیده است.

مالکان خاص و متمول

اگر چه خرید و فروش جت شخصی از دیروز برای عموم آزاد شده، به‌نظر می‌رسد هزینه کلان خرید و نگهداری این پرنده‌های آهنی اجازه ندهد معامله آن‌ها هم بیش از گذشته عمومیت پیدا کند. قیمت هواپیمای شخصی از نوع تک‌موتوره فوق سبک که کاربرد تفریحی دارد، در بازار‌های جهانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است و در ایران بین ۵ تا ۷.۵میلیارد تومان فروخته می‌شود. البته خرید هواپیمای شخصی علاوه بر پول کلان به مقدمات قانونی نیاز دارد و خریداران در نخستین قدم باید هواپیمای شخصی خود را در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت و مجوز‌هایی مانند لایسنس پرواز با هواپیمای شخصی و صلاحیت پرواز را کسب کنند. صدور مجوز اولیه ۶ ماه زمان می‌برد و هر بار پرواز هواپیما به اخذ مجوز نیاز دارد. محل نگهداری هم فرودگاه است.

اجازه پرواز هواپیمای شخصی پس از تأیید قابلیت‌های فنی و صلاحیت عوامل پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشور صادر می‌شود. تعمیر، نگهداری و تامین قطعات هواپیمای شخصی هم باید زیرنظر سازمان هواپیمایی انجام شود. تعداد همسفران خلبانان هواپیما‌های شخصی به شمار انگشتان ۲ دست هم نمی‌رسد و حداکثر ۶ نفر می‌توانند آن‌ها را در پروازهایشان همراهی کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض
  • توضیح بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • احیای برجام در میانه بحران؟