Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد- استاندار تهران گفت: با شهرداران پیمان بستیم که هیچ ساختمان غیرمقاومی پایان کار نگیرد و از این مسئله هم گذشت نمی‌کنیم.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، مقیمی عصر امروز در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی استان تهران ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، گفت: همچنین یاد شهدای راه نظم و قانون که دو روز قبل از ناجا و بسیج شهید شدند را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مسائلی که از سوی نمایندگان شورای استان تهران مطرح شد، بارها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد بحث قرار گرفته است، افزود: در حال برنامه مدون چهار ساله هستیم که از نقطه نظرات اعضای شورا نیز استفاده خواهیم کرد تا مشکلات و تبعیض‌ها کمتر شوند.
استاندار تهران با بیان اینکه دیدگاه ما به شوراها همان نگاه قانون اساسی است، تصریح کرد: در اصل 100 تا 103 قانون اساسی شوراها، تعریف شده و جایگاه قانونی آنها نیز مشخص شده است اما مسئله این است که چندین موضوع وجود دارد که شوراها می‌توانند به دولت در تحقق آنها کمک کنند که یکی از این مسائل اشتغال است. چرا که شوراها می‌توانند در بخش اشتغال به دولت کمک کنند.
وی با بیان اینکه همه نمی‌توانند در بخش‌های دولتی، خدماتی، صنعتی و ... مشغول باشند، گفت: مجموعه‌ای از اشتغالات مختلف باید ایجاد شود که بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای ایجاد مشاغل کمک کنند و شوراها می‌توانند بیشترین نقش را داشته باشند.
مقیمی با بیان اینکه شوراها می‌توانند به دولت در مسئله حل کمبود آب کمک کنند، گفت: در کشور آب کم است و ما باید شرایط خودمان را با کم آبی تطبیق دهیم و باید مصارف کشاورزی و ... با هدف مصرف بهینه آب اصلاح شود و از روش‌های سنتی همچون غرقابی کردن با کمک اساتید دانشگاه گذر کنیم.
استاندار تهران با بیان اینکه نوسازی حمل و نقل و بهبود ترافیک یکی از موضوعات مهم است، گفت: ما باید با این واقعیت در خصوص حمل و نقل کنار بیاییم که 70 درصد آلودگی هوا به دلیل حمل و نقل است و موقعی که کامیون‌های 50 ساله در شهر تردد می‌کنند آنقدر آلودگی‌شان زیاد است که آثار آن در طول روز دیده می‌شود و حتی شهرداری تهران هم 3500 اتوبوس دارد که عمر مفیدشان گذشته است و این مشکل در همه شهرستان‌ها وجود دارد و حمل و نقل فرسوده مشکل همه شهرستان‌ها است.
مقیمی ادامه داد: خوشبختانه رئیس جمهور و وزرا جلساتی را برگزار کرده و طرح نوسازی خودروهای فرسوده را مصوب کردند که بر اساس آن رانندگان خودروهای فرسوده وارد فاز تغییر خودروی فرسوده به نو می‌شوند که ظرف سه الی پنج سال خودروهای فرسوده جایگزین می‌شوند و این مسئله باعث اشتغال زایی و فعال شدن صنایع می‌شود.
وی با بیان اینکه از شورای استان‌ها می‌خواهیم که در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده و از رده خارج کردن آنها فعال باشند، گفت: این کار نیاز به پیگیری، پشتیبانی و کار فرهنگی دارد که شوراهای استان می‌توانند نقش زیادی در این مهم ایفا کنند.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شوراها در کاهش بافت فرسوده نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند،‌ اظهار کرد: سطح زندگی و مشاغل در مناطقی که بافت فرسوده است بسیار نازل است و مقام معظم رهبری حاشیه نشینی و بافت فرسوده را یکی از پنج آسیب نامیدند که رئیس جمهور شخصا مسئولیت بازآفرینی شهر را قبول کردند و طی 10 سال و در دو برنامه کل کشور مقاوم سازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه زلزله‌های مختلف این درس را به ما داده که هر کجا که مقاوم سازی انجام شده تعداد کشته‌ها کاهش یافته است، گفت: به دنبال آن هستیم که به بحث مقاوم سازی توجه ویژه‌ای شود و با شهرداران پیمان بستیم که هیچ ساختمان غیرمقاوم پایان کار نگیرد و در این زمینه اصلا گذشت نمی‌کنیم. چرا که این ساختمان‌های ناایمن سبب از بین رفتن افراد می‌شوند و باید ناظرین، مهندسان، سازندگان مصالح و ... کار خود را به درستی انجام دهند. چرا که هر کجایی که بی دقتی شود مورد قبول ما نخواهد بود و قرار شده در طرح بازآفرینی شهری شهرداری زمین بدهد و یک برابر خانه‌هایی که ساخته می‌شود در اختیار ساکنین و مابقی خانه‌ها به فروش می‌رسد.
مقیمی با بیان اینکه شوراها در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند موثر باشند، ادامه داد: واقعا برای کشور خوب نیست که با این درصد مشکلات اخلاقی، طلاق، فقر، بافت غیررسمی و ... روبرو شود و باید در زمینه بهبود این شاخص وارد شویم. چرا که با همین شاخص‌ها ما را در دنیا ارزیابی می‌کنند و افرادی که در دام آسیب‌های اجتماعی گرفتار می‌شوند غریبه نیستند، چرا که یا از خانواده‌مان هستند و یا همشهری‌مان هستند که اعضای شورا می‌توانند به آنها کمک کنند و این مسئله به تنهایی حل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه استان تهران و شهرستان‌های آن بیش از آن چیزی که فکر می‌شود نیاز به کار دارد، گفت: در این دوره که مجلس، دولت، شوراها و ... حرف‌های هم را متوجه می‌شوند می‌شود خیلی کار کرد و اگر زمان و شرایط مناسب را از دست ندهیم حتما می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم. برچسب ها: استاندار تهران ، شهرداری ، ساختمان های غیرمقاوم

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان پاسخ های خود را از این سامانه بگیرند | معاون شهردار تهران: کلینیک مشاوره راه اندازی می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مجید باقری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه همزمان با پویش امید و افتخار در شهرداری تهران برای انسجام داخلی در این مجموعه ۵۲ رویداد در روزهای چهارشنبه تحت عنوان «پویش همدلی و اتحاد» برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تحولات چهارگانه شهرداری تحول درون زا بود که پویش همدلی و اتحاد در همین راستا برگزار شد.

وی ادامه داد: سعی شد هر هفته یک رویداد مهم برگزار شود که در این راستا صدور احکام افزایش حقوق و مزایای تمامی کارکنان برای اولین بار در فروردین ماه برگزار شد.

باقری با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد این است که وقتی فراخوانی برای حضور داوطلبانه کارکنان منتشر می شود، کارکنان مشارکت خواهند کرد یا خیر، گفت: علیرغم بمباران خبری در فضای مجازی، هرچه بوی امید و تعهد برای کارکنان می دهد، مورد هدف قرار می گیرد. در روزهای نخست رونمایی از بسته خرسندساز برخی گفتند این بسته مقروض ساز است اما خوشبختانه استقبال خوبی از تسهیلات این بسته صورت گرفت.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ۱۷ هزار نفر از کارکنان در رویدادهای ورزشی شرکت کردند، یادآور شد: در برنامه ورزش خانوادگی که در مجموعه اراضی عباس آباد برگزار شد، نیز پنج هزار نفر مشارکت داشتند.

وی افزود: با جلساتی که با وزارت کار و سازمان اداری و استخدامی داشتیم، تمام زیرساخت ها ایجاد شده که روند از بین نرود و افزایش حقوق قانونی در فروردین ماه اعمال شود.

باقری با بیان اینکه رونمایی از بسته انگیزشی و رفاهی کارگران پیمان های حجمی، برگزاری همایش پیشکسوتان مدیریت شهری، اجرای طرح QRکد و همایش فصلی مدیران از جمله برنامه های شهرداری برای کارکنان بود، خاطرنشان کرد: استقرار ۱۸ هزار QR کد در طول این مدت انجام شد و با تغییر جایگاه مدیریتی، کدها نیز تغییر خواهد کرد و این کدها روی میز کارکنان نصب شده و افراد می توانند انتقادات و پیشنهادات را بر اساس این کدها ثبت کنند و برای ما قابل مشاهده باشد.

وی با اشاره به ارائه ۳۰ هزار خدمت توسط نیروهای شرکت شهر سالم به زائران اربعین در سال جاری، تصریح کرد: رویداد بزرگ جابجایی نیروی انسانی، رونمایی از سامانه من شهردارم، راه اندازی سامانه آموزش مجازی برای کارکنان، اجرای همایش پیاده روی کارکنان و برگزاری سومین رویداد ایده پردازی تهران۱۴۰۴و صدور کارت شناسایی برای کارکنان و تحقق هزار و ۱۰۰ پروژه دوره اول طرح من شهردارم از جمله اقدامات در قالب همایش همدلی و اتحاد به شمار می‌رود.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش بر این بود که هر هفته رونمایی از دستاورد جدیدی برای نیروهای انسانی شهرداری برگزار کنیم، گفت: تمام این اقدامات با مطالعات، کارشناسی، امکان سنجی و اختصاص بودجه انجام می شود. از بین تمام این اقدامات، تنها ترمیم حقوق صورت نگرفت و باعث شد دیگر اقدامات به حاشیه برود. ما تلاش بر این داشتیم که مشارکت کارکنان را در بخش های دیگر جلب کنیم.

باقری با اعلام اینکه ۴۵ هزار نفر در جشن های شهرداری تهران در برج میلاد حضور یافتند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در قالب بسته خرسندساز درخواست تسهیلات داشتند، تسهیلات خود را دریافت کردند و تعدادی از کارکنان برخی سازمان ها و شرکت ها باقی مانده که در سال آینده انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه میزان مشارکت کارکنان در برنامه ها نوعی شاخص ارزیابی عملکرد محسوب می شود، اظهار کرد: ما دو نگرش سنجی انجام دادیم و نظرات کارکنان در خصوص مؤلفه ها اخذ شد.

رونمایی از سامانه پاسخ به پرسش‌های متداول شهروندان؛ سال آینده

باقری همچنین تصریح کرد: ما پرسش های متداول مردم از شهرداری تهران را در بخش های مختلف به تعداد ۷۰۰ مورد احصا کردیم و پاسخ تمام این پرسش ها داده شد که در یک سامانه آماده شده و اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد. شهروندان می توانند به این سامانه مراجعه و پاسخ پرسش های خود را دریافت کنند و اگر برای پرسش های تخصصی خود پاسخی نیافتند، به کلینیک مشاوره ما مراجعه کنند. در تمام حوزه های تخصصی شهرداری تهران کلینیک های مشاوره پیش بینی شده است. سامانه پرسش و پاسخ و کلینیک مشاوره هم در اوایل سال آینده آغاز به کار خواهند کرد.

کلینیک مشاوره راه اندازی می شود

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از زحمتکش ترین بخش های مجموعه مدیریت شهری سامانه ۱۳۷ است، یادآور شد: ما هیچ گاه تذکری در مورد نوع برخورد نیروهای انسانی سامانه ۱۳۷ با مردم نداشتیم و تذکر اعضای شورا در رابطه با پیگیری امور بوده است. نگاه ما این است که مشکلات مردم توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار بگیرد. درمجموع آموزش ها توسعه پیدا کرد و هماهنگی های داخلی انجام شد و امروز نرخ زمان پاسخگویی به شهروندان به حد قابل قبولی رسیده و با راه اندازی کلینیک مشاوره بخشی از فشار به مردم کاسته خواهد شد.

وی در خصوص شرایط معیشتی راهبران مترو هم یادآور شد: شهرداری نسبت به این موضوع بی تفاوت نیست. اگر سختی کار را در نظر بگیریم چند گروه در شهرداری، شرایط سختی دارند و از جمله می توان به فعالیت نیروهای بخشی از سازمان بهشت زهرا(س)، شرکت شهربان و حریم بان، سازمان آتش نشانی و یا شرکت مترو اشاره کرد.

باقری با بیان اینکه طیف وسیعی از مشاغل در شهرداری وجود دارد و نگاه ما نقطه ای و جزیره ای نیست، تأکید کرد: متناسب با شرایط شغلی و نوع خدمات و زحمات آنها، جبران زحمت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت ما برای کارکنان ارتقاء بهره وری نیروهای انسانی است، تصریح کرد: یکی از مصادیق بهره وری این است که هرجا به نیروی انسانی نیاز داریم، آن بخش را تقویت کنیم. ما از ابتدای سال روزانه حدود هفت نفر خروج نیروی انسانی داشتیم و هرجا نیاز بود جذب نیرو صورت گرفته است.

کد خبر 839775 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها مشاوره شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • پایان کار ساختمان‌های تجاری، خدماتی و اداری بدون مناسب‌سازی صادر نخواهد شد
  • ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست/ تجربه تلخ حضور چینی‌ ها در بزرگراه تهران – شمال را فراموش کرده‌ اند
  • نوسازی ۵۸۰۰ پلاک فرسوده تهران در سال ١۴٠٢ | تصمیمات تازه برای اطراف برج‌های آتی ساز
  • نوسازی بیش از پنج هزار پلاک فرسوده پایتخت در سالی که گذشت
  • ۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد
  • پیش بینی بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای حریم تهران در سال ۱۴۰۳
  • شهروندان پاسخ های خود را از این سامانه بگیرند | معاون شهردار تهران: کلینیک مشاوره راه اندازی می شود
  • بشنوید | کدام بیماران می‌توانند روزه بگیرند؟
  • سیمای کیش هر روز با یک فیلم سینمایی و انیمیشن میهمان مخاطبان
  • استاندار مازندران: نظام مسائل غرب مازندران ‌ریشه‌ای برطرف می‌شود