Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در روزهاي پاياني سال گذشته، گوگل گزارشي را منتشر کرد که نشان مي داد اهالي مانتين ويو نزديک به 700 هزار اپ مخرب را در سال 2017 از گوگل پلي حذف نموده اند. رقم بزرگي است ولي اين فروشگاه همچنان راه خيلي درازي را تا امنيت کامل در برابر بدافزارها پيش رو دارد.
روزگاري پلي استور مکاني براي يافتن جواب ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يک ويژگي جديد روي موبايل مي خواستيد؟ خيلي خوب، به پلي استور مي رفتيد، بعضي اپليکيشن ها را امتحان مي کرديد و به جواب مي رسيديد. ولي حالا حل مشکلات به اين سادگي ها نيست. بعضي امتيازات دروغ هستند، بخش جستجو کارايي لازم را ندارد و اپ جايگزين نيز عمدتا تقلبي هستند.

گوگل براي خيلي از بخش هايش از يک سيستم تضمين کيفيت خودکار استفاده مي کند. در واقع الگوريتم ها الگو رفتاري کدهاي شناخته شده اپليکيشن هاي جديد را آناليز مي کنند، کاري که آنتي ويروس ها روي ويندوز انجام دهند. اگر زنگ هشدار به صدا در بيايد، اپ به سازنده برگردانده مي شود.
با توجه به ادعاي اهالي مانتين ويو اين سيستم تضمين 99 درصد اپ هاي مخرب را شناسايي کرده و دست کاربران از طريق پلي استور به آن ها نمي رسيد. البته به لطف يادگيري ماشيني نيز اين الگوريتم ها باهوش تر شده اند و در حال حاضر مي توانند هويت جعلي، محتواي نامناسب و انواع بدافزارها را تشخيص دهند.
سازندگان بدافزارها سازماندهي شده تر رفتار مي کنندپس چرا بايد نگران باشيم؟ جواب ساده است، به همان اندازه که تيم برنامه نويسي گوگل در اين سال ها بهتر شده سازندگان اپليکيشن هاي مخرب نيز به راه هاي بيشتري دست يافته اند و بنابراين در کنار خود گوگل، شخص نيز بايد مراقب برنامه هايي که نصب مي کند باشد.
در سال 2017، گزارشاتي به دست رسيد که نشان مي داد سازندگان بدافزارها پلي استور را با اپليکيشن هاي مخرب بمباران کردند. در پي اين حمله گوگل 100 هزار اکانت توسعه دهنده را بن کرد. با اين حساب، چگونه مي توانيم اپليکيشن هاي تقلبي را در پلي استور تشخيص دهيم؟
قدم اول: روي اپليکيشن هاي چراغ قوه (Flashlight) خط بکشيدبعضي اپ ها و بازي هاي خاص، تنها براي سوء استفاده ساخته شده اند و اپليکيشن هاي چراغ قوه که عمدتا از همين دسته هستند، روي بي توجهي کاربران دست مي گذارند و اطلاعاتي که مي خواهند را به دست مي آورند. تا پيش از عرضه اندرويد مارشمالو، پيش از نصب هر اپليکيشن دسترسي هاي لازم به کاربر نشان داده مي شد.
بهترين روش براي تشخيص اپ هاي تقلبي، نگاه به دسترسي هاي آن ها است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، او دراین‌باره به خبرنگاران گفت: «پیش‌ازاین دو بار این درخواست را به کارگروه بردیم. پیش از پایان سال هم برای بار سوم بردیم و قرار شد مجدداً بررسی شود. امیدواریم در جلسه هفته بعد دوستان همراهی کنند که این اتفاق بیفتد.»

وزیر ارتباطات در مورد نقش دولت در این کمیته نیز توضیح داد: «کارگروه ۱۲+۱ عضو دارد؛ ۱۲ عضو صاحب رأی به علاوه مرکز ملی فضای مجازی. وزارت ارتباطات هم یک عضو از این ۱۳ عضو است و دولت هم ۶ رأی دارد. اکثریت با نمایندگان دولت نیست، پس باید به‌صورت جمعی تصمیم گرفته شود.»

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست

پیش ‌از این، در تیرماه ۱۴۰۲، وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که کمیته فیلترینگ درخواست بازگشایی گوگل‌پلی را رد کرده است.

کد خبر 846886 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات شرکت گوگل عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات فيلترينگ اینترنت

دیگر خبرها

  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد