Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هر چند وقت يک بار پيش مي آيد که ماهيت يک محصولي، فارغ از کيفيت آن، داد و هوار مردم را در مي آورد. نيازي به گفتن مثال هاي مختلف نيست؛ Metal Gear Survive دقيقاً چنين شرايطي دارد.
درگيري يکي از معروف ترين بازيسازهاي جهان يعني هيدئو کوجيما با ناشر بازي هايش يعني شرکت کونامي، تا يک الي دو سال پيش از موضوعات داغ صنعت بازي هاي ويديويي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است وارد جرئيات نشده و به ذکر يک خلاصه از اتفاقات رخ داده بسنده کنيم:
هيدئو کوجيما که به واسطه سري بازي هاي ويديويي متال گير ساليد توانست نام خود را وارد ليست بهترين بازيسازان تاريخ کند، هنگام ساخت پنجمين نسخه از سري متال گير ساليد يعني فانتوم پين، با ناشر بازي به مشکل برمي خورد. چنين مشکلاتي معمولاً طبيعي است، اما براي کوجيما و کونامي به حدي بزرگ مي شود که بعد از انتشار بازي فانتوم پين، کوجيما و تيم بازي سازي اش از زير سايه شرکت کونامي در مي آيند درحاليکه ديگر نمي توانند بازي متال گير ساليد بسازند؛ تمام حقوق مربوط به دو برند متال گير ساليد و متال گير متعلق به ناشر آن يعني کونامي است.
حالا استوديو کوجيما پروداکشنز به رهبري خود هيدئو کوجيما، در حال ساخت يک بازي انحصاري براي کنسول پلي استيشن 4 به نام Death Stranding است که شرکت سوني وظيفه نشر را برعهده دارد. در طرف ديگر، کونامي تصميم مي گيرد از نام «متال گير» استفاده کرده و يک بازي ويديويي براساس دنياي متال گير ولي بدون خالقش بسازد و آن هم چيزي نيست جز بازي Metal Gear Survive.
اين متن قصد ندارد درباره موضوع بين هيدئو کوجيما و کونامي، بازي دث استرندينگ و حتي متال گير سوروايو قضاوت کند، اما شايد با خواندن اين دو پاراگراف و لينک هاي گذاشته شده ديد بهتري نسبت به جمله اول متن پيدا کرده باشيد.
متال گير سوروايو درباره چيست؟ چه ربطي به دنياي بازي متال گير ساليد ساخته کوجيما دارد؟ آيا با يک متال گير ساليد طرف هستيد، يا تنها عنواني که براي فروش بيشتر از نام متال گير استفاده مي کند؟ با وجود آنکه جواب سوال آخر تقريباً مشخص شده، اما در ادامه ديد کاملاً مناسبي نسبت به اين بازي خواهيد داشت و انتظاراتتان با گذشته کمي تغيير پيدا خواهد کرد. با ديجياتو همراه باشيد.

سياهچاله، جهان موازي، زامبي، و ... همين.شروع داستان بازي دقيقاً بعد از وقوع اتفاقات بازي Metal Gear Solid V: Ground Zeroes است؛ زماني که پايگاه مادر در حال نابودي است و دو شخصيت اصلي بازي يعني بيگ باس و کازوهيرا ميلر توانستند از مهلکه فرار کنند. متاسفانه، بقيه افراد پايگاه مادر همانند اين دو آنقدر خوش شانس نبودند و همانجا ماندند. بدشانسي زماني بيشتر مي شود که شدت انفجار پايگاه مادر به حدي عظيم بود که در همان حين يک سياهچاله به وجود مي آيد و همه چيز را با خود مي بلعد و بازماندگان را وارد يک جهان موازي مي کند که در آن زامبي ها وجود دارند.
تا به حال Ground Zeroes را تجربه نکرده ايد؟ هيچ اطلاعي درباره دو شخصيت بيگ باس و کازوهيرا ميلر نداريد؟ هيچ وقت سمت سري متال گير ساليد نرفته ايد؟ مهم نيست؛ داستان بازي هيچ ربطي به نسخه هاي قبلي ندارد.
از اتفاقات رخ داده در اول بازي متعجب شده ايد؟ فکر مي کنيد وقايع رخ داده به دنياي متال گير ساليد مرتبط است؟ نه سياهچاله، نه زامبي ها و نه جهان هاي موازي هيچ وقت جايي در دنياي متال گير نداشته اند ... و بله، قشر عظيم گيمرها همانند شما از وقايع اول بازي تعجب زده شده اند.
آيا داستان بازي همين است؟ بله و قرار نيست وارد خط داستاني خاصي شويد. همانطور که تا حالا متوجه شديد، بازي متال گير سوروايو تقريباً داستان ندارد و نمي خواهد هم داشته باشد. هدف اصلي متال گير سوروايو روي گيم پلي و بخش چند نفره بازي است.

نگران نباشيد؛ در خط داستاني اصلي سري متال گير ساليد دخل و تصرف نخواهد شدسري متال گير ساليد به داستان هاي مغرپخت، شخصيت هاي پيچيده و جذاب، صحنه هاي سينمايي فک برانداز و تکنيک هاي داستان سرايي حرفه اي معروف است. در واقع موارد گفته شده جزو شناسنامه اين بازي به حساب مي آيند يعني با خواندن نام متال گير، ناخودآگاه داستان فوق العاده بازي يادآور گيمر مي شود.
متال گير سوروايو دقيقاً متضاد جوهره اين سري عمل مي کند و با توجه به ماهيت غيرداستاني اش، به هيچ وجه قصد دستکاري در خط داستاني سري متال گير ساليد را ندارد. در واقع متال گير سوروايو نوعي اسپين آف به حساب مي آيد که تمرکز بسياري روي بخش چندنفره دارد.
خوشبختانه کونامي متوجه است که نبايد دست رو نقاط حساس بگذارد؛ در غير اين صورت حجم عظيمي از انتقادات به شرکت روانه خواهد شد.

دو تفاوت بزرگ متال گير سوروايو با ديگر متال گيرها؛ سعي کنيد زنده بمانيد، و براي زنده ماندن همکاري کنيدشايد اتمسفر بازي، نوع دوربين و نحوه کنترل شخصيت برايتان متال گير ساليد 5 را تداعي کند، اما رسالت متال گير سوروايو همانند پدران خود در مخفي کاري نيست. در اين بازي شما بايد زنده بمانيد، و براي زنده ماندن بايد با ياران خود همکاري کنيد. خود سازندگان در اين باره توضيح مي دهند که مي خواهند نوعي مخفي کاري تيمي در بازي پياده سازي کنند و بايد ديد اين مهم تا چه حد خوب پياده سازي خواهد شد.
فاکتورهايي همچون گشنگي و تشنگي، مقدار باري که حمل مي کنيد و ميزان اکسيژن در محيط هاي سمي زنده ماندن يا مردنتان را مشخص مي کند و در هر لحظه بايد به فکر رسيدن به خود باشيد. المان هاي سبک بقا بخش مهمي از متال گير سوروايو را تشکيل مي دهد که تا به حال در اين سري ديده نشده.
در بسياري از مواقع پيش مي آيد که در يک پناهگاه قرار داريد و حجم عظيمي از زامبي ها به شما حمله مي کنند. هدف شما اين است که با همکاري تيمي همه آن ها را از پا در آوريد. متاسفانه در فاز بتا مشاهده شده حتي قابليت تعويض اسلحه يا مهمات را نيز با هميارانتان نداريد و بازي امکان دارد در زمينه پيدا کردن منابع حالت رقابتي بگيرد تا همکاري.

براي تجربه بازي بايد دائم به اينترنت متصل باشيد؛ حتي در بخش تک نفرهمتال گير سوروايو هم از بخش تک نفره و هم چند نفره پشتيباني مي کند. در حالت چند نفره شما بايد با سه نفر ديگر يک تيم تشکيل داده و اگر مي خواهيد بازي را تک نفره دنبال کنيد، سه يار هوش مصنوعي با شما خواهند بود که مي توانيد با فرمان دادن، آن ها را کنترل کنيد.
در هر دو صورت، اتصال دائم به اينترنت امري اجباري است. منطق پشت اين موضوع در ايجاد تعادل بين بخش تک نفره و چندنفره، و انتقال منابع، وسايل و اسلحه بين اين دو حالت خلاصه مي شود. متاسفانه منطق به کار رفته شده، چندان منطقي نيست.

پناهگاه بسازيد، منابع جمع کنيد، اسلحه و وسايل مختلف بسازيدالمان هاي بقا تنها به زنده ماندن خلاصه نمي شود؛ جمع آوري منابع و ترکيب منابع با يکديگر از ارکان اصلي متال گير سوروايو به حساب مي آيند. تقريباً هر شي در بازي قابل جمع آوري است؛ از بطري خالي گرفته تا صندلي يا يک کاسه کوچک در بازي کاربرد دارند و مي توانيد در ميزهاي کار مخصوص، آن ها را با يکديگر ترکيب کرده و وسايل کاربردي بسازيد.
متال گير سوروايو دقيقاً متضاد جوهره اين سري عمل مي کند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه

یک نکته در تصاویر دادگاه تتلو، توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد.

کاربری به نام سهیل در توییتر نوشت: برای جلوگیری از خودکشی یا حمله به دیگران در بازداشت یا زندان (برای انتقال به دادگاه یا بهداری) اجازه نداری حتی یه بند کفش داشته باشی، جریان پیرسینگ‌های تتلو چیه؟ 

منبع:‌برتربن ها

tags # امیر تتلو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • (تصویر) یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • چرا در پروژه ها از سینی کابل گالوانیزه برق استفاده می کنند؟
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید